Justrpg forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Saving Wateranda

2 plaatsers

Pagina 2 van 13 Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 14:38

Devon Nomad

'Denk je dat ik een grapje maak? Zie ik er vrolijk uit?' vroeg hij doordringend aan haar. Hij had echt een verschrikkelijke klote dag en nu dit ook nog, dit wilde hij helemaal niet, maar zo veel keuze was er niet. 'Je kan niets doen, als je wilt blijven leven moet je leren hoe je het kunt beheersen,' gromde hij haar toe. Hij haalde een hand door zijn donkere haren en hij zuchtte zacht. Hij wist ook niet goed wat ze nu moesten doen, hij kon haar wel hier houden, maar dat was ook niet echt veilig, terug naar haar ouders al helemaal niet.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 14:54

Ravanna Katar

Hij leek echt heel erg chagrijnig te zijn, dat terwijl haar leven nu compleet op zijn kop stond. Ze was een Uitverkorene... Hoe moest ze hier mee om gaan?
"Jij kunt me dat leren, toch?" Vroeg ze wanneer hij aangaf dat ze moest leren om het te kunnen beheersen. Ze staarde wat naar hem en zuchtte eventjes. "Ik kan mijn ouders hiermee echt niet in gevaar brengen." mompelde ze.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 14:56

Devon Nomad

Ze vroeg of hij haar dat kon leren en hij knikte langzaam. Hij kon het inderdaad, maar of hij het ook echt wilde, dat was een andere vraag. Hij zat niet te wachten op problemen, op gedoe, maar daar was het nu te laat voor. Waarom was het nou precies Ravanna? Dat vond hij helemaal niets, hij kende haar veel te goed, het zou veel te ingewikkeld worden. Ze kon haar ouders er niet mee in gevaar brengen en hij knikte langzaam, daar had ze gelijk in. 'Je kan hier blijven, maar waarschijnlijk zullen ze dat doorhebben en hier naar toe komen, je ouders weten waarschijnlijk wel wat er aan de hand is als je niet thuis komt en er zijn vast mensen die je hier naar toe hebben zien lopen,' zei hij zacht. 'Wat wil je zelf?' vroeg hij daarna aan haar.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 15:42

Ravanna Katar

Ze dacht een tijdje na over zijn woorden en keek hem bedachtzaam aan. Na een tijdje leek ze een idee te hebben.
"Ik ga terug naar mijn ouders, ik slaap daar vannacht en morgen moeten we ervoor zorgen dat ik een of ander ongeluk krijg, waardoor iedereen denkt dat ik er niet meer ben, dan kan ik hier in het geheim blijven en zullen er ook vrij weinig problemen ontstaan." Klonk haar stem bedachtzaam. Ze wist nog niet of het een verstandig idee was. Ze zou haar ouders veel verdriet doen, maar dit was beter dan dat ze erachter zouden komen dat ze een Uitverkorene was, het verdriet wat ze dan zouden hebben, zou veel erger zijn.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 15:44

Devon Nomad

Door wat ze zei ademde hij diep in, ze zou vannacht naar haar ouders gaan en dan zou ze morgen en ongeluk krijgen. Dan kon ze daarna in het geheim hier blijven. Het zou kunnen werken, hij wist alleen niet of hij er wel weer aan toe was om al zijn vrijheid op te geven. Eigenlijk niet, maar zo veel keuze had hij nu niet meer, hij kon moeilijk weigeren haar te helpen. 'Ga maar dan,' zei hij zacht tegen haar.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 15:53

Ravanna Katar

Hij keek haar aan en uiteindelijk leek hij het goed te vinden. Ze moest gaan van hem en ze knikte eventjes. Daarna liep ze zonder ook nog maar iets te zeggen bij hem vandaan en staarde ze bedachtzaam voor zich uit terwijl ze naar huis toe liep. Ze wist gewoon niet zo goed wat ze hiermee aan moest en ze wist dat ze dit goed moest doordenken en alle scenario's in haar hoofd houden, want het kon alle kanten op gaan...
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 15:54

Devon Nomad

Ze vertrok en hij bleef nog een tijdje zo staan, hij wist niet goed wat hij hier nou eigenlijk van moest vinden. Als het iemand anders was geweest, was het dan makkelijker of juist moeilijker? Hij wist het niet, maar Ravanna was een vriendin van hem, hij wist niet hoe dit ging werken, het zou hoe dan ook anders zijn. Ze zouden heel intensief contact hebben, ze zou constant bij hem in de buurt zijn, hij wist helemaal niet of hij daar zelf wel klaar voor was en uiteindelijk viel hij aan het einde van de avond piekerend in slaap.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 16:40

Ravanna Katar

Haar ouders merkten haast meteen aan haar dat ze anders was. Maar ze liet helemaal niets los met wat er met haar aan de hand was. ze at zwijgend haar eten en ging daarna gewoon naar bed toe. ze lag een hele tijd wakker, zich te bedenken hoe ze een einde aan haar leven moest maken zodat het echt genoeg leek...
Uitgeput was ze uiteindelijk in slaap gevallen. De volgende ochtend kwam ze langzaam overeind, het was nog hartstikke vroeg en haar ouders waren waarschijnlijk nog niet eens wakker. Daardoor kroop ze uit bed en trok ze haar kleding aan. Ze nam niets mee, dat zou waarschijnlijk teveel opvallen. Ze liep het dorp uit, over de dijk heen en langs het pad liep ze langzaam het moerassige gebied in. Ze wist hier precies waar ze moest lopen, maar niemand wist dat ze hier zo vaak kwam. Ze legde Ă©Ă©n van haar schoenen in het moeras en wat flarden van haar kleding. Ze knipte een lok van haar haren af. Zo leek het net alsof ze in het moeras verdronken was...
Op Ă©Ă©n schoen liep ze zo onopvallend mogelijk weer het dorp in en schoot ze via een raampje het grote herenhuis in zodat niemand haar gezien kon hebben.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 16:43

Devon Nomad

Hij had bijzonder slecht geslapen, hij was ongerust over alles en hij vond het echt niet leuk, maar hij wist dat hij niet zo veel keuze had, dit moest gedaan worden, hij zou haar ook niet laten stikken, hij hoopte gewoon dat ze hier snel naar toe kwam. Hij had haar eigenlijk nog niet zo heel vroeg verwacht en daarom was hij nog even onder de douche gesprongen, hij dacht dat ze wel wat later zou zijn. Hij liep de douche uit en hij zuchtte zacht, daarna trok hij een handdoek uit de kast en droogde hij zichzelf af, om daarna naar zijn slaapkamer te lopen om kleding te pakken.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 16:46

Ravanna Katar

Ze veegde de modder een beetje van haar lichaam af en probeerde haar voet een beetje droog te maken voor ze over de mooie vloer zou lopen van het prachtige herenhuis. Haar voeten leken de weg te weten en ze liep kris kras door de gangen heen zonder zelf te weten waar ze heen moest, haar voeten wisten de weg en voor ze het wist botste ze bijna tegen Devon aan die half naakt door de gang heen liep. Ze werd meteen knalrood en zette een paar passen achteruit. "Hoi." Sprak ze hem wat schaapachtig toe.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 17:18

Devon Nomad

Hij keek langzaam op doordat hij iets hoorde, maar Ravanna stond vlak voor zijn neus en botste echt bijna tegen hem aan, hij schraapte zijn keel even en hij hield de handdoek nu zo goed als het ging om zijn middel heen, al werkte het allemaal niet echt mee. Ze zette een paar stappen achteruit en daardoor schudde hij zijn hoofd even. 'Je kon wel even roepen,' mompelde hij, al was dat ook niet handig geweest natuurlijk. 'Nog nooit een man naakt gezien?' vroeg hij daarna. Hij liep toch maar zijn slaapkamer in om wat kleding aan te trekken.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 17:29

Ravanna Katar

Hij schudde zijn hoofd en mompelde dat ze wel even kon roepen. "Sorry... mijn voeten namen mij automatisch mee, ik was te verbaasd over wat er gebeurde om echt te reageren." Sprak ze hem toe met een klein grijnsje. Hij had duidelijk moeite met de handdoek goed om zijn lichaam te houden. Hij vroeg vervolgens of ze nog nooit een man naakt had gezien.
"Nee." Reageerde ze daarop en ze schudde haar hoofd. Ze zag hem de slaapkamer in lopen en zelf bleef ze in de gang staan en keek ze om zich heen naar alle schilderijen. Het was bij haar niet zo dat jongens geen interesse hadden, ze was behoorlijk geliefd, maar zij hoefde hen gewoon allemaal niet.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 17:31

Devon Nomad

Ze had verteld dat haar voeten haar zelf naar hem brachten en dat was wel logisch, maar dat betekende ook dat ze nu aan elkaar vastzaten, hij wist nog niet of dat nou wel zo handig was, maar het was al gebeurd, dus hij moest zich er maar bij neer leggen. Ze zei heel droog dat ze nog nooit iemand naakt had gezien en dat verbaasde hem serieus, hij had het niet verwacht, maar het wekte zijn interesse wel een beetje. Hij trok wat simpele kleding aan en daarna liep hij weer naar haar toe, ze bekeek de schilderijen. 'Ik had verwacht dat jij wel eens met iemand... nou, je weet wel...' zei hij nu zacht. Hij was echt verbaasd, zo goed kende hij haar dus niet.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 19:06

Ravanna Katar

Ze wachtte zo geduldig mogelijk tot Devon klaar was met zich aankleden. Daarna draaide ze zich naar hem om en keek ze hem aan. Hij had verwacht dat ze wel eens met iemand wat had gedaan. Ze grinnikte zachtjes.
"Nee, dat heb ik niet. Jij vast wel." Plaagde ze hem nu lichtelijk. Al was Devon niet zo heel erg van de contacten om zich heen. Toch was hij wel heel aantrekkelijk en waren er vast wel meiden die op hem vielen.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 19:12

Devon Nomad

Ze had het niet, maar ze zei dat hij het vast wel had, waardoor hij grijnsde. 'Te weinig, maar ik vind mensen snel irritant. Ze moeten die ochtend daarna wel weg zijn, of meteen vertrekken, dat is beter,' zei hij tegen haar, best wel eerlijk. Er waren genoeg vrouwen die wel interesse hadden, door zijn uiterlijk, door zijn achtergrond. Hij was alleen enorm op zijn privacy gesteld en hij hield het niet lang met iemand vol, helemaal niet zelfs. Het waren dus ook meer losse contacten. 'Dat zal nu wel minder worden, nu jij er bent,' voegde hij er aan toe. Het was lastiger om iemand mee te nemen.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 19:19

Ravanna Katar

Hij gaf aan dat het te weinig was, maar hij vond mensen vaak al snel irritant. "Hmm, dat gaat nog leuk worden, aangezien ik hier zo'n beetje opgesloten ga zitten." waarschijnlijk vond hij haar vreselijk irritant, vooral na een tijdje.
"Je bent ook niet echt aardig voor die vrouwen dus." Merkte ze met een lach even op. Het was wel echt een apart figuur.
Hij gaf aan dat het wel minder zou worden dat hij vrouwen mee zou brengen, nu zij er was. "Van mij mag je hoor, ik zorg ervoor dat ik niet tot last ben." Grijnsde ze.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 19:22

Devon Nomad

'Daarom stond ik hier ook niet echt om te juichen,' mompelde hij nu. Hij was eigenlijk veel te veel op zichzelf en hij was bang dat dit hun vriendschap nogal onder druk zou zetten, dat was niet zo fijn. 'Ik ben van te voren wel heel duidelijk in wat ik verwacht en waar ik vanuit ga. Ik ben niet van de loze beloftes, ze weten waar ze aan toe zijn. Ik kan er niets aan doen dat ze allemaal denken er voor te kunnen zorgen dat ik stapelgek en verliefd op ze word, want dat word ik toch niet,' zei hij tegen haar. 'Als jouw voeten er voor zorgen dat jij naar mij toe wandelt als ik naakt ben, zal jij mij aardig tot last zijn op zo'n moment,' zei hij daarna met een zwakke grijns op zijn gezicht tegen haar.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 19:42

Ravanna Katar

Hij stond er daarom niet echt om te juichen dat ze bij hem kwam wonen. Daardoor haalde ze haar schouders een beetje op. "Volgens mij is jouw huis groot genoeg dat we elkaar niet eens tegen hoeven te komen elke dag." Grijnsde ze hem toe. Hij vertelde dat hij gewoon heel erg duidelijk was van te voren naar de vrouwen toe en hij maakte ook geen loze beloftes. Ze knikte een beetje. "Je hoeft je tegenover mij niet echt te verdedigen hoor, het maakt mij niet uit wat je doet." Plaagde ze hem eventjes. Door zijn volgende opmerking moest ze even lachen.
"Mijn voeten weten toch ook niet dat je naakt bent!" Lachte ze nu vrolijk met een grote grijns.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 19:45

Devon Nomad

'Dat is zo, maar waarschijnlijk zullen we elkaar wel elke keer tegenkomen, want je bent hier niet voor niets,' zei hij tegen haar. Ze plaagde hem en hij schudde zijn hoofd. 'Ik wil niet dat je denkt dat ik echt gemeen of oneerlijk tegen ze ben, ik wil niet dat je mij ziet als een verwende klootzak die geen respect heeft voor vrouwen, dat heb ik namelijk wel. In bed heel erg veel zelfs,' zei hij, het laatste met een knipoog. 'blijkbaar weten ze dat wel, want net stond je ook precies op het goede moment voor mij. Volgens mij wilde jij gewoon zelf graag zien hoe ik er bij stond,' plaagde hij haar nu.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 19:56

Ravanna Katar

"Anders zoeken mijn voeten je wel op." Plaagde ze hem weer met een grijns rond haar lippen. Hij gaf aan dat hij niet wilde dat ze dacht dat hij gemeen of oneerlijk was tegen de vrouwen. "Zo denk ik echt niet over je." Door zijn volgende woorden over in bed, gaf hij haar een knipoog, daardoor werd ze helemaal rood, niet wetend wat hij nu eigenlijk echt met deze opmerking bedoelde.
Ze lachte even door zijn geplaag. "Misschien wel. Wie weet." Zei ze uiteindelijk en ze haalde even haar schouders op.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 19:58

Devon Nomad

'Precies,' zei hij grijnzend tegen haar. Ze zei dat ze echt niet op die manier over hem dacht, gelukkig maar, dat zou hij echt erg vinden en hij vond het toch wel fijn om te horen dat het niet het geval was. Hij zag dat ze helemaal rood werd, waardoor zijn grijns nog groter werd. 'Je hebt geen idee wat ik bedoel, maar je komt er vanzelf achter,' zei hij grijnzend tegen haar. Het was leuk dat hij haar zo rood kon krijgen met een opmerking, misschien was het toch niet zo erg dat ze hier was. 'Ik weet het, je vond het geweldig om mij te zien,' plaagde hij nog even, daarna liep hij langs haar. 'Kom, we gaan ontbijten',
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 20:12

Ravanna Katar

Zijn grijns werd vreselijk breed doordat ze zo rood werd. Hij gaf aan dat ze geen idee had wat hij bedoelde, maar daar zou ze dus blijkbaar vanzelf achter komen. "Doe maar niet." Ze schudde haar hoofd meteen weer heel snel. Devon zou haar begeleider en leraar worden, het zou gek zijn als er wat anders tussen hun zou gebeuren en dat wilde ze bovendien ook echt niet.
Hij plaagde haar weer en ze schudde alleen haar hoofd een beetje met een grijns. Daarna liep ze met hem mee. Ze had behoorlijk honger, dus een ontbijtje zou er wel in gaan.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 20:27

Devon Nomad

'Ik doe niets hoor, maar je komt er waarschijnlijk vanzelf achter met iemand anders. Het lijkt mij niet zo heel erg handig als er iets tussen ons gebeurt, helemaal niet zelfs. Al ben je aantrekkelijk, ik zou het wel met je kunnen.' zei hij, het eerste heel serieus en het laatste met een grote grijns op zijn gezicht. Hij liep met haar de keuken in en hij dekte de tafel, daarna ging hij zitten en begon hij te eten, het was wel wat raar dat hij vanaf nu niet meer alleen zou zijn.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van xAnouk 1/6/2016, 20:33

Ravanna Katar

Hij zou niets met haar doen en ze zou er waarschijnlijk vanzelf wel achter komen met iemand anders. "Heb ik daar nog kans op dan? Als uitverkorene heb je volgens mij niet echt een leven..." Vertelde ze hem zachter en ze keek even naar de grond. Hij vond haar wel aantrekkelijk en zou het met haar kunnen. Daardoor gaf ze hem een duwtje met een grijns en schudde haar hoofd eventjes. "Jij bent echt heel erg." Lachte ze hem toe.
Ze hielp hem een beetje met het dekken van de tafel en ging daarna langzaam zitten.
xAnouk
xAnouk

Aantal berichten : 23129
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Nikkay 1/6/2016, 20:36

Devon Nomad

Door wat ze zei bleef hij even stil, want hij wist wel dat ze gelijk had. Ze zou niet echt iemand anders zien dan hij, ze kon niet zomaar nieuwe mensen ontmoeten en haar leven zou beperkt zijn. 'Ik zal er alles aan doen om je een zo normaal mogelijk leven te geven.' zei hij nu zacht tegen haar, maar hij meende het wel. Hij grijnsde weer toen ze hem een duwtje gaf en zei dat hij echt erg was, dit was gewoon precies hoe hij was, hij kon er niks aan doen, hij hield van het plagen. Dat maakte hem vrolijk. Hij keek naar haar tijdens het eten, hij vond het wel vervelend dat het net haar moest overkomen.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Saving Wateranda - Pagina 2 Empty Re: Saving Wateranda

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 13 Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum