Justrpg forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vampiers enzooo

+3
Nikkay
xAnouk
Ingee
7 plaatsers

Pagina 40 van 43 Vorige  1 ... 21 ... 39, 40, 41, 42, 43  Volgende

Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 6/2/2018, 18:24

Steffen Gregory

De pijn was niet uit te houden. Hij was enorm moe en wilde eigenlijk gewoon dat het klaar was, dat zijn lichaam het op zou geven of dat ze gewoon een staak door zijn hart zouden steken. Hij wilde dit niet meer.
Wanneer hij bij bewustzijn was, was hij alsnog enorm afwezig. Zijn lichaam schokte en beefde en zijn ogen waren nu pikzwart gekleurd. Zijn vampiertanden bleven constant aanwezig en dikke, zwarte druppels bloed verlieten zijn neus en mond. Zijn borstkas ging wild op en neer alsof hij net een driedubbele marathon had gelopen. Behalve het bloed zat zijn lichaam ook vol zweet.
Eerst had hij niet eens dat Freya voor hem stond. Zijn beeld was zo wazig. En hij hallucineerde al dagenlang, dus toen hij haar eenmaal opmerkte dacht hij dat het wel een hallucinatie zou zijn.
Zijn oogleden waren zwaar en zakten weer dicht. Zijn ademhaling leek elke seconden te versnellen. En de druk op zijn hoofd nam ook steeds meer toe. Een pijnlijke kreun verliet zijn keel toen er een felle steek door zijn hoofd trok. Vanuit zijn rechteroor begon nu ook dik, zwart bloed te vloeien.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 6/2/2018, 20:47

Freya Marshall

Steffen gaf eigenlijk geen reactie. Niet op haar in ieder geval. Hij zag er vreselijk uit. 'Waarom?' vroeg ze stilletjes, waarbij ze omkeek naar Daniel. Hij haalde alleen zijn schouders op. Wat had ze daar nou weer aan? Ze kon dit niet laten gebeuren. Kon ze eigenlijk nog wel iets voor hem betekenen? Ze liet haar blik naar het computerschermpje afdwalen en bekeek wat er allemaal op te zien was. Daniel kwam dicht tegen haar aan staan, sloeg zijn armen om haar heen en keek over haar schouder mee. Ze vond het op dit moment eigenlijk helemaal niet prettig dat hij dat deed, zo voor Steffen's zicht, als hij nog wat zag. Maar ze wilde ook niet gelijk opeens grote afstand creëren, want dan werd ze hier weggehaald voor ze iets kon doen.
Daniel's vader kwam weer binnen en was niet echt heel blij om te zien waar ze stonden. Logisch ook na de waarschuwing dat ze niet bij Steffen mochten kijken. Maar Freya heeft wat gegevens kunnen bekijken voor ze weer weggestuurd werden. Nou moest ze alleen nog bedenken wat ze ging doen, wanneer en hoe. Zoals Steffen er uit zag, was er niet veel tijd meer over. Ze moest een manier vinden om stiekem goed bloed toe te voegen, zodat Steffen aan kon sterken. En als hij genoeg aangesterkt was zonder dat een Zeflovs de toevoer van gif en andere vage stofjes verhoogd, dan kon ze hem weer naar buiten helpen. Kon ze dat wel voor elkaar krijgen? In Zeflov's behandelkamer? Met zijn meest geliefde testproject? Ze moest iets te onderhandelen hebben besloot ze.
Ze liep met Daniel langs de andere vampieren, maar zelf was ze diep in gedachten aan het graven wat ze kon aanbieden om te onderhandelen. Daarna wist ze het. Het kostte even om in de herinneringen van haar echte zelf te graven, maar ze wist wel iets. Ze liep op Zeflov af, Daniel verbaasd achterlatend. 'Ik heb een voorstel.' viel ze gelijk met de deur in huis. 'Steffen heeft nooit iemand iets misdaan, zonder dat er een reden achter zat. Ja, hij heeft enkele fouten gemaakt, maar wie niet? Genoeg anderen die fouten maakten, of het zelfs niet eens als fouten zagen, en daardoor duizenden mensen om kwamen.' Ze nam even een adempauze, terwijl ze Zeflov met zijn ogen zag rollen. 'Ik wil dat Steffen opknapt en weer vrij gelaten wordt. Ik zie het nut niet van dit onderzoek. Dit is puur en alleen gemartel. Ik weet echter wel een ander project waar vampieren voor gebruikt kunnen worden. Het beste zou zijn als ze zich vrijwillig zouden aanbieden, maar dat past uiteraard niet bij jullie imago. Van vampierenbloed gemengd met de juiste hoeveelheid verbena kan een wondergeneesmiddel gemaakt worden. Ik was niet meer te redden, zou binnen enkele weken waarschijnlijk het loodje leggen, en toch sta ik hier fit en gezond voor jullie neus. Ik kan deze techniek inruilen voor Steffen's vrijheid. Jullie kunnen er flink wat geld mee verdienen, en vampieren hiervoor gebruiken.' rondde ze haar voorstel af. Ze kon het niet aanzien Steffen zo te zien. Dit moest stoppen, hoe dan ook. Zeker als het onderzoek zo nutteloos is als deze.
Zelfverzekerd van haar goede ruilverzoek wachtte ze op Zeflov's reactie. Die was in eerste instantie verbaasd dat Freya zo brutaal een voorstel deed en zijn onderzoek nutteloos noemde. Het duurde dan ook even voor hij de feiten op een rijtje had gezet. 'Alleen Steffen's vrijheid?' vroeg hij nog voor de zekerheid na. Freya knikte, wetende dat ze dan zelf waarschijnlijk wel moest blijven. Sowieso moest ze uitleggen hoe het werkte natuurlijk. En misschien was het ook wel beter zo. Ze wist inmiddels wel hoe lastig het was om samen te leven met een vampier. De jagers die achter je aan zitten, je gebruiken om de vampier te pakken te krijgen, zorgen dat er altijd iets van bloed in huis is, andere vampieren die lastig kunnen doen, etc. etc. Misschien moest ze zich er dan ook bij neer leggen dat een relatie met Steffen wel is wat ze het aller liefste zou willen, maar dat het niet realistisch is. 'Steffen vrij, wondergeneesmiddel voor jullie en zo lang het nodig is zal ik ook blijven. Om te helpen, omdat jullie dat willen, maakt niet uit. Als het moet blijf ik hier, als dat er voor zorgt dat Steffen zijn vrijheid weer krijgt.' voegde ze er nog aan toe. Zeflov stak zijn hand uit om de deal af te ronden. Freya schudde die hand en was opgelucht. Steffen zou in ieder geval weer opgelapt worden tot hij hier zelf de deur uit kon lopen.
De toevoer van allerlei middelen en vloeistoffen werd stopgezet en voorzichtig werd de bloedtoevoer aangezet. Niet te veel in een keer, zodat zijn lichaam het rustig zou kunnen aannemen en gebruiken.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 7/2/2018, 22:31

Steffen Gregory

Vijf maanden later. Steffen ijsbeerde heen en weer door de kelder. Elke keer precies hetzelfde rondje. Zijn ogen waren pikzwart gekleurd en zijn menselijkheid was flink ver te zoeken.
Elk rondje keek hij even kort naar de zware deur die hem tegenhield de vrijheid weer in te gaan. Hij keek elke keer op precies hetzelfde moment en precies even lang.
Hoewel de Zeflov’s Freya wijs hadden gemaakt dat Steffen vrij was gelaten, hadden ze dat natuurlijk niet gedaan. Steffen was op het moment de meest krachtige vampier in de omgeving en hij had de Zeflov’s al zo vaak in de problemen gebracht, dat ze hem echt niet gingen vergeven en vergeten.
Elke dag kwam zowel Daniel als zijn vader even langs. En daarnaast nog anderen jagers. Dag en nacht was hij gemarteld, zowel lichamelijk als geestelijk. Ook hadden ze de machines alsnog hun werk laten doen. Twee weken geleden was Steffen bijna dood geweest. Dat was ook precies het moment waar hij zijn menselijkheid verloren had en waar het veelbetekenende onderzoek compleet was. Zeflov was door de dolle geweest van enthousiasme en was dat nog steeds.
Hij werd al die tijd vastgehouden in de verlaten kelder van Freya’s vader, die ze nog wat extra gerenoveerd en verstevigd hadden.
Een paar uur later verschenen vader en zoon weer. Steffen stopte met heen en weer lopen en staarde het tweetal emotieloos aan. Hij leek nog meer op een machine dan op een persoon. Er waren letterlijk geen emoties van hem af te lezen, er waren gewoon geen emoties.
“Het is tijd voor de waarheid, Daniel. Dit project is eindelijk gelukt, na al die jaren. We hadden gewoon een oude vampier nodig.. Nu is het zover!” klonk Zeflov’s stem opmerkelijk vrolijk.
“Zet de deur maar open, Daniel. He knows what to do.” De man grijnsde breed. Daniel keek ietwat bedenkelijk.
“Freya komt het nu ook te weten, hè,” zei de jongen.
“So what? We hebben genoeg jagers en dit was prioriteit nummer één. Freya hebben we niet meer nodig. We hebben namelijk ook het zogenoemde wondermiddel al gekregen van haar. Niks te verliezen dus. Laat het los, Daniel, zoek een andere dame, jullie gaan toch nooit echt wat worden.”
Daniel leek weer even te twijfelen maar leek ergens ook wel een kern van waarheid te zien. Hij wist ook wel dat alles tussen hem en Freya er puur en alleen maar was omdat zij haar onder druk zette of bedreigden dat ze anders Steffen zouden pakken.
De jongen zuchtte even en liep toen naar de zware deur. Hij haalde alle sloten los en gooide de deur toen met een zwaai open.
Steffen keek naar de trap die achter de deur lag. Hij kon zijn vrijheid ruiken. Weer even ging zijn blik naar Daniel en zijn vader, maar daarna vloog hij de ruimte uit, de trappen op en naar buiten.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 7/2/2018, 22:44

Freya Marshall

Ze was in de veronderstelling dat Steffen vrij was. Zij bleef en had uitgelegd hoe dat middel te maken was. Ze miste het wel om bij Steffen te zijn. Om gewoon buiten rond te kunnen lopen misschien nog wel meer.
Zo was ze op het moment zelfs alleen aan het werk. Of ze de boel draaiende kon houden, omdat Daniel met zijn vader ergens anders wat moesten doen vandaag. En als ze dat niet deed.. Dat gedreig kwam haar haar keel uit, maar ze wist dat als ze er tegen in ging, dat ze een naar gevolg ervan graag uitvoerde. Ze was stiller geworden, ze probeerde zichzelf sterk te houden op die manier, maar iedere kans dat ze alleen was kwam alle frustratie er uit.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 7/2/2018, 23:40

Steffen Gregory ~ Duke Gregory

Het eerste wat hij deed was naar het landhuis gaan van Duke en hem. Hij dacht daar niet over na, het was puur automatisch. Eenmaal in het landhuis liep hij eerst wat heen en weer en plofte toen op de bank neer. Zijn gelaat was bleker dan hij normaal al was en zijn lichaam zag er lelijk uit, vol littekens en nog niet genezen wonden. Maar de beschadigingen in zijn hoofd leken het ergst, hij leek niet eens meer in zijn eigen lichaam te zitten.
Een uur later stapte Duke het landhuis binnen met een nieuwe voorraad bloed. Hij merkte meteen de aanwezigheid van zijn broer, maar reageerde er niet direct op; het bleef immers Duke. Eerst ruimde hij de koelkast op en legde hij alle verse bloedzakken erin, waarna hij meteen een glas voor zichzelf inschonk.
Steffen was opgestaan en stond uit het niets achter Duke.
“Ook hallo, broertje,” klonk Duke zijn stem. “Ben je een lange tijd op vakantie geweest met Freya of zo?” vroeg hij. Duke nam wat slokken van zijn drinken en draaide zich om tot zijn broer, die niet reageerde. Geen emotie, geen woorden, niks. Alleen een strakke blik.
Duke zijn blik gleed over het lichaam van Steffen heen. “Oei. Toch geen vakantie, vrees ik,” herstelde hij zichzelf nonchalant. Duke zag hoe Steffen hem nog altijd hetzelfde aanstaarde en zag zijn ogen veranderen. Pikzwart werden ze. Daarna gebeurde er iets wat Duke nooit had verwacht. Steffen vloog op hem af en boorde zijn tanden in Duke zijn nek. Duke liet zijn glas op de grond vallen en probeerde Steffen van zich af te krijgen, maar hij was te krachtig. Steffen dronk met grote slokken van het bloed van zijn broer en toen Steffen uiteindelijk stopte staarde Duke hem aan.
“Meen je dit? What the fuck...” stamelde Duke. Hij had zijn hand in zijn hals gelegd en keek naar zijn eigen bloed dat nu in zijn handpalm zat. Opnieuw reageerde Steffen totaal niet zoals verwacht. Hij brak de poot van een eetkamerstoel simpel af en brak die met een simpele beweging doormidden. Vervolgens vloog hij razendsnel weer op Duke af en boorde het stuk hout in zijn ribbenkast. Zonder enige twijfeling.
Duke hapte naar adem, sloeg zijn handen rondom het hout en zakte door zijn knieën. De pijn was hels en hij had dit echt niet aan zien komen. Voor Duke verder kon reageren verliet Steffen het landhuis alweer. Duke lag te creperen op de grond en trok met wat moeite het stuk hout uit zijn lichaam. Een paar millimeter opzij en het had in zijn hart gezeten, dan was hij dood geweest..
Duke smeet de tafelpoot die besmeurd was met bloed weg en krabbelde moeizaam overeind. Hij wist even niet goed wat hij moest doen en snapte ook niet wat er nou aan de hand was. Uiteindelijk pakte hij zijn mobieltje en belde hij Freya op. Ongeduldig wachtte hij af. Toen ze uiteindelijk opnam begon hij direct te praten.
“Oké, ik ga er vanuit dat er vast weer jagers in het spel zijn aangezien ik de afgelopen zes maanden m’n broer niet heb gezien en hij nu plotseling als een losgeslagen debiel mijn huis binnenkomt, mijn bloed drinkt en mij probeert te vermoorden... En.. Tsja, feit is dat ik niet weet hoe of wat en meestal weten mensen als jij meer oplossingen.. Dus vandaar dat ik je bel.. Ik heb.. Nou ja.. Steffen heeft je nodig. En ik ook misschien een beetje. Steffen is soms gewoon een sukkel maar zoals hij nu is bevalt mij dus echt niet.”
Duke veegde het bloed uit zijn nek en hoopte maar dat er een oplossing was, want dit was niet oké. Hij wist niet dat dit met de speciale behandeling van de Zeflov’s te maken had en dat Freya nu daar zelfs was. Daniel en zijn vader waren ook alweer terug in het laberatorium en hadden Freya nog niets verteld. Ze dachten dat ze er zelf wel achter zou komen en dan zouden ze haar weg laten gaan, ze hadden immers alles wat ze wilden van haar.
“En anders zoek je maar in die handboeken van je vader of zo, weet ik veel, maar die gast die hier net in mijn hals beet was alles behalve mijn broer,” mompelde Duke nog. Het was wel duidelijk dat hij van slag was, wat niet zo snel gebeurde.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 00:13

Freya Marshall

Haar mobiel ging af. Dat ding had ze altijd bij zich gedragen, maar nooit had ze een berichtje of ging het over. Waarom ze het nog oplaadde en een abonnement betaalde was eigenlijk een goede vraag. Misschien had ze hoop ooit nog wat van iemand te horen buiten dit ziekenhuis om. Eerst had ze niet eens door dat het haar mobiel was. Ze was eerst meer aan het rondkijken wiens telefoon nou eigenlijk af ging. Maar op moment dat de telefoon af ging, was ze nog de enigste mens die rond liep in het laboratorium. Toen ze haar telefoon dan ook pakte en Duke's naam en nummer in het scherm zag staan, was ze nog meer verbaasd dan ze al was.
Toch nam ze op. Ze kreeg niet eens de kans om wat te zeggen. Duke begon al te ratelen. Iets met Steffen die Duke gebeten had en probeerde te vermoorden en dat er jagers achter zouden zitten. Ze was er stil van. Ze keek even rond of ze nog alleen was, en dat was gelukkig nog zo. 'Hoezo zes maanden niet gezien? Hij was vrijgelaten in ruil dat ik hier bleef helpen met andere onderzoeken.' was het eerste wat ze zei. Dat klopte niet met hoe dat zij al die tijd dacht dat het zou zijn. Steffen en Duke zouden volgens verhalen elkaar zo nu en dan nog opzoeken. Toen viel het kwartje. Zo makkelijk als dat Zeflov de deal sloot, terwijl hij zo dichtbij was met Steffen. 'Godverdomse klootzakken.' flapte ze daarna er uit. Ze zag de Zeflovs daarna binnen komen. 'Ik kom er zo snel als mogelijk aan.' beloofde ze nog, waarna ze ophing en haar telefoon snel wegstopte.
Ze voelde zich bedrogen. Ze was kwaad, maar ook bang voor wat er verder nog ging gebeuren. En hoe ging ze dit oplossen? Viel het wel op te lossen? Ze wist in ieder geval een ding zeker. Ze stond bij de centrale computer die alle buizen met vampieren tegelijkertijd kon bedienen als het nodig was. Ze deed net alsof ze gegevens noteerde en van schermen wisselde, terwijl ze zich stil hield, maar stiekem was ze alle toevoeren aan het veranderen. Ze had ingesteld dat de buizen binnen enkele minuten zouden open springen en de vampieren los kwamen. 'Wat goed dat jullie er weer zijn. Ik moet zo nodig naar de wc.' zei ze nog, terwijl ze de laatste cijfers op het papier schreef en nog wat schermen weg klikte. Ze overhandigde het klembord daarna aan Zeflov zelf, zodat die alles kon gaan controleren. Ze drukte Daniel nog een vlugge kus op zijn wang, voor ze maakte dat ze de ruimte uit kwam.
In al die tijd had ze niks meer over dat grote project van Zeflov gezien of gevonden. Ze verwachtte niet dat het ergens in het laboratorium verstopt lag, dus er eerst nog naar zoeken had geen zin gehad. Ze liep vlug door naar de uitgang. In haar achterhoofd verbaasde ze zich er over dat ze zo gemakkelijk doorgelaten werd. Aan de andere kant had ze eerder eigenlijk ook niet geprobeerd weg te komen, bang dat ze Steffen wat aan zouden doen. Nou hadden ze hem toch nog wat aangedaan, buiten hun deal om. Steffen zou vrij moeten zijn, vrij als in rondlopen, maar ook vrij van de jagers. Niet dat hij nu pas weer rond liep en het blijkbaar gemunt had op zijn eigen broer.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 00:24

Steffen Gregory

Terwijl Duke in zijn eentje achter was gebleven in het landhuis, was Steffen even kort in het huis van Freya en hem. Toen hij daar was leek er even kort een waas van herkenning en herinnering door hem heen te gaan. Maar nooit genoeg om te overheersen.
Puur uit automatisme en omdat hij zich constant enorm gespannen en gefrustreerd voelde, pakte hij een zak bloed uit de koelkast en begon ervan te drinken. Echter werd hij halverwege de zak kotsmisselijk en begon hij over te geven, waardoor de hele keuken vol kwam te liggen met bloed. Een zeurende pijn kwam op in zijn hoofd en hij kreunde even kort. Daarna verliet hij het huis en dwaalde hij wat doelloos rond. Tot hij een andere vampier tegen kwam. Zijn ogen kleurden weer pikzwart en hij leek even kort te twijfelen, en het zelf niet eens te begrijpen. Maar het volgende moment trokken er heftige steken door zijn hoofd en rolden zijn ogen half weg, waarna hij naar voren schoot en de jonge vampier greep. Hij dronk liters van zijn bloed en stak daarna zonder enige emotie een stuk van een tak door het hart van de vampier. De jongen hapte nog kort naar adem maar was al gauw overleden.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 00:37

Freya Marshall

Ze stopte even toen ze daadwerkelijk uit het ziekenhuis was, buiten op de parkeerplaats. Lieten ze haar zo makkelijk weglopen? Ze besloot niet langer er bij stil te staan en liep verder. Ze hield een taxi aan, stapte in en liet die naar Duke's huis gaan. Daar betaalde ze de taxi, stapte uit en liep het landhuis binnen.
Ze begroette Duke kort, pakte pen en papier en ging zitten waar ze kon schrijven. 'Kun je nog eens vertellen wat er gebeurd was? Hoe Steffen uit zag en wat hij precies deed.' Vroeg ze aan Duke.
Ze was zelf ook iets bleker, maar bij haar lag het vooral aan gebrek van zonlicht. Maar verder had ze altijd goed kunnen eten en genoeg kunnen sporten tussendoor. Al verraadde de wallen onder haar ogen dat nachtrust niet vanzelfsprekend was de laatste maanden. Daarbij droeg ze nog een geheim mee waarmee ze dacht extra punten te kunnen scoren bij de Zeflovs en ze had het vooral Daniel willen vertellen, maar enigste wat ze er nu nog mee wou was weg laten halen. Zo snel mogelijk, zodra ze wisten hoe ze Steffen konden helpen.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 07:42

Duke Gregory

Normaal waren wonden bij hem binnen no-time genezen, maar nu bleven de twee gaatjes in zijn hals toch nog een lange tijd zeer zichtbaar. De wond die de door de tafelpoot was veroorzaakt was wel al weer helemaal dicht en alleen aan het gat en de bloedvlek op zijn shirt was nog te zien dat er een wond had gezeten.
Duke had de glasscherven van zijn glas opgeruimd en geprobeerd het mensenbloed op te dweilen. Daarna had hij een nieuw glas voor zichzelf ingeschonken en was daarmee op de bank gaan zitten.
Het duurde niet lang voor Freya arriveerde. Ze vroeg groette hem even en vroeg direct wat er precies gebeurd was en hoe Steffen eruit had gezien. Duke groette even kort en ietwat nors terug en begon toen uit te leggen.
“Ik heb die jongen ruim zes maanden niet gezien,” begon Duke opnieuw. “Zit hij opeens op de bank wanneer ik thuis kom. Naja, prima. Ik schonk wat te drinken in bij de koelkast en opeens staat hij achter mij en bijt hij mij. Drinkt mijn bloed. En steekt vervolgens de stoelpoot door mijn borstkas heen. Hij zag er niet eens verward uit of doorgedraaid. Zijn lichaam zag er wel heel gespannen en gehavend uit. Maar hij had totaal geen menselijkheid meer. Was ook zo weer weg en liet mij achter met die staak door m’n borst. De echte Steffen zou huilend bij me zitten vanwege de enorme schuldgevoelens en te veel emoties die hij altijd heeft.. Maar hij was gewoon weg. God mag weten waarheen en waarvoor. Hij leek alles gewoon in automatische piloot te doen.”
Duke gooide het glas bloed in één keer achterover en zette het glas op het kleine tafeltje die voor de bank stond.
“Hij was echt heel bleek, een vampier hoort bleek te zijn, maar dit zag er ongezond uit, zelfs voor een vampier. En zijn ogen werden pikzwart. Meer weet ik niet tot nu toe.”
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 10:14

Freya Marshall

Ze luisterde naar wat Duke vertelde en schreef steekwoorden op over Steffens rare gedrag en uiterlijk. Ze haalde even snel een hand door haar harenom daarbij nog een pluk achter haar oor te steken. Ze keek nog eens wat ze op papier had staan toen Duke klaar was met praten. 'Klinkt haast kannibalistisch, en dan zonder enige gevoel met de wil om het slachtoffer uiteindelijk te vermoorden.' Mompelde ze. Ze zuchtte diep. 'Wat hebben ze in hemelsnaam toch met hem gedaan?' Vroeg ze zich daarna hardop af.
Freya stond uiteindelijk op. 'Ik moet even thuis op de computer kijken waar ik alle informatie in gezet heb. Ga je mee?' Vroeg ze Duke nu. Ze wist niet wat ze thuis kon aantreffen en ging dan liever niet alleen. Maar als Duke niet mee wou kon ze hem niet dwingen natuurlijk.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 10:58

Duke Gregory

Freya noteerde dingen en na een korte stilte zei ze dat het kannibalistisch klonk en alsof Steffen totaal geen gevoel meer had. Duke knikte bevestigend.
“Ze vonden de jagers niet goed genoeg en hebben nu hun eigen wapen gemaakt..” mompelde Duke. Tenminste, daar leek het nu op. Een vampier die vampieren zou vermoorden..
Freya stond even later op en zei dat ze thuis op de computer moest kijken voor informatie. Ze vroeg of hij mee ging. Daarop knikte hij weer. “Is goed. Hopelijk houdt hij zich daar niet schuil nu, want ik heb nog niet zoveel zin om dood te gaan.” Duke stond ook op en zette het glas even op het aanrecht. Daarna liep hij weer terug naar Freya en verliet hij samen met haar het huis.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 12:28

Freya Marshall

Ze was blij dat Duke mee ging, ook al liep hij op dit moment meer gevaar dan zij waarschijnlijk. Ze vond het niks om nu alleen en weerloos op pad te gaan. Als het goed is zou haar kluis met wapens nog intact zijn. Als het goed is.
Duke zette zijn glas nog weg en liep daarna met haar mee naar buiten, en daarna naar het huis. Ze zocht een sleutel, opende de deur en stapte het muffe huis binnen. Het was duidelijk dat hier al een tijd niet in geleefd werd. Al lag er wel een verse plas bloed in de keuken. Het was nog niet droog in ieder geval. 'Het lijkt er op dat hij wel hier is geweest.' Concludeerde Freya, voordat ze haar eigen kliniekachtige kamer in liep en de computer begon op te starten. Ze zocht het programmaatje door waar ze alles in gezet had en kwam uit op het beetje informatie dat haar vader nog meegekregen had voor hij het jagersclubje uitgegooid werd. 'Zeflov was wel bezig aan zoiets, een krachtig persoon die vampieren uitmoord. Inmiddels lijkt die baan dus door Steffen vervuld te zijn. Maar er staat niet echt bij hoe en wat er precies gedaan moet worden en wat een tegengif zou kunnen zijn. Ik heb ook niets meer er over meegekregen eigenlijk.' Zei ze teleurgesteld. Ze steunde met haar hoofd op haar handen en dacht even diep na of ze echt niet nog iets meegekregen had toen Steffen wel nog in het laboratorium was. Maar er moest wel iets gedaan worden, dat was zeker.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 14:21

Duke Gregory

Ze liepen het huis in van Steffen en Freya en Duke keek even rond. Hij had dit nog nooit vanbinnen gezien. De plas bloed viel hem ook direct op. Waarom lag het daar? Waarom had hij het niet gewoon opgedronken, zoals alle doorgeslagen vampiers zouden doen? Duke bekeek de bloedplas even en concludeerde dat dit wel uitgespuugd moest zijn. Vers uit een zakje was het in ieder geval niet meer.
“Gatver,” mompelde Duke gedempt, al besefte hij zich wel dat het een flink probleem was als een vampier geen bloed binnen kon houden.
Duke keek nog even een beetje rond in het huis- puur uit nieuwsgierigheid- en liep toen naar de ruimte waar Freya heen was gelopen. Ze zocht dingen op op de computer. Daarna zei ze dat de Zeflov’s plannen hadden gehad om een krachtig persoon te maken die vampieren vermoord. Het leek erop dat dat nu dus gebeurd was met Steffen. Alleen wist Freya niet hoe het bij hem gedaan was en of er een tegengif was.
“En het lijkt er ook op dat het niet alleen lichamelijk is gedaan. Hij leek al zijn menselijkheid wel kwijt. Dan doen vampiers alleen als de realiteit te heftig is. Dan draai je die knop in je hoofd om en zijn al je gevoelens en emoties weg. Heerlijk rustig en simpel, ik doe het ook weleens. Maar Steffen is daar altijd fel op tegen geweest aangezien je dan snel kan doordraaien en omdat hij emoties en gevoelens altijd belangrijk vind. Dus je moet flink wat uit te kast halen om Steffen zo ver te krijgen. En waarschijnlijk ook om het weer terug te krijgen..” vertelde Duke. Al wist hij natuurlijk ook dat er lichamelijk ook wel wat gebeurd was met Steffen aangezien hij er vreselijk uit had gezien en omdat zijn lichaam zo raar reageerde op alles. Plus de zwarte ogen, dat was ook raar. Duke was alleen bang dat als Steffen een tegengif zou krijgen en hij weer zijn normale zelf was zonder de neiging om vampiers te vermoorden, hij juist door zou draaien omdat hij zijn menselijkheid zou weigeren. En Duke had dat bij Steffen al een behoorlijk lange tijd mee mogen maken driehonderd jaar terug, dus dat wilde hij het liefst voorkomen.
Duke keek nu even nieuwsgierig rond in de kliniek- achtige ruimte en keek later weer naar Freya.
“Heeft Steffen eigenlijk al eens verteld hoe hij vampier is geworden? En waarom hij sterker is dan alle anderen?” vroeg hij nu out of the blue. Maar het had zeker te maken met dit onderwerp, aangezien dit ook de reden was waarom de jagers altijd Steffen pakten, en niet Duke.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 17:44

Freya Marshall

Duke vertelde over Steffen, hoe hij normaal in elkaar zat en zou moeten reageren. En hoe dat nu is. Ze knikte even. Ze zag het eigenlijk niet zo zitten hoe ze dat van Steffen moesten gaan oplossen.
Daarna stelde Duke de vraag of Steffen al eens verteld had hoe hij vampier geworden was. Freya schudde haar hoofd. 'Nog niets van gehoord, hij vindt het lastig om het te vertellen volgens mij.' Antwoordde Freya. Ze was wel nieuwsgierig nu. 'Hoe is het gebeurd dan?' Vroeg ze dan ook.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 19:45

Duke Gregory

Hij dacht na over de situatie van Steffen, hoe moesten ze het oplossen? Het zo laten was ook niet echt mogelijk want dat werd een gevaarlijke boel voor alle partijen en Steffen zou er alleen maar slechter van worden waarschijnlijk, zowel lichamelijk als geestelijk. Duke zuchtte even. Hij kon op zijn minst proberen de menselijkheid weer ‘aan’ te krijgen, door herinneringen op te halen. Dan zouden ze- als dat al zou lukken- daarna verder kunnen kijken naar de andere problemen. Er moest een oplossing zijn.
Freya zei dat Steffen nog nooit iets verteld had over hoe hij vampier was geworden. Ze dacht dat hij het lastig vond. Daarop knikte Duke.
“Klopt ja, hij praat er niet graag over.” Hij haalde zijn hand even door zijn haren en keek Freya aan.
“Steffen is de meest originele vampier die je maar kan vinden. Iedere andere vampier stamt hoe dan ook van hem af. Onze oom, 650 jaar geleden, was professor en hij was geobserdeerd door onsterfelijkheid. Om een lang verhaal kort te maken: Hij heeft Steffen gebruikt zonder dat Steffen dat zelf doorhad, als experiment. En het slaagde. Als je de eeuwige bloeddorst en de enorme emotieproblemen even vergeet. Onsterfelijkheid was werkelijkheid geworden. De vampier was geboren. Steffen vermoordde onze oom vervolgens, vanwege de enorme bloeddorst en verwarring. Hij heeft onze oom volledig leeggedronken.”
Duke dacht terug aan die tijden. Het was zo anders geweest toen ze nog mens waren. Nu leefden ze al 650 jaar.. Bizar.
“Mensen denken vaak dat de beet van een vampier je ook veranderd tot vampier. Maar dat is niet zo. Je moet sterven met bloed van een vampier in je systeem. Daarom hebben we het altijd geheim gehouden dat vampierenbloed kan genezen. Omdat er dan een grotere kans is op een snellere groei van het aantal vampieren.” Duke wist niet dat Freya dat geheim al kenbaar had gemaakt aan de Zeflov’s. “En als je dan weer ontwaakt moet je het vampier-zijn nog ‘activeren’ door binnen twaalf uur bloed te drinken. Als je dat niet doet ga je alsnog dood.”
Duke plofte op een stoel neer die er stond en leek even in gedachten verzonken. In zijn gedachten was hij weer even terug in de tijd. “Steffen was bang om alleen achter te blijven en hij was ontzettend van slag door alles. Na een halfjaar heeft hij mij ook veranderd. En ja.. Ik sloeg voor de verandering ook flink door de eerste jaren en heb ook een aantal nieuwe vampiers op de wereld gezet. Zo kwamen er steeds meer en meer. Dat is ook een beetje de reden dat Steffen zich altijd vreselijk verantwoordelijk voelt over alle vampiers en over alles wat zij doen.. En dit is meteen ook de reden dat Steffen altijd het slachtoffer is bij de jagers. Hij is uniek, en het sterkst. Hij is het meest interessant en tegelijkertijd het gevaarlijkst.”
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 20:22

Freya Marshall

Ze luisterde naar Steffen's verhaal dat Duke vertelde. Het klonk vreselijk eigenlijk. De eerste van 'je eigen soort' zijn en dan geen idee hebbend wat je moet doen om te overleven. Daarbij vertelde Duke ook hoe iemand in een vampier veranderde. Ze dacht zelf eerder ook altijd door een beet, maar ze had inmiddels wel geleerd dat er meer bij kwam kijken. Toen ze zo zwak was en Steffen's bloed binnen kreeg had ze van zichzelf al veel verbena in haar bloed had en gelukkig was ze niet omgekomen, maar ze had toen ze zelf herstelde behoorlijk wat vampierenbloed gekregen om goed te kunnen genezen. Ze vroeg zich even kort af of ze, als ze op dat moment dood was gegaan, dan wel of niet als vampier weer terug zou komen. Maar die vraag liet ze al snel weer naar de achtergrond wegzakken. Dat ging hun niet verder helpen op zoek naar een oplossing voor Steffen.
'Nou snap ik wel beter waarom hij inderdaad altijd zo voorzichtig is, en zo snel zo schuldig voelt. Hij was de eerste en wilt dan denk ik ook het goede voorbeeld geven voor de rest.' vatte ze het een beetje samen. 'Eigenlijk heeft hij dan verdomd veel kinderen en kleinkinderen.' viel haar daarna in. Ze trok even een vies gezicht. 'Ik wist dat ik aan een oude vent begon, maar eentje met zo veel kinderen.' grapte ze nog.
Ze tikte nog nadenken met haar pen op het kladblok dat ze van bij Duke thuis meegenomen had. 'Ik zit even te denken. Als hij vampieren aanvalt en wilt afmaken. Zou hij mensen ook kwaad doen? Zou ik bijvoorbeeld zijn menselijke kant sterker kunnen maken door alleen al voor hem te staan?' vroeg ze zich af, waarna ze naar Duke keek om te horen wat hij er van vond.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 21:16

Duke Gregory

Zijn hand ging weer even naar zijn nek, waar de bijtwond van Steffen had gezeten. Het had er best lang gezeten, maar was nu toch volledig weggetrokken.
"Ja," knikte hij. "Steffen voelt zich altijd heel snel schuldig omdat hij het idee heeft dat het allemaal zijn schuld is als andere vampieren fouten maken. Daarom heeft hij er ook altijd moeite mee als ik mensen gebruik of vermoord, omdat hij mij opzettelijk veranderd heeft toen der tijd. En inderdaad wilt hij ook het goede voorbeeld geven. Hij wilt controle houden. Alleen hij is sterker dan normale vampiers, dus dat werkt hem in dat opzicht tegen. Zijn vampierkant is veel sterker. Maar op zich heeft hij het de afgelopen driehonderd jaar vrij oké volgehouden."
Duke dacht weer even terug aan het moment dat Steffen en hij veranderd waren. Van een normale wereld waren ze ineens in een heel ander soort wereld terecht gekomen. Jaren later ontstonden er ook jagers, om de vampiers uit te roeien. Een bizarre tijd. En als je zo terug dacht, leek er helemaal niet zo heel veel veranderd te zijn. Behalve dan het feit dat er steeds meer vampieren waren gekomen op de wereld.
"Gelukkig zijn het niet echt zijn kinderen, dat zou zeker een beetje eng zijn. Maar oud is hij zeker," grinnikte Duke nu als reactie op Freya's woorden. Na haar vraag haalde hij zijn schouders even op.
"Het valt altijd te proberen. De menselijkheid terug krijgen is meestal niet gemakkelijk. Omdat de waarheid en de realiteit te zwaar is. Ze lijken dan niet 'terug' te willen vanwege te veel emoties en schuldgevoelens. En bij Steffen is dat een behoorlijke stapel. Ik weet niet hoe die jagers het voor elkaar hebben gekregen om hem zijn menselijkheid uit te laten schakelen, maar daarvoor hebben ze hem wel heel hard moeten kwetsen en kwellen, een langere periode.." Duke wreef even over zijn gezicht en zuchtte zachtjes. "We kunnen het altijd samen proberen. Als hij jou dan aan wilt vallen kan ik je beschermen. En als hij mij wilt aanvallen en jou niets lijkt te willen doen, neem ik afstand," stelde Duke nu voor. "Herinneringen zijn het best om de menselijkheid terug te krijgen. Vooral intense herinneringen. Jullie liefde of zo, mooie momenten. Maar ook juist hele lastige momenten.. Die hem juist schuldig hebben laten voelen of pijn hebben gedaan. Hij moet slechts één emotie weer toe laten, het maakt voor dat moment niet uit welke. Liefde, verdriet, angst, woede, schuldgevoel.. Als hij het maar voelt. De andere zorgen komen later.."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 21:37

Freya Marshall

Ze leunde ondertussen wat meer achterover. Dat dacht toch wat makkelijker dan zo voorover in die trieste houding. Ze kneep haar ogen ook zo nu en dan nadenkend samen, terwijl ze naar Duke's woorden luisterde. Intense herinneringen. Wat waren eigenlijk de meest intense herinneringen? Dat ze bijna dood ging door de jagers? Dat ze herstelde, dankzij Steffen. Daarna kwam zijn ontsnapping en massaslachtveld als grote gebeurtenis. Ze dacht diep na, wat hadden ze daarvoor ook alweer meegemaakt, voordat ze de eerste keer gehersenspoeld werd.
Daarna dacht ze aan de ontmoeting, en begon driftig van daar uit te schrijven. Haar eerste bijna-dood-ervaring waar Steffen haar gered had. De koffie-dates. Koffie, ze kon iets met die geur van koffie doen. Volgens haar kwamen daarna de jagers in beeld, en Duke. Eerst Duke, daarna de jagers. Haar vader die overleed, haar ontvoering om lokaas te zijn voor Steffen. Haar herinneringen ratelden nu toch al behoorlijk de goede kant op. Ze werd verzorgd door Steffen toen ze ontsnapten. Steffen die weer afstand nam door een goedje dat de jagers haar toegediend hadden. Daarna kwam ze er achter dat Steffen in het ziekenhuis gevangen zat, waardoor ze undercover ging en met Duke's hulp Steffen weer weg kreeg. Meer informatie over haar familie kwam tot haar in die periode. En daarna kwam haar tweede ontvoering en het hersenspoelen. Ze omcirkelde de grootste gebeurtenissen en de dingen waar ze wel wat mee kon qua geuren en geluiden. 'Koffie is denk ik het beste waar ik met een confrontatie mee kan beginnen als het zien van mij nog niet genoeg is. Omdat we elkaar hebben leren kennen in dat koffietentje.' sprak ze een van de ideeën uit die ze bedacht had. 'Van lastige herinneringen zijn er vooral ontvoeringen en bijna dood ervaringen. Ik heb geen idee hoe ik daar meer van kan maken dan het er enkel over te hebben. Dan moet hij al wat verder zijn denk ik, voordat die woorden aankomen.' voegde ze er nog aan toe. 'Er moet meer zijn dat we kunnen doen, dit kan niet alles zijn.' mompelde ze nog, maar ze had echt geen idee wat ze nog meer konden doen.
'Ow, slechte gastvrouw als dat ik ben. Kan ik je iets te drinken of te knabbelen aanbieden?' vroeg ze daarna. Ze had dat nog niet aangeboden viel haar in, al was ze zelf eigenlijk altijd wel gemakkelijk in dat soort dingen. Zodra je de weg wist of een bekende was, ga je gang en pak maar wat. Maar het was vaak niet zo duidelijk vanaf wanneer iemand zo maar mocht gaan rommelen op zoek naar eten of drinken.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 21:46

Duke Gregory

Freya ging anders zitten en dat stak hem aan om ook te gaan verzitten. Freya leek diep na te denken en schreef af en toe wat dingen op. Herinneringen waarschijnlijk. Dingen die Steffen- hopelijk- terug zouden kunnen brengen. Voor een deel tenminste. Daarna moesten ze nog het andere grote probleem op zien te lossen: Het feit dat Steffen vampiers dood wilde hebben. Maar als Steffen zijn menselijkheid niet terug zou krijgen, zou hij sowieso niet mee willen werken. Dus dat was wel echt stap één.
"Als je die ervaringen allemaal duidelijk beschrijft, kan het genoeg zijn. Als hij maar íets toe laat qua gevoelens. Dan komt de rest vanzelf ook terug. Dat is wel een vrij heftig moment voor hem, maar als hij gewoon doorzet komt hij daar wel doorheen," mompelde Duke nu. "En ja klopt, dit is niet het enige wat opgelost moet worden. Dit is puur zijn menselijkheid. Maar het verliezen van zijn menselijkheid staat los van het feit dat hij vampiers aanvalt en wilt vermoorden. Dat is echt iets wat de jagers geflikt hebben met hun rare uitvindingen of zo."
Duke keek Freya aan toen zij vroeg of ze hem iets te drinken of te knabbelen aan kon bieden. "Je kan mij je ader aanbieden," sprak hij, terwijl hij haar met een serieuze blik aanstaarde. Maar na een kort moment ontstond er een grijns op zijn gezicht en schudde hij zijn hoofd. "Nee grapje. En nee, bedankt, maar ik hoef niets."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 22:03

Freya Marshall

Steffen gaf aan dat als het duidelijk genoeg verteld werd, dat die andere herinneringen wel aan konden komen en konden helpen. Maar ook dat dit alleen zijn menselijke kant terug zou brengen. Dat kannibalistisch trekje om andere vampieren te vermoorden zouden ze er niet mee oplossen, daar was ander geschut voor nodig.
Na haar aanbod voor wat te drinken of te eten keek Duke haar serieus aan en zei dat hij een ader van haar wilde. Ze trok een wenkbrauw op, maar al snel zag ze een grijns en gaf hij aan dat het een grapje was en dat hij niets wilde. 'Ik vroeg mij al af of je niet slimmer zou zijn dan om mijn bloed te willen drinken. Zeker nu het vol verbena zit.' zei ze daar op terug met een kleine grijns op haar gezicht.
Ze dacht weer even kort na. 'Misschien moet ik terug naar het ziekenhuis, naar de jagers. Kijken of ik daar nog wat informatie los kan peuteren. Als ik nog welkom ben, nadat ik de boel gesaboteerd heb voordat ik naar jou toe ging.' zei ze, terwijl ze afwoog of het wel verstandig was. Zeker in haar pas ontdekte toestand waar ze nu wel snel weer vanaf geholpen wilde worden. Of zou haar dat juist helpen dat ze haar niets aan deden. Er stond veel op het spel en de Zeflovs stonden niet bekend om hun vergeven en vergeten. Ze schudde haar hoofd. 'Nee, ik kom daar waarschijnlijk niet levend weer naar buiten.' concludeerde ze, terwijl ze even diep adem haalde. 'Ik blader nog eens door de boeken heen. Misschien heb ik wat over het hoofd gezien toen ik alles digitaliseerde.' besloot ze, waarna ze opstond en naar de grote kast liep waar al het papierwerk achter een stevige deur opgeslagen stond.
'Weet je nog hoe die oom Steffen veranderd heeft. Wat voor spullen hij gebruikt had?' vroeg ze daarna aan Duke. Misschien kon ze daar ook nog wat ideeën uit halen.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 22:14

Duke Gregory

"Ja, het is een beetje balen dat je je lekkere bloed verpest door verbena, maar ik kan het je vergeven," grinnikte Duke nu. Hij zou zichzelf niet zijn als hij grapjes zou maken en soms sarcastisch zou zijn, zelfs nu de situatie vrij serieus en toch ook wel ernstig was.
"Nee, ik denk dat je daar beter niet terug naar toe kan gaan inderdaad.. Ze zullen je sowieso toch niet helpen want dit is hun experiment waar ze al zo lang op wachten. Dat gaan ze niet zomaar weer stoppen," reageerde hij toen Freya over de Zeflovs begon. "En sowieso hebben we daar op dit moment nog weinig aan. We moeten eerst zijn menselijkheid terug zien te krijgen."
Hij knikte toen Freya zei dat ze nog even door de boeken zou bladeren. Hij zou wel wachten. Verder had hij toch niets te doen. Behalve misschien mensen plagen of gebruiken.
"Ik zal echt niet weten wat mijn oom toen gebruikte. Hij was gewoon een doodnormaal mens, maar probeerde veel dingen uit. Onze tante was ook maf hoor, die was er toen ook bij aanwezig. Zij praatte altijd in zichzelf en zo.. Beetje een spiritueel typje. Heel vaag allemaal. Ze had altijd heel veel kaarsen in huis. Een heel ander type mens dan mijn oom was. Maar beide even gek."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 22:26

Freya Marshall

Duke baalde dat ze haar bloed verpest had met verbena. 'Met alle liefde speciaal voor gevalletjes als jou gedaan.' zei ze daar nog op terug met een grijns op haar gezicht.
Duke was het met haar eens dat ze beter niet terug kon gaan naar de jagers. Ze bladerde in de tussentijd in een van de boeken op zoek naar de informatie over dat experiment waar Steffen nu de dupe van was geworden.
Duke vertelde nog over zijn oom, en tante. De oom was vrij normaal, de tante was wat spiritueler. 'Hippie type, of anders?' vroeg ze daar nog over, terwijl ze opkeek uit het boek dat ze vast had. 'Zouden er nog spullen van hun in jouw huis liggen?' vroeg ze daarna. Misschien hadden ze daar meer aan om iets te weten te komen over veranderingen in lichamen. Bepaalde middelen, handelingen en al dat soort dingen.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 22:39

Duke Gregory

"Zo jammer weer," zei Duke hoofdschuddend, met een sarcastische ondertoon en een grijns op zijn gezicht. Daarna leek het weer serieus te worden en keek Freya in wat boeken. Duke keek af en toe een beetje mee, maar het was super veel informatie en hij wist niet eens of hij al die informatie wel wilde weten.
"Gewoon," reageerde hij nu op Freya, die doorvroeg over hun tante. "Een raar type. Vliegerig. Raar. Heel bijgelovig of zo. Heel apart mens." Freya vroeg of er nog spullen van hun in het landhuis zouden liggen. Daardoor fronste Duke even. "Ja... Zou goed kunnen denk ik. Het huis was van hun, toen der tijd. Steffen en ik hebben het 'over genomen', als je snapt wat ik bedoel. We hebben al hun spullen op zolder gegooid, achter het schot. En nooit meer naar gekeken eigenlijk. Maar ik vrees dat je daar weinig aan gaat hebben. Vooral heel veel kaarsen en heel veel handgeschreven boeken van mijn tante. In rare taal en met rare symbolen. Valt niks van te maken. We denken dat ze dat altijd zelf schreef."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 8/2/2018, 22:49

Freya Marshall

Duke vertelde wat meer over die tante. Bijgelovig, vliegerig, raar, apart. Veel kaarsen en handgeschreven boeken met rare symbolen. Freya draaide weer naar de kast, zocht even en haalde er een klein notitieboekje uit van haar moeder. 'Zoiets?' vroeg ze, terwijl ze het boekje open sloeg op een willekeurige bladzijde. Het was eigenlijk het enigste dat haar vader van haar moeder bewaard had. Ze had geen idee waarom alleen dit. 'Mijn moeder en jullie tante hebben elkaar nooit gekend, toch? En geen verre familie van elkaar?' vroeg ze, geen idee of Duke de laatste vraag ook kon beantwoorden. 'Het is een oude taal waar ze in geschreven heeft. Ik dacht aan een soort hobby dat ze zich wat meer in die taal verdiept had. Maar als jouw tante precies zo'n hobby had, dat vind ik dan weer erg toevallig.' sprak ze haar gedachten uit.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 8/2/2018, 23:00

Duke Gregory

Freya draaide zich na zijn woorden opeens om en liep weer naar de kast. Ze leek iets te zoeken en keerde uiteindelijk terug met een klein notitieboekje. Het boekje werd opengeslagen en Freya vroeg of hij zoiets bedoelde. Duke keek even in het boekje en bladerde er kort doorheen. Lichte verbazing was van zijn gezicht af te lezen nu.
"Ja.. Precies zoiets zelfs.. En nee.. Het lijkt mij zeer sterk dat ze familie waren. Dat is gewoonweg niet mogelijk eigenlijk.." Hij bladerde nog wat verder en schudde langzaam zijn hoofd. "Dit is echt maf. Het lijkt wel geheimschrift of zo. Apart dat meer mensen dat kunnen, blijkbaar.."
Freya zei dat het een oude taal was, ze had altijd gedacht dat het een hobby was geweest van haar moeder, maar dit was wel heel toevallig.
"Ja, dat kan je wel zeggen, ja. Heel vreemd. Ik snap ook gewoon niet wat er met al die gekke tekens en symbolen bedoeld wordt."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 40 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 40 van 43 Vorige  1 ... 21 ... 39, 40, 41, 42, 43  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum