Justrpg forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Police Life

4 plaatsers

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Nikkay 23/2/2017, 09:53

Rowan Rivers

Hij sloot zijn ogen even en hij genoot alleen al van het horen van de stem van Katelynn. Ze maakte hem echt enorm gelukkig. Toen ze begon over Steven staarde hij haar wel even aan. Zijn blauwe ogen wat verbaasd, maar hoopvol. Hij miste Steven echt enorm en hij hield het amper vol op het werk zonder zijn vriend. 'Dat zou geweldig zijn.' zei hij alleen maar zachtjes. Hij durfde er bijna niet eens echt op te hopen dat het zo zou zijn. Hij pakte haar hand stevig vast en daarna zoende hij haar langzaam. 'Het spijt mij dat ik enorm saai ben, maar ik ben kapot... Zullen we zo gaan slapen?' Vroeg hij zacht aan haar.
Nikkay
Nikkay

Aantal berichten : 24706
Registratiedatum : 22-10-13
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 23/2/2017, 11:23

Jessica (Jessie) Thornton

Al 2 weken werkte ze in haar uppie op kantoor. Na ruim een jaar dat ze ook buiten met een partner op straat werkte, ging haar partner met pensioen. Hele aardige man, met een hele aardige vrouw en leuke kinderen. En heel wijs ook. Ze had ontzettend veel van hem geleerd.
Nu was ze partnerloos, maar ze had ook te horen gekregen dat deze week een nieuwe aan de slag zou gaan. Er moest nog even gekeken worden of ze ook samen de straat op konden, of dat er wat gemixt moest worden.
Ze kwam net uit de archiefkamer met enkele mappen. Ze had nog niks meegekregen dat de nieuwe al hier was. Ze liep dan ook zonder al te goed op te letten zo weer terug naar haar bureau en legde de mappen neer. Daarna rammelde ze even aan haar muis, logde in en opende het programma waar ze eerder mee bezig was. Ze rolde in de bureaustoel opzij en zag daarna dat er een normaal leeg bureau bezet was. Ze bekeek de beste man eerst enkele seconden onderzoekend, voordat ze besefte dat het echt een nu nog onbekende voor haar was. Ze stond daarna dan ook op, liep er naar toe en stak hand uit. 'Welkom. Jessica Thornton. Jessie mag ook.' Stelde ze zichzelf voor.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 8/3/2017, 23:59

Katelynn Camryn Leighton

Rowan reageerde dat het geweldig zou zijn als ze Steven vrij zou kunnen krijgen. Hij reageerde wel wat milder dan ze verwacht had. Maar misschien kwam dat omdat hij moe was. Ze haalde even diep adem en zoende Rowan liefdevol terug. Daarna kneep ze hem zachtjes in zijn hand en keek hem doordringend aan. Ze hield zielsveel van hem, nog nooit eerder had ze zoveel om iemand gegeven. Ze zou een kogel voor hem vangen, zonder twijfel.
"Geeft niet.." glimlachte ze lichtjes toen Rowan zich excuseerde dat hij zo saai was. "En jij bent nooit saai," grijnsde ze er achteraan, waarna ze haar tong uitstak en vervolgens een kusje op zijn wang drukte.
"Maar is goed, ik ben ook moe," knikte ze vervolgens als antwoord op zijn voorstel. Ze kwam overeind van de bank en trok Rowan achter haar aan naar de slaapkamer.


Franco Crescenzo

Hij werd op een gegeven moment alleen achtergelaten bij het bureau. Ietwat onwennig keek hij om zich heen naar de nieuwe omgeving. Haast automatisch nam hij alles in zich op- de plaatsen waar de meeste mensen rondliepen, de uitgangen, de nooduitgangen. Het was iets wat hij erin gestampt had gekregen bij een vorige baan. Bij the Unit. Een plek die hij vreselijk miste, maar aan de andere kant ook niet graag naar terug wilde.
Na een paar minuten wat om zich heen gekeken te hebben, plofte hij neer op de bureaustoel en begon wat in de lades te speuren van zijn bureau. Behalve wat papierwerk, pennen en lege papiertjes was er weinig interessants te vinden. Op zijn bureau lagen wel wat dossiers van zaken, waar hij nieuwsgierig wat in begon te bladeren.
Franco keek op toen er opeens iemand voor hem stond en begon te praten. Eerst keek hij wat nors, maar al gauw verdween die uitdrukking en glimlachte hij vriendelijk. Hij schoof de bureaustoel naar achteren en stond op, waarna hij de vrouw die zich voorstelde als Jessica de hand schudde.
"Aangenaam kennis te maken, Jessica," knikte hij. "Mijn naam is Franco. Franco Crescenzo."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 9/3/2017, 07:08

Jessica (Jessie) Thornton

De man stond op en schudde haar hand. Lichtelijk opgelucht was ze toch wel dat de man zei dat het aangenaam kennis maken was. Geen opmerking dat ze iemand welkom heette die hier al een tijd werkte. Dan had ze het goed gegokt dat dit waarschijnlijk de nieuweling was die overgeplaatst werd naar dit bureau. Franco Crescenzo was zijn naam. 'Ik weet niet of ik je achternaam goed kan onthouden, maar ik zal mijn best doen.' zei ze glimlachend, proberend er een onschuldig grapje van te maken.
'Je wordt al gelijk goed aan het werk gezet.' merkte ze op, doelend op de dossiers die al op zijn bureau lagen. 'Als er vragen zijn over programma's of het vinden van plekken, laat het maar weten. Ik help graag. Ik zit tegenover je te werken.' voegde ze er nog aan toe. Daarna liep ze ook terug naar haar eigen bureau, die echt niet heel ver van die van Franco vandaan stond. Ze hoefde alleen om te draaien en ze was er al bijna.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 12/3/2017, 20:22

Franco Crescenzo

Hij lachte even kort om de vrouw- Jessica- die zei dat ze niet wist of ze zijn achternaam goed zou onthouden, maar dat ze haar best ging doen. "Je bent niet de enige die daar last van heeft," grinnikte hij. "Maar ik luister ook gewoon naar alleen Franco of Frank hoor," plakte hij er grijnzend achteraan.
Zijn blik ging nu naar de dossiers op zijn bureau. "Ja, of ze moeten hier nog liggen van de vorige eigenaar van dit plekje," reageerde hij op haar opmerking over dat hij direct al goed aan het werk werd gezet.
"Dankje, Jessica," bedankte hij haar na haar aanbod om hem te helpen wanneer dat nodig was. "Ik denk dat ik er wel redelijk uit kom, maar anders hoor je het," knikte hij.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 12/3/2017, 20:40

Jessica (Jessie) Thornton

Franco gaf aan dat zij niet de enigste zou zijn die 'last' zou hebben van de lastige achternaam van hem. Maar dat Franco of Frank ook goed zou zijn. Daarna gaf Franco aan dat de dossiers nog van de vorige collega zouden moeten zijn. 'Dat was mijn partner, collega-partner. Hij is met een welverdiend pensioen gegaan 2 weken terug. Kan zijn dat hij sommige dingen ouderwets en eigenwijs aangepakt heeft en dat sommige dossiers zo opgelost zijn als er een frisse blik overheen gaat. Maar wijs was hij wel.' vertelde ze nog tegen Franco over de dossiers. Ze had veel van die man geleerd, maar de beste man kon ook aardig in de tijd blijven hangen. Ze had een paar 'spoedjes' al gedaan van haar vorige partner, omdat die echt niet een paar dagen tot een paar weekjes konden blijven liggen. Maar de rest wat niet gelijk haast had, dat was inderdaad blijven liggen en begon bijna op te stapelen.
Ze was ondertussen gaan zitten en hoorde Franco nog zeggen dat als hij hulp nodig had, ze het wel zou horen. 'Is helemaal prima.' zei ze nog met een vriendelijke glimlach op haar gezicht. Daarna verdween ze weer achter haar beeldscherm in en begon aan haar eigen stapeltje dossiers. Na die twee weken was ze meer met algemene dossiers bezig, haar eigen waren zo ver als mogelijk was al afgerond.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 12/3/2017, 21:25

Franco Crescenzo

Hij keek naar de computer voor zijn neus en drukte die vervolgens aan. De computer was een stuk sneller dan de computer waar hij jarenlang op het vorige politiebureau op gewerkt had, nog voor hij bij de Unit was gaan werken; dat was echt een oud barrel geweest maar ze hadden daar niet genoeg geld gehad om alle computers te vervangen.
Met zijn gekregen inlogcodes logde hij in in het systeem en begon wat rond te neuzen. De meeste dingen waren wel zoals hij het gewend was.
Jessica vertelde dat de vorige collega die hier gewerkt had aan dit bureautje, haar partner was geweest. Hij was met welverdiend pensioen gegaan twee weken terug. De man was wat ouderwets en eigenwijs maar wel heel wijs. Franco glimlachte en knikte kort.
"Ik zal wel even bekijken wat er nog niet compleet is aan de dossiers," liet hij weten. Vervolgens dwaalden zijn gedachten af naar zijn laatste partner. In zijn hoofd belandde hij weer terug in zijn herinneringen. Na even doelloos voor zich uit gestaard te hebben, schudde hij zijn hoofd om de gedachten weg te schudden en focuste zich weer even op de computer, wat was hij ook alweer aan het doen?
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 12/3/2017, 22:09

Jessica Thornton

Aandachtig was Jessica aan het lezen in het dossier dat zij open geslagen had. Een arm leunde op de rand van het bureau, waardoor het schuin omhoog stak. In die hand was ze wat met de pen tussen haar vingers door aan het spelen. Volledig stilzitten was niet voor haar weggelegd, er moest altijd iets bewegen. Maar de pen maakte verder niet echt geluid, ze tikte er ook niet mee op het bureaublad of het papier. Dat scheelde ook veel. Daar had ze al vaker commentaar op gehad dat dat storend was. Tussendoor maakte ze wat aantekeningen op een blaadje van een kladblok dat ze ook op haar bureau had liggen.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 20/3/2017, 22:47

Franco Crescenzo

Rustig begon hij alle zaken wat door te nemen, ook hetgene wat alleen op de computer stond. Het voelde raar om weer op een regulier politiebureau te werken, maar ook wel vertrouwd. Zo was hij ooit ook begonnen tenslotte.
Belangrijke dingen die hij tegenkwam of dingen die hem opvielen, noteerde hij op een papiertje. Hij was zo erg geconcentreerd bezig dat hij opschrok van zijn mobieltje dat af ging. Hij zocht in zijn zakken naar het apparaatje en toen hij hem gevonden had drukte hij het ding tegen zijn oor en nam op.
"Oh, nee, sorry, dan moet u niet bij mij zijn. Ik werk niet meer bij de Unit. Ja.. Dat begrijp ik. Maar ik kan u helaas niet verder helpen. Probeer anders kolonel Tom Ryan, die kan u sowieso helpen," klonk zijn stem tegen de persoon aan de andere kant van de lijn. Een korte stilte viel.
"Geen dank, succes, nog een fijne dag verder," sloot Franco het gesprek af. Hij drukte het gesprek weg en stak zijn mobiel weer in zijn zak, terwijl hij even voor zich uitstaarde.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 20/3/2017, 23:09

Jessica Thornton

Het was rustig. Niemand zei wat, enkel wat papierwerk en 'gekras' van pen op papier hoorde je. In de verte telefoon van de receptie, zo nu en dan een menselijk geluid als een kuchje. Jessie schrok dan ook lichtjes toen er opeens een telefoon af ging. Ze was zo diep aan het graven over de zaak die ze voor haar had liggen, dat ze een beltoon van een telefoon niet verwacht had.
Ze probeerde gewoon door te werken, maar kon het niet laten die paar woorden die Franco sprak op te vangen. De persoon aan de andere kant van de lijn kon ze niet verstaan waar ze zat.
Toen het gesprek stopte, hoorde en zag ze eigenlijk niets gebeuren bij Franco. Ze rolde haar stoel naar achteren en stond op. 'Drinken?' bood ze vragend aan, doelend op koffie of thee van de machine die verderop stond. Ze kon zelf ook wel weer wat gebruiken, kon ze net zo goed een tweede kopje meenemen.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 20/3/2017, 23:53

Franco Crescenzo

Hij staarde wat doelloos voor zich uit, maar keek op toen Jessica de stilte doorbrak. De vraag moest even tot hem doordringen, maar dat nam maar een aantal seconden in beslag.
"Ja, lekker, doe maar een koffie," glimlachte hij nu richting Jessica. Hij ging even verzitten op de bureaustoel en sloeg de dossiers die hij open had liggen dicht. Daar ging hij later wel weer mee verder.
"Hoe lang werk jij hier al?" vroeg hij Jessica nu nieuwsgierig. Hij wilde haar leren kennen, ze waren nu partners. Ze moesten elkaar gaan vertrouwen en op elkaar kunnen bouwen.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 21/3/2017, 00:12

Jessica Thornton

Franco wilde wel een koffie. Hij leek even van de aardbodem verdwenen, maar voor een koffie kwam hij wel terug. Ze knikte even glimlachend en liep weg om koffie te halen. Toen ze terug kwam zette ze een van de twee kopjes op zijn bureau en de ander op haar eigen, waarna ze weer ging zitten.
Franco vroeg hoe lang ze hier al werkte. Ze moest even nadenken. 'Ik denk dat ik toch al op 2 jaar zit nu. Of ja, al. Pas eigenlijk als je het vergelijkt met de meeste anderen hier.' antwoordde ze. 'Ik ben nog best een guppie.' concludeerde ze zelf. Ook al wist ze dat ze in die twee jaar, en de opleiding daarvoor, enorm veel geleerd had. 'Wat heb jij aan ervaring opgebouwd?' vroeg ze daarna op haar beurt aan Franco.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 21/3/2017, 07:43

Franco Crescenzo

Jessica liep richting het drankenautomaat en keerde terug met twee kopjes, waarvan ze er één aan hem gaf. Hij knikte kort en glimlachend.
"Dankjewel," bedankte hij haar, terwijl hij het warme, dampende kopje tussen zijn handen sloot.
Jessica ging weer zitten op haar stoel en beantwoordde zijn vraag; ze werkte hier nu twee jaar. En vond zichzelf daarmee best een guppie. Daardoor grijnsde Franco even. De vraag werd teruggekaatst naar hem.
"Ik ben tien jaar geleden begonnen op een politiebureau aan de andere kant van de stad. Daar heb ik vier jaar gewerkt. Daarna heb ik twee jaar gewerkt bij het arrestatieteam, gecombineerd met normaal politiewerk," vertelde hij rustig. Hij nam even een paar slokken van de warme koffie en haalde daarna diep adem. Jarenlang had hij zijn mond moeten houden en had hij nergens over mogen praten, met niemand niet. En nu kon het. Aan de ene kant voelde het fijn, maar aan de andere kant was hij bang dat hij dan de hele beerput open zou trekken aan emoties en gebeurtenissen.
Na een korte stilte waarbij hij naar zijn koffie had gestaard, keek hij weer op naar Jessica en begon hij verder te vertellen.
"Na die jaren in het arrestatieteam ben ik gevraagd voor een speciale eenheid, die zegmaar alle losse eindjes opruimt en strikt geheim is. Daar ben ik de laatste jaren werkzaam geweest in een geheim team. Zelfs voor de overheid bestonden we niet," vertelde hij. "En nu.. Nu zit ik hier," hij glimlachte flauwtjes. Het was een hele stap terug, maar het was beter.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 21/3/2017, 09:46

Jessica Thornton

Franco begon te vertellen over zijn werkplekken van de afgelopen 10 jaar. Dat is al 8 jaar langer dan Jessica. Maar dat bleek niet het enigste te zijn. Franco had nog in een arrestatieteam gezeten en daarna in een speciale eenheid. Aandachtig luisterde ze, tussendoor nipte ze wat aan haar warme koffie.
'Jeetje.' was het eerste wat ze uitbracht toen Franco klaar was met vertellen. 'Nou voel ik mij echt een guppie.' voegde ze er nog aan toe. Dat Jessica misschien later in een arrestatieteam kon komen, dat kon ze zich nog wel voorstellen bij zichzelf. Later, niet over 2 jaar, echt flink later. Maar zo'n speciale eenheid zag ze zichzelf nog niet echt in rondlopen, en Franco heeft dat na 6 jaar 4 jaar lang gedaan.
'Lijkt mij wel heftig om in zo'n eenheid te werken.' zei Jessica daarna nog, waarbij ze het open liet of Franco er meer over kwijt wilde op dit moment. Ze was er wel nieuwsgierig naar wat hij allemaal meegemaakt had, maar als het echt zo heftig was als ze dacht wist ze ook dat zoiets niet zo maar verteld kon worden. 'Je vind het toch niet erg om overgeplaatst te worden naar hier, of wel?' vroeg ze zich daarna nog af. Dit zou een stuk rustiger zijn waarschijnlijk dan wat Franco hiervoor nog gedaan had.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 21/3/2017, 19:28

Franco Crescenzo

Hij grinnikte even toen Jessica na zijn verhaal zei dat zij zich nu helemaal een guppie voelde. Rustig dronk hij nog wat van zijn koffie en staarde weer wat voor zich uit. Het was allemaal nog zo onwerkelijk, het ene moment was hij nog vol in actie geweest zonder er ook maar over na te denken ooit ermee te hoeven stoppen, en het volgende moment was het klaar. Zachtjes zuchtte hij even.
Zijn blik ging weer naar Jessica, die zei dat het haar heftig leek om in zo'n eenheid te werken. Franco knikte langzaam. "Ja.. Soms zie je dingen die je liever niet zou willen zien, dingen die je altijd blijven achtervolgen. Maar die kans heb je hier natuurlijk ook wel. Al is het daar wat vanzelfsprekender. Maar het was een geweldig team, net een hechte familie," vertelde hij. "En er was geen tijd om je druk te maken over eventuele trauma's of problemen, we gingen altijd gewoon door. Het hele land door en de hele wereld over."
Hij dronk de laatste slokken koffie op en zette daarna de lege mok op zijn bureau. Met zijn hand ging hij even door zijn haren.
"Nee hoor, ik vind dit werk ook leuk," reageerde hij op Jessica haar vraag. "En ik heb er zelf voor gekozen. Ik mocht met pensioen, een soort van. Maar daar had ik geen zin in. De hele dag niets doen en geen doelen meer hebben.. Nee, dat is niets voor mij."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 21/3/2017, 19:43

Jessica Thornton

Ze merkte dat Franco weer 'wegviel' in wat gestaar. Het had duidelijk wel wat met hem gedaan. Heel anders dan de man waar ze eerst collegiale partners mee was, maar toch ook al heel wat meegemaakt had. Dat was echt een flapuit, vertelde voluit alle verhalen en de nodige details. Franco vertelde ook wel, meer dan ze eerst verwacht had, maar overduidelijk stukken minder dan haar vorige partner.
Franco gaf aan dat het inderdaad erg heftig was. Maar het ook allemaal vanzelfsprekend was, en geen tijd om trauma's en problemen te hebben. Daar kon Jessica zich niets bij voorstellen, dat iemand zo kon leven. Maar Franco vond dit werk ook leuk. Hij deed het liever dan met pensioen gaan. Ze glimlachte even kort. 'Wie weet denk je daar straks wel anders over, als je met mij moet samen werken.' plaagde ze, doelend op het met pensioen gaan of niet. 'Daarover gesproken. Heb jij al gehoord of wij samen moeten werken, of dat je met iemand anders samen komt te werken?' vroeg ze daarna wat serieuzer. Ze had zelf nog niks gehoord eigenlijk van de baas. Ja, dat er een nieuwe partner onderweg was, maar of hij daarmee Franco bedoelde of iemand anders was haar nog niet duidelijk geworden.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 21/3/2017, 22:07

Franco Crescenzo

Natuurlijk was hij te jong om 'gewoon' met pensioen te gaan- veel te jong. Maar het was de realiteit geweest. Ze hadden hem gezegd met pensioen te gaan. De rest van zijn leven zou hij gefinancierd worden. Maar Franco had het geweigerd; hij wilde zich niet zomaar weg laten sturen. De Unit bestond niet meer. Weggevaagd, alsof het nooit had bestaan. Voor vele had het geen eens bestaan. Ze waren weg gemoffeld, alsof ze nooit voor hun land gediend hadden. Alsof ze nooit hun leven hadden geriskeerd.
"Ik heb al behoorlijk wat partners gehad, je moet wel heel erg zijn als ik het niet met jou uit kan houden," grinnikte Franco nu.
"En ik geloof inderdaad dat wij partners zijn. Voor zover ik gehoord heb van de hoofdinspecteur tenminste," knikte hij.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 21/3/2017, 22:30

Jessica Thornton

'Mmm..' Begon ze toen Franco het er over had meerdere partners al gehad te hebben. 'Dat klinkt meer alsof ik het zwaar ga krijgen om jouw partner te zijn, in plaats van andersom.' voegde ze er lichtelijk plagend aan toe. Al dacht ze dat serieus eigenlijk ook wel. Zoals hij al een paar keer voor zich uit staarde en wat hij daarna vertelde over zijn dienstjaren. Ze twijfelde serieus of ze blij moest zijn of juist totaal niet met de ervaring die de beste man tegenover haar al had opgedaan. Maar ze moest nog niet te snel oordelen vond ze.
Daarna zei Franco dat hij wel geloofde dat ze partners waren, van wat hij gehoord had. 'Had de hoofdinspecteur mijn naam genoemd?' vroeg ze nog voor de zekerheid na. Ze zou het niet gek vinden als die hoofdinspecteur haar nog niet ingelicht had. Ze was niet een hele opvallende agente, dus het zou niet de eerste keer zijn dat ze vergeten werd op de hoogte te brengen van zaken die haar eigenlijk wel aangingen. Veel kreeg ze via haar vorige partner te weten, op tijd te weten. De afgelopen 2 weken had ze wel gemerkt hoe erg ze vergeten werd door de hoofdinspecteur.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 21/3/2017, 22:41

Franco Crescenzo

Met zijn lichtblauwe ogen staarde hij Jessica aan; zijn blik eerst wat emotieloos- dat was er de afgelopen jaren ingekropen. Maar toen er een glimlach op zijn gezicht verscheen leek de dikke muur om hem heen weer even te barsten.
"Ja, zo zou je het zeker ook kunnen stellen, ja," grijnsde hij na de woorden van Jessica. Hij pakte de stapel papieren die op zijn bureau lagen op en stopte die weg in de lade van zijn bureau. Dat was ook iets wat hij geleerd had; zorgvuldig omgaan met zijn spullen en niets laten slingeren. Geen losse eindjes achterlaten. Dat kon je je leven kosten.
"Hij noemde een Jessica," reageerde Franco nu. Hij keek weer op richting haar. "Dus als jij de enige Jessica bent.. Zijn we partners vanaf vandaag."
Franco pakte nu zijn dienstwapen uit het holster en haalde dat binnen een paar seconden volledig uit elkaar en zette het binnen diezelfde secondes weer terug in elkaar. Dat was ook zo'n ingeslopen routine dingetje geworden. Zijn vertrouwen in zijn medemens was behoorlijk geschaad en hij wilde op elk moment zichzelf kunnen beschermen.
"Trek in nog een koffie, voordat de dag alweer voorbij is?" stelde Franco dit keer voor, terwijl hij het wapen een rondje in zijn hand liet draaien en nonchalant terug liet vallen in het holster.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 21/3/2017, 23:00

Jessica Thornton

Zelf zat ze nog met haar kopje koffie in haar handen toen Franco met papieren in de weer ging. Ze had het bijna op en dronk het laatste beetje dan ook in een teug op. Ze zuchtte even diep toen Franco aangaf dat er een Jessica genoemd was geworden. Zij was de enigste, als die van de receptie niet meegeteld werd. Haar eigen blik ging voor korte tijd op donker, terwijl ze haar lege kopje stevig vast hield en haar kaken stijf op elkaar. Die hoofdinspecteur had haar dus niks gezegd, alweer niet. Ze werd weer terug op aarde gebracht door verschillende klikgeluiden en zag dat Franco met z'n dienstwapen in de weer was. Ietwat verbaasd wat hij er mee deed en hoe snel, was haar kwaadheid voor de hoofdinspecteur weer ver naar de achtergrond gezakt.
Franco vroeg of ze nog zin had in een rondje koffie. 'Ja, is goed.' antwoordde ze nog. 'En ja, op de receptie na ben ik de enigste Jessica dat hier rondloopt.' antwoordde ze nog wat laat op de andere vraag. Ze stond op en pakte de mok van Franco, die van haarzelf had ze nog vast. Ze had wel behoefte aan een paar meter lopen, dus haalde zij koffie. Ze liep dan ook naar het koffie-apparaat, liet koffie in beide mokken lopen en liep weer terug, waarbij ze Franco zijn mok gaf en zelf weer ging zitten in haar stoel. De dag was inderdaad alweer bijna voorbij. Ze had het idee dat ze amper iets gedaan had.
De dossiers die ze nog niet geopend had legde ze zelf dan ook weg in de lade van haar bureau. De tijd die ze nog overhad kon ze nog besteden aan het dossier waar ze nu nog mee bezig was, voor zo ver ze er nog bij was met haar hoofd. Het bleef haar op de achtergrond wel lastig vallen dat ze niet voldoende ingelicht was geworden door de hoofdinspecteur.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 21/3/2017, 23:16

Franco Crescenzo

Zijn blik was nog altijd op Jessica gericht en hij zag haar reactie na zijn woorden. Ze zuchtte even leek ietwat geïrriteerd of ergens mee te zitten. Waarschijnlijk met het feit dat haar niets verteld was.
Niet veel later zei ze dat ze nog wel een kopje koffie wilde en zei ze dat zij de enige Jessica was. Franco wilde opstaan om koffie te gaan halen, maar Jessica stond al op en liep weg naar het koffie apparaat.
Toen ze terugkeerde ging ze weer zitten en ruimde ze haar bureau ook wat op. Franco bekeek haar bewegingen en merkte zonder moeite op dat ze echt wat van slag leek.
"Hé," begon hij nu met een vriendelijk glimlachje op zijn gezicht. "Maak je niet druk, het is niet het einde van de wereld. De hoofdinspecteur is het waarschijnlijk vergeten te melden aan je. Hij heeft het vast druk met dingen waarvan hij denkt dat het belangrijker is," sprak hij. Vervolgens pakte hij zijn mok vast en nam een slok.
Uiteindelijk zal iedereen voor zichzelf kiezen, mensen zijn van nature heel gierig. Eerst hun eigen hachje redden, dan pas verder kijken. Jessica moest waarschijnlijk nog leren iets meer op haar eigen benen te gaan staan.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 21/3/2017, 23:43

Jessica Thornton

Ze keek op toen Franco weer begon te praten, tegen haar. Ze zou niet weten tegen wie anders. Hij vertelde dat ze zich er niet druk om moest maken, dat de hoofdinspecteur het waarschijnlijk vergeten is. 'Het is niet de eerste keer dat hij mij vergeet te informeren. Afgelopen 2 jaar heb ik bijna alles via mijn partner te horen gekregen, afspraken en dergelijke. Ik had het kunnen weten dat meneer ook zou vergeten mij te zeggen dat jij mijn nieuwe partner zou worden. En uiteraard hoor ik het weer via een ander.' reageerde ze geïrriteerd tegen Franco, als was de irritatie niet tegen hem bedoeld. Daar kon Franco ook niks aan doen natuurlijk. In het begin dacht ze nog dat hij haar nog niet goed genoeg kende, maar het maakte blijkbaar geen moer uit dat ze al 2 jaar hier rond liep. Zelfs de afgelopen 2 weken de hele tijd op kantoor zitten en nog hoorde ze niet van die vent zelf dat er een nieuwe collega onderweg was. Ook dat had ze van haar vorige partner gehoord. Alsof hij wat tegen haar had, of vrouwen die meer deden dan telefoontjes plegen.
Ze haalde even diep adem en ademde ook weer langzaam uit, om zichzelf, vooral haar gedachtenstroom, te kalmeren. Piekeren kon ze beter niet hier doen. Daar hielp ze niemand mee verder. Ze rolde haar stoel iets beter voor het beeldscherm, leunde tegen de rugleuning aan, sloeg een been over haar andere been heen en hield haar kopje vast in haar twee handen, terwijl ze probeerde te lezen wat op haar beeldscherm aan informatie stond. Tussendoor bracht ze haar handen omhoog om wat van haar koffie te drinken. Haar concentratie was momenteel niks waard merkte ze al, ook al was dat de afgelopen 2 weken iedere dag minder geworden. Toen viel haar plotseling wat in. 'Ik heb beiden keren niet gevraagd of je iets in je koffie wilt, of wel?' vroeg ze zich af aan Franco. Al was dat niet de enigste reden dat ze deze vraag stelde. Ze wilde niet dat hun kennismaking, eerste kantoorbabbel, hoe je het ook wilde noemen, door haar probleem met de hoofdinspecteur zo stroef eindigde.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 21/3/2017, 23:59

Franco Crescenzo

Jessica vertelde hem dat dit niet de eerste keer was dat de hoofdinspecteur haar vergat te informeren. Afgelopen twee jaar had ze zo'n beetje alles via haar partner gehoord en nooit persoonlijk. Ze klonk behoorlijk geïrriteerd en hij kon ook wel begrijpen dat ze zich er rot over voelde. Communicatie was ook gewoon heel belangrijk, vooral bij een beroep als deze. Franco wist meteen hoe goed hij kon bouwen op deze hoofdinspecteur.
"Het is logisch dat het je irriteert. Maar probeer niet te veel van slag te raken; daar heeft niemand wat aan en heb je alleen jezelf mee. Als het je echt heel erg dwars zit raad ik je aan om eens een gesprek te regelen met de beste man. Gewoon zeggen wat je denkt, meestal werkt het wel." Franco glimlachte lichtjes en nam nog een paar slokken van de warme koffie. Zelf had hij totaal geen moeite met zijn mening uitspreken. Als hij iets van iemand vond, zei hij het meestal ook gewoon. Hij was vrij direct in dat soort dingen.
Jessica begon nu ineens over de koffie, ze zei dat ze beide keren niet gevraagd had wat hij in zijn koffie wilde. Daardoor lachte Franco eventjes. "Klopt, maar dat geeft niet. Ik drink mijn koffie altijd zwart," liet hij weten. "Vroeger nam ik er nog weleens melk in, maar koffiemelk in het buitenland is of niet te verkrijgen of super ranzig, dus dat heb ik de afgelopen jaren wel afgeleerd," grijnsde hij. Op de achtergrond hoorde hij voetstappen. Nog voor de deur naar de centrale hal open ging, keek hij die kant op. Een paar seconden later zag hij de hoofdinspecteur de deur door komen. De man liep langs hun richting zijn eigen kantoortje.
"Meneer," klonk Franco zijn stem luid door de ruimte, terwijl hij opstond van zijn bureaustoel en zijn mok op het bureau zette.
"Mevrouw Thrornton hier moest via mij te horen krijgen dat ik haar nieuwe partner ben. Niet helemaal de normale gang van zaken, lijkt mij. Communicatie is heel erg belangrijk binnen dit vakgebied. Nietwaar?" Doordringend keek hij de man aan.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van CassyKiara 22/3/2017, 00:34

Jessica Thornton

Franco leek wel te begrijpen dat Jessica zich er aan irriteerde hoe de hoofdinspecteur met haar omging. Hij gaf als advies een gesprek aan te gaan. 'Dat is mij juist altijd afgeraden door mijn vorige partner.' zei ze als enigste nog. Ze had nooit gevraagd waarom, maar ze had haar vorige partner als een vaderfiguur gezien en zijn advies eigenlijk bijna altijd blindelings opgevolgd.
Franco zei ook dat het niet erg was dat ze vergeten was te vragen of hij iets in zijn koffie wilde. Hij legde ook uit waarom. Ze kreeg weer even een kleine glimlach op haar gezicht. 'Gelukkig maar.' zei ze er op terug, doelend op dat het niet uit maakte dat ze er niet naar gevraagd had.
Ze keek zelf ook even om toen iemand binnen kwam. Ze herkende de man al snel en keek weer naar haar beeldscherm. Toen Franco de hoofdinspecteur riep en begon over communicatie naar haar toe. Ze was wat overdonderd door wat gezegd werd. Dit was tegen het advies in dat ze kreeg van haar vorige partner en ze wist zich hier geen raad mee. Ze voelde haar mond meteen kurkdroog worden, omdat ze niet wist hoe ze hier op moest reageren.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Celiine_Famke 22/3/2017, 00:47

Franco Crescenzo

De man leek met een bek vol tanden te staan. Hij was gestopt met lopen en keek wat glazig richting Franco. Daarna keek hij wat meer opzij richting Jessica. Het schaamrood verscheen op de wangen van de hoofdinspecteur, hij voelde zich hoogst waarschijnlijk voor het blok gezet.
"Dat klopt, Crescenzo, daar heb je gelijk in. Dat was niet netjes. Excuses, Jessica. Ik was in de veronderstelling dat ik het al verteld had," vertelde de man. Of hij dat ter plekke verzon of de waarheid sprak was lastig te zien.
Franco knikte kort naar zijn baas en ging weer zitten op de stoel, waarna hij weer wat slokken van de koffie nam en op zijn horloge keek. Al vijf over vijf, hij moest zo echt maar gaan. Hij moest immers nog boodschappen doen en zijn nieuwe huis wat inrichten.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Police Life - Pagina 39 Empty Re: Police Life

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum