Justrpg forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Die andere Police Life

2 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 29/4/2018, 13:58

Jessica Thornton

Haar vader deed veel voor haar. Zeker wat dit aan ging. Grote kans dat Franco totaal geen idee had wie haar vader was en waarom die man zo graag wilde helpen. Zelf had ze namelijk het liefst zo min mogelijk contact met haar ouders. Niet omdat ze hun haatte, ze wilde gewoon echt zelfstandig zijn en haar eigen leven leiden. Nou had Franco's verleden er wel een beetje voor gezorgd dat een gewoon leven leiden er momenteel even niet in zat, en daardoor had ze haar vader op de hoogte gebracht. Maar zo lang haar vader Franco niet zelf aansprak, zal Franco waarschijnlijk geen idee hebben waarom haar vader zo graag hielp. Aan de achternaam was het in ieder geval niet af te leiden, gezien ze haar moeders naam had gekregen.
De arts kwam binnen, waardoor Jessica een pauze inlaste en aangaf dat Franco met haar mee ging en dat het haar een goed idee had geleken om nog even de situatie van net goed af te sluiten. De arts knikte even.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 29/4/2018, 18:57

Franco Crescenzo

Hij wachtte af tot de arts binnen zou komen en merkte dat het er toch wel weer een beetje voor zorgde dat hij weer meer spanning op begon te bouwen. Zijn eigen spanning frustreerde hem, wat het niet veel beter maakte.
Toen uiteindelijk de arts binnen kwam doorbrak Jessica de ongemakkelijke stilte door aan te geven dat hij hier weg zou gaan en dat het haar een goed idee had geleken om de situatie van net nog even goed af te sluiten. Ook Franco knikte nu even kort. Hij stapte een paar passen naar voren, maar liet genoeg ruimte tussen de arts en hem zodat die zich niet bedreigd zou voelen.
"Ik wil mijn excuses aanbieden, ik weet niet wat mij bezielde.." sprak Franco nu gedempt. "En ik wil je bedanken voor alle hulp deze weken.."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 29/4/2018, 20:26

Jessica Thornton

Na haar korte samenvatting over wat de bedoeling was van dit korte moment, keek ze beide heren even kort aan. Beiden hadden ze last van wat spanning. Het was ook niet niks om door zuurstoftekort flauw te vallen, omdat iemand z'n hand te strak om je keel zette. Voor beiden was het niet niets om zoiets mee te maken. Om die hand er tegenaan te zetten en die hand tegen je aan te voelen. Ze had er zelf geen ervaring mee, gelukkig, maar ze kon het zich wel voorstellen.
Franco begon met excuses aan te bieden en dat hij niet wist wat hem bezielde. En nog een bedankje voor alle hulp. Jessica keek van Franco naar de arts en zag de arts wat ontspannen. Dat was goed. 'Excuses aanvaard. Ik had de kleine signalen misschien over het hoofd gezien. Ondanks dat ik het liever iets anders gevoeld had willen hebben, ben ik wel blij een van de mensen te zijn die jou op heeft kunnen knappen. Je bent van ver gekomen.' vertelde de arts op zijn beurt. Hij stak zijn hand nog uit. 'Succes met het verdere herstel en hopelijk niet snel tot ziens.' voegde de arts er nog aan toe.
Jessica bleef in de buurt staan om een soort van neutraal anker te zijn. Zo ver zij wist was er in die maffiabende geen blondine met lang golvend haar, dus dat uiterlijke kenmerk zou als het goed is helpen om Franco in het heden te houden.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 29/4/2018, 20:49

Franco Crescenzo

Hij zag direct dat de arts wat meer ontspande. Daardoor wist Franco zelf ook weer iets meer te ontspannen. Hij zuchtte even zachtjes. De arts aanvaarde zijn excuses en hij zei dat hij wel blij was een van de mensen te zijn die hem op had kunnen knappen. Hij was van ver gekomen. Franco glimlachte lichtjes en schudde de hand van de man.
"Onkruid vergaat niet," bracht hij nu uit. Hij knikte nog even naar de man en keek hem na toen hij de ruimte verliet. Franco stak zijn handen nu in zijn zakken en keek nu op naar Jessica.
"Dat viel mee," verzuchtte hij opgelucht. Als hij die arts was geweest had hij er wellicht meer heisa van gemaakt. Hij keek even om zich heen of hij alle spullen gepakt had en keek toen weer richting Jessica. "Waarom helpt jouw vader zo veel eigenlijk?" vroeg hij haar nu, out of the blue. Hij had het eigenlijk gewoon laten gaan, maar hij was zichzelf niet als hij alles wilde weten. Vooral als het zijn veiligheid betrof.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 29/4/2018, 21:55

Jessica Thornton

Ze zag de arts weer vertrekken en wenkte de bewakers om hun ook even op de hoogte te brengen en te vragen te zorgen voor het zwaardere apparatuur dat ze in de daarvoor bestemde kisten opgeborgen had.
Franco gaf aan dat het meeviel. 'Inderdaad. Maar hij wist wat voor risico hij ging lopen om jou te behandelen. Ze waren met z'n drietjes speciaal uitgekozen op hun kennis en ervaring hiermee. Ze liep met haar handtasje alvast naar de deur om de gang op te lopen. Franco vroeg waarom haar vader haar zo veel hielp. Ze keek om en grijnsde lichtjes. 'Het gaat hem niet alleen om het helpen van zijn lieve, kleine meisje. Het gaat hem ook om het helpen van een van zijn beste agenten.' antwoordde ze vaag. Dieper ging ze er niet op in zo in het ziekenhuis. 'Ga je mee naar huis?' vroeg ze nog.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 29/4/2018, 22:01

Franco Crescenzo

Jessica beaamde dat het meeviel, maar liet daarna weten dat de artsen ook wisten wat voor risico ze liepen om hem te behandelen. Ze waren alledrie speciaal uitgekozen op hun kennis en ervaring. Franco staarde Jessica wat aan en knipperde wat met zijn ogen. Het voelde allemaal een beetje onrealistisch, hoe goed dit allemaal geregeld was. Echt precies het tegenovergestelde van wat hij verwacht had. Hij had echt verwacht dat hij aan zijn lot over gelaten zou worden.
Na de vraag over haar vader grijnsde Jessica even en haar opmerking maakte Franco wat verbaasd. Hij haalde zijn hand door zijn haren en bleef haar even aankijken. Haar achternaam bracht niet direct herinneringen naar boven. In zijn gedachten ging hij terug naar zijn dienstverleden bij de speciale eenheid, maar hij kon zo gauw geen Thornton herinneren.
Ietwat perplex keek hij weer op naar Jessica en knikte kort toen ze vroeg of hij mee naar huis ging. "Ja, ik kom al," reageerde hij gedempt, terwijl hij- nog ietwat stijfjes- achter haar aan liep.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 29/4/2018, 22:32

Jessica Thornton

Ze vond het erg vermakelijk te zien hoe verbaasd Franco was. Ze wilde het hem ook graag vertellen, maar niet waar zo veel oren hun konden horen. Franco kwam achter haar aan gelopen. Ze paste haar eigen snelheid wat aan aan die van Franco. In de tussentijd hield ze zo onopvallend mogelijk de omgeving in de gaten en de mensen die er rond liepen.
Pas toen ze in haar auto zaten en ze onderweg naar haar huis waren, kon ze wat meer ontspannen. Toen ze de auto thuis parkeerde, werd dat alleen maar meer. Voor ze uitstapte, keek ze nog even opzij naar Franco. 'Zodra we binnen zijn, zal ik je meer vertellen over mijn vader.' beloofde ze hem nog. Daarna stapte ze uit en sloot haar auto af zodra Franco er ook uit was. Ze liep naar de voordeur, opende die, zwaaide even naar de buurvrouw die bij het raam stond te kijken en terug zwaaide, liep naar binnen en deed de deur achter Franco dicht. Ze liep gelijk door naar de slaapkamer waar ze Franco wilde laten slapen.
Ze begon met wat spullen bij elkaar te pakken en in een doos er bij te doen. 'De naam Pierce, zegt jou dat wel wat?' vroeg ze nu aan Franco. 'Ik geloof niet dat hij op het werk graag zijn voornaam gebruikte. Maar die achternaam zal jou wel al heel wat zeggen. Hij heeft trainingen begeleidt, opdrachten uitgedeeld. Details krijg ik niet te horen, nog steeds niet.' voegde ze er nog aan toe, terwijl ze toch weer een kleine grijns op haar gezicht kreeg.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 29/4/2018, 22:58

Franco Crescenzo

Hij liep rustig de gangen door, rustiger dan hij zou willen, maar zijn lichaam protesteerde nog wat. Het was duidelijk dat hij nog lang niet fit was. Dat zou ook nog wel even duren.
Toen ze het ziekenhuis uit liepen merkte hij dat hij alerter werd. Zijn blik screende haast iedereen die hen passeerde en af en toe keek hij achterom. Het was vreselijk stressvol om de hele tijd over je schouder te moeten kijken, maar hij vreesde dat dat nog lang niet afgelopen was. Hij hoopte alleen dat hij de kans kreeg aan te sterken, voor er weer problemen zouden komen.
Eenmaal bij de auto aangekomen trok hij de deur open en stapte hij in. Hij zuchtte even en merkte nu pas hoe erg zijn conditie verpest was. Zijn hoofd bonkte lichtjes.
Onderweg hield hij ook alles goed in de gaten. Mensen die op straat liepen, scooters en motors die langsreden of hen passeerden, andere auto's. Zijn blik ging zelfs langs de daken. Het was vermoeiend, maar het ging automatisch en hij zou alleen maar nerveuzer worden als hij het niet deed.
Eenmaal voor de deur stopte Jessica haar auto en beloofde ze hem dat ze meer zou vertellen over haar vader als ze binnen zouden zijn. Franco knikte kort. "Is goed," zei hij, waarna ook hij zich overeind hees uit de auto en met haar mee liep naar de voordeur. Zijn blik ging even naar de buurvrouw, die zwaaide. Hij glimlachte even lichtjes en zag hoe Jessica terugzwaaide. Achter Jessica aan liep hij naar binnen en hij volgde haar naar de slaapkamer. Daar zette hij zijn plastic tasje met spullen neer en keek even om zich heen. Toen Jessica begon te praten keek hij weer op. Ze vroeg hem nu of de naam Pierce hem iets zei. Daar hoefde hij niet eens over na te denken.
"Ja, natuurlijk," klonk zijn stem enigszins opgelaten. Jessica begon de functie van Pierce een beetje te omschrijven, maar eigenlijk was dat al niet echt nodig voor Franco. Hij bleef staan en staarde voor zich uit, terwijl hij terugdacht aan zijn dienstperiode. Goh, wat miste hij dat. Hoewel hij daar ook genoeg trauma's aan over had gehouden. Tenminste, aan het einde van zijn dienstperiode.
Met Pierce had hij altijd een ontzettend goede band gehad. Het was apart om te horen dat hij de vader van Jessica was en dat hij dat al die tijd niet geweten had. Al vielen er nu wel heel wat puzzelstukjes op zijn plaats.
Pierce was de enige geweest van de leiding bij de unit die er echt voor hem was geweest toen hij vreselijk gewond was geraakt tijdens een vuurgevecht. Hij had een collega beschermd maar was daardoor in zijn rug geraakt en verlamd geraakt aan zijn onderlichaam. Daardoor was hij direct als ongeschikt verklaard voor de unit, wat hem echt vreselijk veel pijn had gedaan. Wonder boven wonder had hij zichzelf door het medische behandelplan heen gesleurd en had hij alles weer opnieuw geleerd. Maar omdat zijn rug altijd een zwak puntje zou blijven, was hij niet meer geschikt voor de unit geweest. Daarom was hij naar de reguliere politie terug gegaan.
Franco wreef even over zijn gezicht en keek toen richting Jessica. "Je vader is een topgozer," zei hij nu. "Zonder hem had ik hier nu niet gestaan denk ik," gaf hij nu toe. Jessica wist wat dat betreft nog ontzettend weinig over Franco's dienstverleden, maar er waren ook zoveel verhalen.
"Blijkbaar is hij niets veranderd," zei hij nu, aangezien Pierce opnieuw degene was geweest die zich voor hem had ingezet in deze zware periode.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 29/4/2018, 23:31

Jessica Thornton

Franco herkende gelijk de naam Pierce. Hij klonk zelfs blij om die naam te horen. En daarna leek hij in gedachten verzonken. Uiteindelijk zei hij dat haar vader een topgozer was. En dat zonder hem Franco waarschijnlijk niet hier gestaan had en hij blijkbaar niets veranderd is. Ze keek even op van het opruimen. 'Bedoel je zoals je de laatste weken met zijn hulp gered bent, of eerder ook al eens?' vroeg ze Franco.
'Maar hij hangt graag de held uit. Hij moest zich wel op anderen uitleven, aangezien mijn beide ouders mij enorm beschermend opgevoed hebben en ik dus niet in gevaar kom. Of kwam eigenlijk eerder gezegd. Tot ik op mijn eigen ging wonen, werk vond na mijn opleiding en jij het bureau onveilig kwam maken.' vertelde ze nog over haar eigen situatie, waarbij ze wel een grijns op haar gezicht kreeg bij de laatste woorden. Ze ruimde nog wat op, trok het oude beddengoed van het bed af en dumpte dat weer in een hoek, voor ze schoon beddengoed op het bed legde. 'Die dozen in die hoek.' ze stopte even, terwijl ze naar een hoek wees in de kamer. 'Daar zitten jouw spullen in uit het hotel en van wat jouw huis was.' maakte ze haar zin af. 'Heb je trouwens nog allergieën waar ik van op de hoogte moet zijn, of dingen die je echt smerig vindt?' vroeg ze daarna nog. Ze doelde vooral op het eten, maar wie weet waren het bepaalde stoffen, kleuren of gedragstrekjes ook aan de orde.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 29/4/2018, 23:47

Franco Crescenzo

Jessica was druk aan het opruimen en hij begon haar te helpen waar hij kon. Zijn lichaam protesteerde wat, maar hij kon niet gewoon toekijken en haar alles laten fixen voor hem.
Ze vroeg hem nu of hij het over de afgelopen weken had, of dat hij hem al eerder eens geholpen had. Daardoor stopte Franco weer even met waar hij mee bezig was en keek hij weer richting haar.
"Deze keer ook, ja, maar ook al eerder," gaf hij aan. "Tijdens een missie een lange tijd terug probeerde ik een collega te beschermen die in de vuurlinie terecht was gekomen. Daarbij ben ik zelf twee keer geraakt in mijn rug, waarvan één kogel in mijn ruggenwervel terecht was gekomen. Ik kon direct niets meer en belandde in een rolstoel. Daardoor kon ik ook niet meer in het team blijven. Natuurlijk was ik daar niet blij mee en ook niet met het feit dat ik niets meer kon. Er waren niet heel veel kansen en ik had daardoor ook totaal geen zin om te revalideren. Maar jouw vader heeft mij weten te motiveren, waardoor ik toch elke kans heb gepakt die er was. En uiteindelijk pakte dat beter uit dan verwacht," glimlachte hij nu. "Al mocht ik niet meer terugkomen, maar goed, dat terzijde.." plakte hij er nog gedempt achteraan, al was het duidelijk te horen dat hij daar wel echt van baalde. Nog altijd hoopte hij dat hij ooit een dag weer terug mocht komen. Het politiewerk vond hij ook wel oké, maar het woog niet op tegen het werk bij de unit.
Hij begon weer wat te helpen met dozen uitpakken en toen Jessica hem wees op de dozen met persoonlijke spullen van hem begon hij die open te maken en uit te pakken.
"Nee, ik lust eigenlijk alles wel en voor zover ik weet ben ik nergens allergisch voor," liet hij Jessica weten na haar vraag. Daarna keek hij haar weer aan. "Heb je toevallig nog een reservewapen liggen hier?" vroeg hij haar nu. Hij zou morgen zijn eigen wapens wel ophalen bij het bureau, dus vandaag had hij nog even niets.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 30/4/2018, 00:15

Jessica Thornton

Franco begon te vertellen over die keer dat haar vader hem al eerder geholpen had. Het klonk alsof hij nieuwe hoop en wil om te leven gekregen had dankzij haar vaders hulp. Dat was wel mooi om te horen. Franco sloot het wat teleurgesteld af dat hij niet terug in het team mocht, ondanks het herstel. Ze wist niet goed wat ze er op terug moest zeggen, dus besloot ze dat ze het beter kon laten rusten. Grote kans dat ze de teleurstelling erger maakte als ze wel wat zei.
Franco antwoordde nog dat hij alles wel lustte en zo ver hij wist geen allergieën had. Dat was mooi om te weten, dan hoefde ze daar geen extra rekening mee te houden. Daarna vroeg franco of ze reservewapens in huis had. 'Wow, net ontslagen uit het ziekenhuis en je wilt gelijk weer een wapen in je handen hebben.' Plaagde ze Franco. 'Heel toevallig heb ik wel iets in een kluis liggen. Het is niks bijzonders, maar als je je er beter door voelt.' Vertelde ze daarna, waarna ze naar haar eigen slaapkamer liep en in haar klerenkast een kluis opende. Ze pakte een wapen, keek na of die geladen was, wat zo was, en sloot haar kluis daarna weer af. Daarna liep ze terug naar franco en overhandigde hem de revolver. Ze hoopte dat haar vertrouwen in Franco terecht was, hoe de huidige situatie was met de trauma's. Al durfde ze dat niet hardop te zeggen. Ze wou dat vertrouwen wel hebben, maar het was lastig.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 30/4/2018, 00:28

Franco Crescenzo

Hij grijnsde even om de opmerking van Jessica. Al liet het hem ook direct beseffen hoe abnormaal zijn leven geworden was. Daar baalde hij wel flink van, maar het was eenmaal zo en hij was er zelf schuldig aan geweest. Hij had vroeger gewoon nooit in zee moeten gaan met die gekke Italianen. Al had hij er weinig aan kunnen veranderen destijds.
Jessica zei daarna dat ze nog wel wat in haar kluis had liggen en ze liep even weg, om vervolgens terug te keren met een simpele revolver. Een Walther P9, veel gebruikt bij de politie. Een prima wapen. Franco pakte het wapen van Jessica over.
“Dankje,” knikte hij naar haar. Het voelde in ieder geval fijn dat hij zichzelf nu beter kon beschermen als dat nodig zou zijn.
Hij maakte het wapen met een simpele handbeweging open en pakte wat patronen eruit, die hij even kort bekeek en toen net zo makkelijk er weer terug instopte en het wapen weer laadde. Hij draaide het wapen een rondje om zijn vinger en daarna stopte hij het achterin zijn broek.

Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 30/4/2018, 07:19

Jessica Thornton

Franco bedankte haar en keek het wapen na en leek er zelfs een beetje mee te showen op het einde, waardoor Jessica even haar hoofd schudde. 'Niet spelen met je wapen, anders pak ik em weer af.' zei ze plagend met een grijns op haar gezicht.
Ze keek daarna even naar haar horloge. 'Ik zal alvast beginnen met koken, of wil jij graag koken? Of heb je nog geen honger?' vroeg ze. Ze kon zich voorstellen dat Franco misschien ook wel toe was aan een beetje rust. Ze moest eigenlijk ook even kijken wat ze nog in huis had. Ze had eerlijk gezegd niet verwacht vandaag eten klaar te moeten maken voor 2 mensen, maar grote kans dat ze wel wat kon vinden dat ook genoeg was voor 2 man.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 30/4/2018, 21:30

Franco Crescenzo

Hij grijnsde even om Jessica haar opmerking. Daarna keek ze naar haar horloge en zei ze dat ze alvast ging beginnen met koken. Toen ze vroeg of hij wilde koken grinnikte hij even. "Ik laat die eer aan jou over, straks laat ik het nog aanbranden," reageerde hij. Op de vraag of hij honger had haalde hij even zijn schouders op. Hij had niet echt veel honger, maar hij wist dat hij wel goed moest eten als hij snel wilde herstellen. En ook als hij zijn spieren weer een beetje terug wilde krijgen.
"Als je geen zin heb om te koken kunnen we ook iets bestellen," opperde Franco nu.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 30/4/2018, 22:33

Jessica Thornton

Zij mocht de eer houden aan het koken, waardoor ze even kort haar hoofd schudden. In het ziekenhuis nog zeggen dat hij wel kon koken en nu al terugkrabbelen. Al snapte ze het voor vandaag, en de komende dagen waarschijnlijk ook nog wel, dat het misschien net wat te veel energie kost nog. Echt honger leek Franco ook niet echt te hebben. Hij stelde daarna voor dat ze eventueel ook nog wat konden bestellen.
'Dat kan.' zei Jessica daar op terug. 'Ik kijk eerst wat ik nog in huis heb. Als ik daar geen 2-persoons gerecht van kan maken, dan moeten we, of ik alleen, even kiezen wat we dan gaan bestellen.' voegde ze er nog aan toe. 'Ga anders even zitten of liggen of in ieder geval soort van rusten. Ik kijk even de kasten na.' stelde ze daarna voor aan Franco. Daarna liep ze ook weg uit de kamer en de keuken in, waar ze het een en ander open trok en moest beslissen of dat voor 1 of 2 personen geschikt was. Vaak genoeg had ze wel een voordeelverpakking of familieverpakking in huis, omdat dat net wat voordeliger was en als ze alles in 1x klaar maakte, dan kon ze de rest invriezen en later nog eens eten. Ze keek daardoor ook de vriezer na om te zien wat ze nog ingevroren had staan.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 2/5/2018, 21:49

Franco Crescenzo

Toen hij de volgende ochtend wakker schrok uit een ontzettend nare nachtmerrie was hij even een tijdje flink gedesoriënteerd. Zweet liep over zijn lichaam en hij voelde zich belabberd. Gelukkig deed hij geen gekke dingen en bleef hij gewoon rechtop in het bed zitten.
Langzaam aan wist hij zichzelf weer wat te kalmeren en ging hij weer even liggen, aangezien hij op zijn horloge zag dat het echt belachelijk vroeg in de ochtend was. Maar hij kon geen slaap meer vatten, dus stapte uiteindelijk toch maar uit bed en trok wat schone kleding aan. Daarna liep hij naar beneden, zeer zachtjes zodat hij Jessica niet onnodig wakker zou maken. In de keuken zette hij een pot koffie en hij had eigenlijk de neiging om even een rondje te gaan hardlopen om stoom af te blazen, maar dat leek hem nog geen goed idee aangezien zijn lichaam echt nog totaal niet in conditie was.
Toen de koffie klaar was schonk hij een kopje in voor zichzelf en plofte in de woonkamer neer op een stoel. Hij pakte zijn laptop tevoorschijn, die ook in één van de tassen had gezeten, en opende het politiebestand. In zijn hoofd was hij constant na aan het denken over de officier. Hij had nog niets gevraagd over of zij nog aan het werk was of iets in die richting, omdat hij er liever niet over sprak. Hij was bang dat hij ontzettend woedend zou worden. Maar hij moest gewoon weten hoe het nu zat met haar.
Na wat zoekwerk en scrollen vond hij de informatie waar hij naar had gezocht. En dat beviel hem totaal niet. Zijn spieren spanden aan en zijn handen begonnen te trillen. Op het beeldscherm stond een foto van de officier. Ze was nog altijd in dienst. Er was onderzoek gedaan naar haar betrokkenheid bij deze zaak maar ze was onschuldig verklaard en werd zelfs ook slachtoffer genoemd. Franco werd er kotsmisselijk van en zette zijn laptop op het tafeltje en stond op. Hij ijsbeerde wat heen en weer en balde zijn vuisten. Enorme woede en onmacht ging door hem heen. Zijn leven was totaal verwoest, hij had moeten vechten, hij was er bijna niet meer geweest. En die vrouw werd niet vervolgd, niet eens verdacht, ze ging gewoon door met haar leven, door met haar werk..
Franco klemde zijn kaken op elkaar en snoof even. Eigenlijk wilde hij heel erg graag even op visite bij die vrouw. Echt heel erg graag.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 2/5/2018, 23:16

Jessica Thornton

Ze werd wakker van haar wekker. Ietwat moeizaam stond ze op, friste zich op en kleedde zich aan. Daarna liep ze de trappen af naar beneden toe. Daar zag ze Franco heen en weer lopen, duidelijk kwaad om iets. Ze kneep haar ogen niet begrijpend samen. Wat was er gebeurd? Had hij bericht van iets of iemand gehad?
'Hey, goedemorgen.' begroette ze Franco, waarbij ze gelijk wilde laten horen dat ze wakker was. 'Is er iets gebeurd?' vroeg ze daarna. Ze keek gelijk even naar hoe laat het was volgens de klok, maar ze had wel even tijd voor ze weg moest. Niet te lang, maar wel even.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 2/5/2018, 23:29

Franco Crescenzo

De tijd tikte voorbij en hij zat voor de verandering weer eens zichzelf op te vreten vanbinnen. Hij voelde zich gewoon constant ontzettend gefrustreerd en dit maakte het er niet veel beter op.
Hij was zo in gedachten verzonken dat hij even schrok toen Jessica ineens beneden kwam en hem begroette. "Goedemorgen.." mompelde hij gedempt terug. Hij haalde zijn hand even door zijn haren en staarde Jessica even aan toen ze vroeg of er iets gebeurd was.
"Eh.. Nee.." reageerde hij daar op. Hij besefte niet direct waar ze op doelde. Al drong het langzaam tot hem door dat zijn gedrag wel op zou vallen waarschijnlijk. Hij sloeg zijn blik even neer en haalde diep adem. Daarna liep hij terug naar zijn laptop en draaide die richting Jessica.
"Dit is er.." was het enige wat hij erover zei. De informatie op het beeldscherm zou genoeg zeggen.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 2/5/2018, 23:59

Jessica Thornton

Ondanks dat ze niet heel stilletjes gedaan had, schrok Franco toch en ontkende eerst dat er iets gebeurd was. Hij leek daarna door te hebben dat hij zich niet gedroeg alsof er niets gebeurd was en draaide zijn laptop naar Jessica toe. Ze liep op de laptop af en begon te lezen wat op het scherm stond. Heel stiekem had ze niet anders verwacht dan dat die officier er zonder kleerscheuren vanaf zou komen. Maar ze snapte ook hoe pijnlijk dit voor Franco moest zijn om te lezen. Ze zuchtte.
Ze peilde Franco kort. Hij was kwaad, dat zeker. En logisch. Zou hij al nagedacht hebben wat hij kan doen? Ze besloot dat gewoon te vragen. Kijken in hoeverre hij nog blind van woede is en hoever hij nog logisch kan nadenken. 'Wat wil je doen nu?' Vroeg ze dan ook aan Franco.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 3/5/2018, 00:08

Franco Crescenzo

Hij staarde even naar de foto op het beeldscherm en zag weer voor zich hoe die vrouw daar bij had gestaan en hem haast vrolijk uitgezwaaid had toen hij het busje in getrokken werd. Meteen werd hij weer overspoeld door woede en keek hij weg van de laptop.
Jessica keek nu naar het scherm en leek even te lezen wat er stond. Franco haalde even diep adem.
"Dat wijf noemt zichzelf een slachtoffer.." gromde hij zachtjes. Opnieuw balde hij zijn vuisten. "Ik zal haar laten voelen hoe dat is." Hij liep weer even wat heen en weer om zichzelf in toom te houden. Natuurlijk wist hij ook wel dat hij de vrouw niet zomaar aan kon vallen of iets, maar hij zou het met liefde doen. Alleen had hij ook weer geen zin om in de gevangenis te belanden.
Jessica vroeg hem nu wat hij nu wilde doen. Daarop wilde hij antwoorden dat hij haar leven kapot wilde maken, maar hij klemde zijn kaken op elkaar om die zin binnen te houden en haalde zijn schouders op.
"Dingen die ik maar beter niet kan doen, denk ik," reageerde hij uiteindelijk toch nog redelijk eerlijk. Het deed hem gewoon ontzettend veel pijn dat zij gewoon door kon met haar leven.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 3/5/2018, 04:50

Jessica Thornton

Ze wist dat dit Franco enorm dwars zat. Haar ook wel, maar zij was daardoor niet een hele tijd van de aardbodem verdwenen. Ze had dat mens vertrouwd dat die Franco zou helpen. Ze had er een goed gevoel bij gehad. En dan had ze hun zo voor de gek gehouden.
'Mijn vader heeft gedaan wat hij kon, binnen de regeltjes, om de mensen te straffen die er bij betrokken waren. Maar zij heeft ook zo haar connecties.' zei ze nog zachtjes. Ze dacht even na. Ze vond het niks Franco zo achter te laten, terwijl zij ging werken. Aan de andere kant, hij is een volwassen man dat weer een beetje van zijn vrijheid kon genieten. Of proberen in ieder geval. Maar zoals hij zo snel al kwaad was, twijfelde ze weer of hij vandaag wel in staat was te proberen te genieten van die vrijheid. 'Heb je liever dat ik vandaag bij je blijf, in plaats van dat ik ga werken?' vroeg ze hem dan ook. Als hij alleen was, konden die gedachten allemaal hem misschien wel gek maken en dan was er niemand die hem gerust kon stellen. Ja, misschien de buurvrouw, maar die liet ze liever ook niet alleen achter met Franco als Franco zo'n last van zijn woede had. Die woede was ergens wel terecht, maar het kon gekke dingen met iemand doen. 'Ik snap heel goed dat je kwaad bent. Ik was ook boos, maar ik heb slechts aan de zijlijn gestaan. Ik kan mij niet voorstellen hoe veel erger die woede voor jou moet zijn. Ik weet niet of het verstandig is jou alleen te laten nu, vandaag al.' sprak ze haar zorgen nog uit.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 3/5/2018, 12:22

Franco Crescenzo

Jessica vertelde dat haar vader alles had gedaan wat hij kon om de mensen te straffen die er bij betrokken waren, binnen de regeltjes. Maar zij leek ook zo haar connecties te hebben. Franco snoof even en voelde de frustratie, woede en onmacht door zijn lichaam gaan. Zijn handen trilden.
"Ze had zich goed ingedekt.." mompelde hij nu gedempt. Hij plofte neer op de bank en verstopte zijn hoofd in zijn handen, terwijl hij terug dacht aan het moment dat ze daar hadden staan wachten. Staan wachten op het moment van zijn ontvoering.
"Ze deed super vaag, vertelde totaal niks nuttigs.. Ik begreep er niets van," vertelde hij nu. Het was al heel wat dat hij überhaupt een deel van deze hele situatie vertelde, want tot nu toe had hij nog helemaal niets kunnen vertellen.
"Toen ik zag dat er geblindeerde busjes aan kwamen rijden begreep ik dat het niet goed zat.." Hij keek weer even op, maar sloot zijn ogen.
"Ik rende weg.. Maar ze kwamen achter mij aan en reden op mij in.." Franco opende zijn ogen weer en staarde voor zich uit. "Dat wijf stond er gewoon bij, ze lachte, zei dat niemand mij ooit nog zou zien," vertelde hij zacht. In zijn hoofd zag hij hoe ze een flinke stapel geld ontving en schudde zijn hoofd even.
"Ze kreeg een flinke stapel geld.." Franco balde zijn vuisten opnieuw en hoewel hij probeerde de beelden hier te stoppen in zijn hoofd, gingen ze door. Van hoe hij opgesloten werd, vastgebonden alsof hij een beest was, mishandeld op alle manieren die maar mogelijk waren. Hij klemde zijn kaken op elkaar en ademde langzaam en trillend in.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 3/5/2018, 12:47

Jessica Thornton

Ze zag hoe Franco trilde. Van woede ging ze van uit. Of onmacht. Of angst. Of een combinatie. Ze keek toe hoe hij op de bank ging zitten en ging na een tijdje naast hem zitten. Ze luisterde naar wat franco vertelde. Het klonk vreselijk. En zij had er op vertrouwd dat het allemaal goed ging komen.
Ze legde een arm om Franco heen en wreef over zijn rug heen in een poging hem wat te troosten. Wat te kalmeren vooral. 'Zal ik vandaag thuis werken, dat ik je door de dag heen kan helpen?' Stelde ze vragend voor. Ze kon zich voorstellen dat hij nog niet alles alleen kon lichamelijk gezien en mentaal gezien had hij het ook nog erg zwaar. Maar het was ook niet niks wat hij even heen moeten overleven.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Celiine_Famke 3/5/2018, 12:56

Franco Crescenzo

Hij bleef voor zich uitstaren en probeerde wat te kalmeren, al was dat ontzettend lastig. Jessica kwam naast hem zitten en legde haar arm om hem heen. Hij voelde haar hand over zijn rug wrijven en ergens werd hij er toch wat rustiger van. Zijn ademhaling werd wat rustiger en hij zuchtte gedempt.
"Je mag ook wel gaan werken hoor, als je wilt," reageerde hij op Jessica haar vraag. Ergens had hij haar veel liever om zich heen, omdat ze een goede invloed op hem leek te hebben, maar hij wilde haar niet nog meer belasten. Ze deed al zo veel voor hem.
Hij keek haar nu aan. "Weet je zeker dat je dit allemaal nog wilt?" vroeg hij haar nu, doelend op de gehele situatie. "Het is niet de vraag of ze nog opnieuw gaan toeslaan, maar wanneer.." zei hij daarna zachtjes. "Ik zal het volledig begrijpen als je afstand wilt nemen van dit alles.."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van CassyKiara 3/5/2018, 15:14

Jessica Thornton

Franco leek wat te kalmeren. Voor hem hoefde ze niet thuis te blijven van het werk. 'Het geeft niet. Ik kan prima thuis werken.' Zei ze er nog op terug.
Daarna begon Franco over de huidige situatie. Eerst snapte ze niet goed wat hij bedoelde, tot hij het had over wanneer ze weer zouden toeslaan. Toen viel bij haar het kwartje wel. Franco gaf aan dat hij het zou begrijpen als ze afstand wilde nemen. 'En dan ruzie hebben met mijn vader.' Probeerde ze er een grapje van te maken. 'Maar ik vind het niet erg. Ik help graag waar ik helpen kan. En eigenlijk zit ik er al in verwikkeld. Ik ben er al te vaak bij geweest om er van uit te gaan dat ik nog volledig met rust gelaten kan worden.' Zei ze er wat serieuzer op terug.
'Maar dan regel ik even dat ik thuis wat papierwerk kan doen. Met mijn vaders invloed kan die hoofdinspecteur mij niks maken. Heb ik al vaker gedaan toen je nog in het ziekenhuis lag. Ik moet alleen straks wat papierwerk ophalen op het bureau. Je kan mee als je wilt, even de buitenwereld in.' Stelde ze daarna voor.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Die andere Police Life - Pagina 3 Empty Re: Die andere Police Life

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum