Justrpg forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vampiers enzooo

+3
Nikkay
xAnouk
Ingee
7 plaatsers

Pagina 36 van 43 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37 ... 39 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 20/9/2017, 23:29

Freya Marshall

Ze knikte even na de woorden van Steffen over Zeflov. 'Ik sta nu denk ik ook op zijn gezocht-om-te-martelen-lijstje. Hij dacht een leuke assistente te hebben, en dan ga ik er gewoon vandoor met zijn belangrijkste project.' zei ze als een grapje, al zat er wel een kern van waarheid in waarschijnlijk. De volgende keer dat ze de man tegen zou komen, zou ze het er vast moeilijk mee krijgen.
'Het had mij wat moeite gekost hem over te halen te helpen, maar blijkbaar was ik overtuigend genoeg.' zei ze nog met een kleine grijns op haar gezicht. Steffen zei dat hij niet wist wat Duke haar verteld had in de tussentijd, en dat het hem speet van haar moeder. 'Hij heeft niet heel veel verteld. Alleen dat Zeflov zijn idiote testen op mijn moeder heeft losgelaten, jullie haar er uit gehaald hebben en nog een tijdje in leven hebben weten te houden tot ze na de zoveelste aanval toch dood bleef.' vatte ze het kort samen wat Duke haar verteld had. 'Dat klonk best hard zo samengevat.' zei ze daarna. 'Duke waarschuwde wel dat jij ook zulke aanvallen kon krijgen. Ik hoop dat ze niet komen natuurlijk.' voegde ze er nog aan toe. 'Oh ja, en dat die pijl en boog van mijn moeder waren voor ze getransformeerd was. Mijn vader had die interesse vroeger ook al weten te wekken bij mij, dus ik wist er gelukkig mee om te gaan. En de reden dat jij je niet goed voelde voor je ontvoerd werd was door een of ander goedje dat ik binnengekregen had, waardoor ik vampieren blijkbaar op afstand houd, behalve Duke, en Duke wist welk goor pilletje mij daar vanaf zou helpen.' somde ze nog wat op.
Ze pakte Steffens hand voorzichtig vast. 'Het is niet jouw schuld wat met mijn moeder gebeurd is. Ik zou jou daar nooit de schuld van willen geven. Ook nooit kunnen. Ik weet zeker dat jij en mijn vader alles er aan gedaan hebben om haar te redden.' vertelde ze nog om Steffen wat gerust te stellen. 'Enigste wat ik mij wel afvraag is waarom ze mijn moeder gekozen hadden. Was dat omdat ze net op dat moment vast zat toen ze besloten zo'n experiment uit te voeren? Of omdat ze mijn vaders vrouw was, is? Of had ze de toenmalige Zeflov iets aangedaan?' vroeg ze zich nog hardop af. Al verwachtte ze niet direct antwoord. Misschien lag het te gevoelig, of Steffen wist het antwoord simpelweg gewoon niet. 'Ik was wel bang om te zien wat ik te zien kreeg toen ik Zeflov moest assisteren met een experiment waar mijn moeder door overleden was. En hoe hij over haar sprak. Ik had de neiging de man neer te steken, maar met alleen een pen was ik bang niet genoeg kracht te hebben goed te kunnen steken.' zei ze tot slot nog, waarbij ze haar ogen wel even neersloeg. Dat was het naarste wat ze als extra last mee heeft moeten nemen. Wetende dat haar moeder datzelfde experiment had moeten doorstaan en het niet overleefd had. Dat ze Steffen had zien lijden tijdens dat experiment en bang was dat ze geen uitweg zou vinden voor het te laat was. Een van de ervaringen van de laatste tijd waardoor ze slecht sliep. Naast de ontvoering, opsluiting, mishandeling, de dood van haar vader, de echte dood van haar moeder en al wat nog meer op haar pad was gekomen in die korte tijd.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 21/9/2017, 00:00

Steffen Gregory

Freya grapte over Zeflov en dat zij zijn belangrijkste 'project' mee had genomen, maar het had zeker wel een kern van waarheid. Steffen maakte zich daar eigenlijk wel druk om, aangezien Zeflov een vreselijke man was en niet echt hield van personen die in de weg liepen.. Voordeel was wel dat Freya een mens was en geen vampier, hoe raar het ook klonk, Zeflov wist niet goed wat hij tegen mensen kon doen. Maar hij was gek genoeg om iets te verzinnen of gewoon meteen voor een dodelijke aanval te gaan. Die man was krankzinnig..
Freya vertelde wat Duke haar allemaal uitgelegd had. Dus wel alles over haar moeder. Of nou ja, het grootste deel. Maar dat was ook wel logisch natuurlijk.. Ze zei dat Duke ook gewaarschuwd had dat hij ook van die aanvallen kon krijgen die haar moeder had gehad. Daarop knikte Steffen kort.
"Ik weet het," zei hij. "Ik hoop dat het mij overslaat, maar ik vrees ervoor.." liet hij eerlijk weten. Voor een kort moment sloot hij zijn ogen even en zag de beelden van Freya's moeder die in een paar seconden van totaal normaal naar doodziek ging. Hoestend, soms zelf overgevend. Veel bloed en een zwaar trillend lichaam. Haar verwarde en angstige blik. Waarna ze meestal out ging en pas minuten later weer ontwaakte alsof er niet veel gebeurd was, maar wel met enorme dorst.
Steffen opende zijn ogen weer en haalde even diep adem. Hij had zoveel nare beelden in zijn herinneringen staan. Waarom werden die ook opgeslagen? Negatief leek positief wel te overspoelen. Kon hij het maar gewoon aan de kant zetten en allemaal vergeten, zoals Duke dat altijd deed. Die leek altijd alles gewoon opzij te kunnen zetten. Steffen dacht altijd overal over na.
"De jagerskant van jouw familie kwam erachter dat jouw moeder vampier was. Je vader had dat heel lang geheim weten te houden. Maar Duke had je moeder verleid om mee te gaan jagen, terwijl ik haar juist probeerde te helpen met leven zonder mensenbloed. Echter is Duke altijd best opdringerig en overtreffend.. Vooral als je nog maar kort vampier bent, ben je daar gevoelig voor. Bloed voelt als een zware cocaïneverslaving. Het is enorm lastig om er vanaf te blijven. En Duke was daarbij niet echt een goed persoon.. De jagers hadden het eigenlijk voorzien op Duke, omdat die vaak op dezelfde plek ging jagen. Maar daar zagen ze dus jouw moeder ook.. Als vampier.. Er leek nog niet direct wat aan de hand te zijn, pas weken later waren ze het huis binnen gevallen en hadden ze haar meegenomen en overhandigd aan Zeflov.." Steffen sloeg zijn blik neer, hij voelde zich intens schuldig over dit alles, vooral omdat hij zich altijd verantwoordelijk voelde over de domme daden van Duke.
"Ik kon het niet begrijpen.. Nog steeds niet eigenlijk.. Hoe kan je je bloedeigen familie zo iets aandoen?" vroeg Steffen zich nu hardop af. "Ik snap best dat ze op vampiers jagen.. Vampiers vermoorden mensen.. We zijn en bedreiging.. Maar je eigen familie?" Steffen schudde zijn hoofd langzaam en zuchtte zachtjes. Hij staarde wat voor zich uit en nam nog wat slokken van het bloed.
"Ik vind het echt heel dapper van je dat je naar Zaflov bent gegaan.." liet hij nu weten. "Hij is echt niet goed in zijn hoofd.. Net als al zijn voorgangers. En alles wat daar gebeurd is niet echt iets dat je wilt zien.. Ik heb die vampier die daar ook was inderdaad ook gezien. Het ging echt heel erg snel met hem.. Hij heette Felix.." Steffen zette het nu lege glas op het kleine tafeltje voor de bank en zag in zijn hoofd de vrij jonge jongen in de glazen buis. Nog vrij oké, misschien ietwat zwakjes. Hij had nog niet zo ervaren geleken. Daarna zag Steffen hem voor zich hoe hij hem als laatst had gezien: Trillend met een mond vol schuim. Vechtend voor zijn leven. Verliezend..
Een steek door zijn borstkas liet hem terugkomen in de realiteit. Zijn gezicht betrok even kort. Rustig haalde hij adem. Het leek hem nog niet echt goed om zich druk te maken. Hij keek opzij naar Freya en pakte zachtjes haar hand vast en kneep er zachtjes in.
"Ik hou van je.." fluisterde hij vol liefde. Hij wilde dat ze dat wist; hij kon het nooit genoeg zeggen.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 21/9/2017, 06:02

Freya Marshall

Steffen leek even een flashback te hebben en hoopte daarna dat de aanvallen hem bespaard bleven, maar hij vreesde er voor. Ze hoopte hetzelfde, dat de aanvallen weg bleven. Zeker de laatste die haar moeder haar leven gekost had. Dan stond ze er echt alleen voor. En na wat ze gedaan had, was dat geen goed teken.
'Mijn vader had al verteld dat ze overleden was, doordat ontdekt was dat ze vampier was. Maar de details had hij mij bespaard. Al is het mij de afgelopen dagen steeds een stukje duidelijker geworden.' zei ze nog zachtjes. Het begon met haar vader die vertelde waarom haar moeder er niet meer was. Eerst door de bevalling, maar daar was de transformatie die haar in leven hield, daarna door haar 'lieve' oom en tante. Maar Duke had er ook een klein deel aan bijgedragen dus. Dat had Duke dan weggelaten bij zijn verhaal. Ze haatte hem niet er door. Dat was gewoon Duke zoals ze van Duke verwacht had. Dat had Duke nog niet echt bij haar gedaan, maar misschien omdat ze een mens is en ze samen Steffen in veiligheid wilden hebben.
Steffen snapte niet waarom haar familie dat deed. 'Ze was aangetrouwd. Mijn vader hield zich al minder bezig met jagen toen hij getrouwd was en mijn moeder zwanger was. Ze waren toen al begonnen met haatgevoelens tegen hem geloof ik. Hij heeft het jagen nooit heel leuk gevonden. Dat mijn moeder uiteindelijk vampier bleek te zijn, was alleen maar in hun voordeel om mijn vader nog meer kapot te maken. Die mensen waren nooit normaal in hun reageren en denken. De familiedagen dat we samen kwamen waren echt vreselijk. Ik werd toen al behandeld alsof ik een vies aanhangsel was van de familie. Nou wil ik er zelf niet eens meer bij horen.' vertelde ze nog. Haar familie was altijd al gestoord geweest. Dat had ze vroeger al geweten, zonder te weten waarom.
Steffen liet weten dat hij haar dapper vond, dat zij naar Zeflov gegaan was. Ze glimlachte even. 'Ik had een goeie reden, plus dat ik de opvolger van mijn moeders moordenaar wel met eigen ogen wilde zien. Hij is niet veel beter. Erger misschien wel.' zei ze nog. Steffen vertelde nog over de andere vampier. Felix heette hij blijkbaar. 'Hoe wist je zijn naam? Kende je hem al?' vroeg ze nieuwsgierig. Freya had Felix alleen zijn laatste moment gezien. Het was vreselijk om iemand zo te zien. Behalve Zeflov en haar oom en tante misschien. Ze zou hun hetzelfde wensen na wat hun onder andere haar aangedaan hebben.
Ze zag Steffens gezicht even kort betrekken. Ze maakte zich even kort zorgen, maar het leek al snel over te zijn. Steffen hield haar hand vast en kneep er in. Hij zei dat hij van haar houdt. Ze glimlachte weer. 'Na alles wat ik gedaan heb lijkt het mij logisch dat je wel weet dat ik ook van jou hou.' grapte ze. Ze leunde naar Steffen toen en gaf hem een kus op zijn mond.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 22/9/2017, 00:45

Steffen Gregory

Freya zei dat haar vader ook al het een en ander uitgelegd had, maar dat ze de afgelopen dagen nog meer informatie had gehad. Daarna ging ze in op zijn woorden en zei ze dat haar moeder aangetrouwd was geweest. Haar vader bleek dus wel eerst echt een jager geweest te zijn, maar was later gaan minderen en uiteindelijk helemaal gestopt.
"Dan nog snap ik niet dat je je familie zoiets aan kan doen.. Ik vind Duke soms ook een vreselijk persoon maar ik zou hem nooit zomaar kunnen vermoorden.." reageerde Steffen. "En dan ben ik nog wel een vampier, je zou toch zeggen dat ik erger zou zijn dan zij.." Een kleine, korte grijns ontstond door die woorden op zijn gezicht.
Freya zei dat ze een goede reden had gehad om naar Zeflov te gaan en zei dat ze de opvolger van de moordenaar van haar moeder wel met eigen ogen had willen zien.
"Hij is zeker niet beter nee.. Ze lijken elke generatie erger te worden. Volgens mij bestaan de Zeflov's ook al sinds dat ik vampier ben. En dat is dus al zo'n ruim vijfhonderd jaar..." liet Steffen weten. "Onkruid vergaat niet zeggen ze weleens.."
Freya vroeg vervolgens hoe hij de naam van Felix wist.
"Onderweg hier naartoe ben ik hem tegen gekomen in een stad niet ver van hier. Hij was nogal... Opvallend bezig. Ik heb hem toen wat dingen proberen te leren, hoe hij beter met de dorst om kon gaan. Het leek iets beter te zijn toen ik daar weg ging. Maar blijkbaar niet goed genoeg.."
Toen hij had gezegd dat hij van Freya hield, kaatste ze het grappend ook weer terug. Steffen glimlachte en sloeg zijn armen om haar heen toen ze dichter tegen hem aan kwam zitten.
"Ik zou willen dat we gewoon samen een normaal leven konden leiden.. Gewoon een ordinair, saai leventje. Samen een huisje, werken, boodschappen doen, 's avonds een beetje chillen voor de televisie en op tijd naar bed.." Steffen zuchtte even. Het leek hem geweldig om zo stressloos te leven. Hij leefde al jarenlang met stress en kon nooit eens normaal zijn. Hij had het hier een tijdje volgehouden, tot het ook hier weer misgelopen was. En hij was eigenlijk ook best bang dat het weer hetzelfde zou gaan lopen als bijna vijfhonderd jaar terug. Toen de jagers de stad zo een beetje overgenomen hadden en de hele stad zo een beetje zich bewust was van de vampiers en zich er tegen begonnen te verzetten. Het was een chaos geweest en een groot bloedbad. Steffen en Duke waren een van de weinige vampiers die levend de stad uit gevlucht waren. Daarom had Steffen ook zo graag gewild dat niemand erachter zou komen dat ze vampier waren. Maar nu wisten de eerste jagers het al en het zou alleen maar verder uitlekken, naar meerdere jagers. Misschien zou het nog meevallen als Duke en hij de enige vampiers waren hier. Maar als er meer vampiers terug zouden keren naar deze stad werd het misschien wel weer net zo een slagveld..
"Ik wilde zo graag terug naar hier. Ik wilde gewoon proberen mens te zijn.. Nu lijkt alles weer hetzelfde te gaan als vijfhonderd jaar terug.." verzuchtte Steffen.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 22/9/2017, 08:56

Freya Marshall

Ze zag de grijns op Steffens gezicht toen hij het weer had over dat hij haar familie niet snapte om hun moordlust. Dat hij Duke ook niet altijd uit kon staan, maar hem wel in leven liet. En dat voor een vampier. 'Jullie zijn ook eerlijker in vechten. Gewoon met de blote handen. Geen wapens of andere gemene steekvoorwerpen.' somde ze nog op, met zelf ook weer een kleine grijns op haar gezicht. Vampieren waren zo stom nog niet. Je moest alleen niet net de verkeerde dorstige tegen komen. Haar vader had groot gelijk gehad om van jager over te stappen naar soort helpende vampierendokter. Steffen vertelde nog hoe hij Felix had leren kennen. Dat was sneu. De jongen was net op weg hoe hij het beter zou moeten doen en dan werd hij alsnog gevangen en bij Zeflov gedumpt.
Na haar kusje voelde ze de armen van Steffen om haar heen en van die uitnodiging maakte ze dankbaar gebruik door dicht tegen hem aan te blijven zitten. Haar hoofd legde ze tegen Steffen aan. Steffen vertelde hoe graag hij een normaal leventje wilde hebben. Wat hij graag zonder problemen wilde doen. 'Op tijd naar bed?' vroeg ze nog met een kleine grijns op haar gezicht. 'Dat betekend nog niet dat we ook altijd braaf op tijd gaan slapen, toch?' vroeg ze er nog plagend achter aan. Tot slot gaf Steffen nog aan dat alles weer dezelfde kant op leek te gaan als 500 jaar terug. 'Maar nou hebben we internet, telefoontjes en modernere apparaten.' voegde ze er nog aan toe. Eigenlijk plagend bedoeld, maar toen ze het opnoemde viel haar in dat de moderne tijd niet echt altijd in hun voordeel zou werken. 'En je hebt mij. Een eigenwijs vriendinnetje met een grote mond die niet bang is haar handen vies te maken wanneer dat nodig is.' plaagde ze Steffen. 'Weet je, ik ben best vergelijkbaar met een jager.' begon ze daarna. 'Ik deed er alles aan om je te vinden en weg te halen bij de mensen die ik haat, om mijzelf beter te voelen. En ik ben niet bang daar wapens voor te gebruiken.' zei ze met een grijns op haar gezicht. Ze hield niet van martelen, experimenten en het afmaken van onschuldige personen. Maar voor de rest leek ze wel op haar familie. Enkel had Freya een heel ander doel dan de rest.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 2/11/2017, 19:46

Freya Marshall

Dagen gingen voorbij, weken zelfs. Freya regelde alles wat haar vader nog niet, of niet meer, had kunnen regelen rondom zijn overlijden. Ze verhuisde zelf ook, vooral dat ze zelf een rustiger gevoel had als ze thuis kwam en wilde slapen. De jagers zouden haar toch zo weer vinden als ze daar zin in hadden. Ze kon vanwege haar werk ook niet zo maar naar de andere kant van de wereld verhuizen. Daar had ze het geld ook niet voor.
Ze had een leuk huisje kunnen kopen waarbij ze ook een kamer in had kunnen richten, zoals haar vader het geheime kamertje in de kelder had. Ze wilde dit werk voortzetten. Zich er meer in verdiepen en aan de goede kant staan om vampieren te kunnen helpen, net zoals haar vader dat deed, en andere mensen voor hem. Ze had nog wat reserves aan geld staan op de rekening door verkoop van spullen die ze dubbel had en natuurlijk het verkopen van haar vaders huis. Die had ze nog met hulp opgeknapt, zodat van de inbraak en ontvoering toen niks meer te zien was.

Ze had zich in de woonkamer geïnstalleerd en zocht wat dozen uit. Met verhuizen had ze enkele dozen gewoon vol gegooid en bedacht dat ze dat later wel uit zou zoeken wat het precies was. Vooral wat in haar vaders huis lag aan papierwerk, herinneringen in fotoalbums en andere dingen. Sommige dingen legde ze weer netjes in een andere doos, andere dingen sorteerde ze uit op de bank en salontafel en wat weg kon, liet ze weer in een andere, oudere doos vallen, voor oud papier. Ze was er al een paar dagen aan bezig. Ze sliep, stond op om te werken, deed boodschappen en kwam thuis om daar weer verder te werken, tot ze weer zou gaan slapen. Maar de belangrijkste zaken waren geregeld. Het was alleen nog heel veel uitzoekwerk. Wat moest bewaard blijven, wat wilde ze bewaren en wat was gewoon troep dat weg kon?
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 4/11/2017, 01:44

Steffen Gregory

Er was weer wat tijd voorbij gegaan en hij was weer helemaal aangesterkt. Hij had nog wel een aantal kleine 'aanvallen' gehad, maar niets vergelijkbaars als wat de moeder van Freya toen der tijd had gehad. Misschien had het ook wel meegespeeld dat hij al veel langer vampier was.
Steffen had ook best wat moeite gehad met zijn eigen krachten, zijn lichaam had wekenlang gesnakt naar echt mensenbloed en dat had vreselijk gevoeld. Toch had hij zich er weer doorheen weten te slaan en ging het nu weer zoals eerst. Natuurlijk, hij bleef een vampier, dus de hunkering naar bloed zou altijd blijven. Maar nu was het gecontroleerd en voelde hij zich niet zo onrustig.
Duke was natuurlijk al die tijd gewoon door gegaan met het drinken van echt, vers mensenbloed, wat Steffen het ook niet al te makkelijk had gemaakt, maar dat deerde Duke natuurlijk niet zo; die deed wat voor hemzelf het fijnst was.

Op dit moment was Steffen in het grote landhuis van hem en Duke. Hij had onbewust iets afstand gedaan van Freya, niet omdat hij haar niet wilde zien: Integendeel zelfs. Maar omdat hij de afgelopen tijd vrij instabiel was en hij bang was haar iets aan te doen. En ook een beetje omdat hij bang was dat ze meer gevaar liep als hij veel met haar om ging. Maar hij hield van haar, dus volledig afstand doen zou hij niet kunnen en bovenal echt niet willen, al leek het hem soms wel beter.
Steffen bladerde in wat oude fotoboeken die hij uit de grote boekenkast had gevist. Er zaten allemaal foto's in van heel lang geleden, Duke en hijzelf zagen er op de foto precies nog hetzelfde uit, misschien alleen een wat andere kledendracht. De omgeving was echter ontzettend anders, terwijl dit wel dezelfde stad was. Het was altijd apart om te zien hoe erg het eigenlijk allemaal veranderd was hier, door de jaren heen.
Uiteindelijk legde Steffen het fotoboek opzij en stond op. Hij liep naar het grote raam en staarde wat naar buiten, naar het bos. Het had hem echt verbaasd dat hij niets meer gehoord had van Zeflov. Of van andere jagers. Maar hij wilde er ook niet al te veel over nadenken. Hij moest blij zijn dat het even rustig leek. Was dat maar voor altijd zo..
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 4/11/2017, 20:25

Freya Marshall

Enkele uren gingen voorbij en ze was al die tijd alleen gebleven. Ze had zich tussendoor snel een broodje belegd en opgegeten, omdat ze anders vergat te eten. Ze wilde het gewoon graag allemaal zo snel mogelijk uitgezocht hebben, waardoor ze zichzelf eigenlijk vergat. Al was dat gelukkig alleen in de avonden wanneer ze bezig was met uitzoekwerk.
Ze keek op haar telefoon hoe laat het was, keek of ze nog wat belangrijks gemist had en ging daarna naar bed toe. Morgen weer een dag. De volgende ochtend stond ze op, maakte ze zich klaar voor haar werk en ging de deur weer uit. Het had een tijd geduurd voor ze zich veilig genoeg voelde om weer gewoon aan het werk te gaan, maar ze deed het toch weer nu. Het leek er op dat ze zich er bij neergelegd hadden dat ze er echt niet bij wilde horen, en misschien hielp het ook dat ze Steffen niet zo vaak meer zag de laatste tijd. Dat ze haar ook niet met de vampieren bezig bleven zien.
In de drukte van de ochtend liep ze tussen de andere mensen door richting haar werk. Vanuit het niets werd er een arm om haar heen geslagen door een man die haar zei dat ze mee moest lopen, of ze zou ter plekke neergeschoten worden. Ze durfde niet te testen of het bluf was, want toen ze zag dat ze naar een busje begeleid werd waar haar oom ook bij stond, wist ze eigenlijk al hoe laat het was en dat ze vast de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen hadden. Daarom was het misschien zo stil rondom hun, dat ze iets aan het bedenken waren. Tenminste, als ze daar toe in staat waren, dat ze iets konden bedenken. Er zaten vast wel een paar geniën tussen hun, anders hadden ze al die speciale wapens en dergelijke niet kunnen bedenken.
Ze werd weggereden naar het ziekenhuis toe, waar ze de laatste keer was toen ze Steffen er uit had gekregen. Ze kreeg eigenlijk vrij weinig meer mee. Ze besefte nog net wat er aan de hand was. Ze werd ontvoerd. Ze werd naar de plek gebracht waar Steffen bijna vermoord werd door die zogenaamde test. De plek waar zij Steffen ongezien wist weg te halen. Dit kon niks goeds voor haar in petto hebben.
Op het werk had ze gezegd dat ze door moeilijkheden met het rouwen en dergelijke gegevens van Steffen achter gelaten had. Eigenlijk alleen een telefoonnummer en naam. Steffen had ze een sleutel van haar nieuwe huis gegeven dat hij altijd binnen kon komen als het nodig was. Ze vertrouwde hem volledig, ondanks alles. Of juist dankzij alles. Op haar werk zouden ze Steffen vast rond een uurtje of 10 eens bellen om te vragen of hij meer wist en kon kijken waar ze bleef, omdat ze zonder afmelden niet op haar werk verschenen was vandaag.
Het busje stopte en ze werd stevig vastgehouden, terwijl ze naar binnen meegenomen werd. Ze beleefde het als een waas, liet het over zich heen komen. Ze had geen idee wat ze van plan waren of wat er met haar ging gebeuren. Totdat ze een idee kreeg welke kant ze op geleid werd. Richting dat laboratorium. Toen pas probeerde ze zich los te trekken en te voorkomen dat ze daar binnen kwam. Maar ze werd te goed vast gehouden door te veel mensen. En toen ze de laatste deur door gingen, stond Zeflov haar niet met open armen klaar haar warm te verwelkomen.

Weken gingen voorbij, enkele maanden zelfs. De ene test na de andere test werd bij haar gedaan. Of ja, eigenlijk waren het niet echt testen. Meer manieren om haar mentaal te breken in duizenden stukjes. Tot ze bij een punt kwamen dat het echt te veel werd en ze haar zo in een heel ander persoon konden vormen. Haar echte herinneringen maakten plaats voor leugens die haar verteld werden. Ze zou vampieren haten, alle vampieren dood willen hebben, en trots erop zijn dat ze een jager is. Ze kreeg een snelcursus in de wapens die ze hadden, de manieren op hoe een vampier gevangen of afgemaakt moest worden en al wat nog meer. Maar ze mocht geen stap buiten de jagers-afdeling in het ziekenhuis zetten tot ze weer hersteld was. Ze was zogenaamd herstellende van een aanval van een vampier.
In de tussentijd was ze vrij close geworden met de zoon van Zeflov, die in haar leeftijdscategorie viel. En Zeflov zelf kon dat absoluut niet uit staan. Maar Freya had geen idee meer wat ze hem aangedaan had. Verder speelde iedereen het spelletje mee en wist Freya niet beter meer dan dat ze er bij hoorde en kon ze niet wachten weer de echte wereld in te gaan om weer enkele vampieren af te maken.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 5/11/2017, 05:23

Steffen Gregory

Er waren alweer een aantal maanden voorbij gegaan. Tergend langzaam. Freya was weg... Hij kon het niet geloven en voelde zich ontzettend schuldig. Had hij beter op haar moeten letten? Of was ze vrijwillig weg gegaan? Er was letterlijk geen spoor van haar te vinden. Maar hij had niet het idee dat ze vrijwillig weg gegaan was. Hij vond dat niets voor haar, sowieso niet zonder iets te laten weten of afscheid te nemen. En daarbij was hij in haar huis wezen kijken omdat hij toch de sleutel had, en had haar huis eruit gezien alsof ze totaal niet van plan was geweest te vertrekken. Steffen begreep er gewoonweg niets van en was doodongerust. Duke probeerde hem steeds een beetje gerust te stellen en deed er wat luchtig over- zijn manier van gedragen bij dit soort dingen. Dat irriteerde Steffen alleen maar.
Hoe langer het duurde, hoe minder hij nog geloofde dat hij haar ooit nog ging zien. Hij was bang dat de jagers ermee te maken hadden, dat ze haar misschien wel vermoord hadden.. Maar aan de andere kant leek hem dat ook weer niet logisch omdat als dat gebeurd was, de jagers hem dat echt wel verteld hadden om hem te kwellen. En nu had hij niets vernomen van de jager. Echt gewoon niets meer, al voor maanden. Wat betekende dat? Steffen kon niks verzinnen, hij wist het echt niet. Het enige wat hij wist, was dat het niet goed was. Echt niet goed. Hij voelde zich gestrest, verdrietig, zelfs wat angstig en paniekerig. Daardoor werd hij wat warrig en dat triggerde zijn lichaam en liet hem snakken naar bloed. Hij deed flink veel moeite om niet te gaan jagen voor echt bloed, maar het feit dat Duke soms meisjes mee naar het grote landhuis bracht en ze doodleuk gebruikte als bloedsletjes hielp hem niet echt. Na zo een avond zuipen voor zijn leven liet Duke de meisjes alles vergeten en liet ze weer gaan. Oké, beter dan vermoorden, maar alsnog super verkeerd. Dat was ook een reden dat Steffen daar echt niet aan mee deed, maar hij merkte dat hij veel moeite moest doen zichzelf in te houden op het moment. Daarom dronk hij maar wat meer bloedzakken, in een poging zichzelf meer in bedwang te kunnen houden. Verder ging hij vaak hardlopen door de bossen om zichzelf rustig te houden en moe te maken. Al leek dat laatste haast onmogelijk, omdat hij weer helemaal opgeknapt was en weer flink krachtig was, dus snel moe was hij niet op het moment.
Duke was momenteel wel gewoon echt op jacht gegaan voor bloed en Steffen had thuis wat voor de televisie gezeten zonder echt te zien wat er op televisie was. Toen hij echt niet meer stil kon zitten van onrust was hij maar weer de bossen in gegaan en daar op flink tempo gaan rondrennen. Af en toe greep hij een dier om die leeg te zuigen; dat was immers beter dan mensen grijpen. En ergens hoopte hij dat hij jagers tegen zou komen. De jagers wisten namelijk dat hij vaak in de bossen rondhing, en het was een makkelijke plek om ongezien te jagen op vampiers. En Steffen had echt het sterke vermoeden dat de jagers meer zouden weten van Freya's verdwijnen. Hij werd gek van niets weten. De onzekerheid vrat aan hem. Leefde ze nog? Waar was ze? Wat was er gebeurd? Hij wilde antwoorden, maar kreeg ze keer op keer niet..
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 5/11/2017, 10:31

Freya Marshall

De dag was aangebroken. Ze mocht weer mee op jacht. Maar ze moest klein beginnen, dus alle vorige keren dat 'de dag aangebroken was', werd het toch vaak weer afgezegd. Ze hadden haar verteld dat een sterkere vampier, Steffen, haar een ongeluk toegebracht had en dat ze zeker wilden weten dat hij niet in de buurt was als ze gingen jagen. Hoe ze dat zeker gingen weten wist Freya niet, maar blijkbaar hadden ze zo hun informatiebronnen. Maar alles leek er nu op dat het niet weer afgezegd ging worden. Ze pakte haar wapens. Kleine mesjes die ze wegstopte op plekken om zichzelf te kunnen bevrijden en als ze vastgehouden werd een gemene steek te kunnen geven. Dan nog het standaard jagersgeweer. Op een of andere manier was haar liefde voor de boog nog niet verdwenen, maar een gewone boog mocht ze niet mee hebben. Ze moest een moderne kruisboog meenemen op echte jachten. Eentje waar ze snel mee kon herladen en die ze zonder spijt achter kon laten.
Ze liep met de rest mee naar de parkeergarage toe, naar de busjes. Daar werden ze in groepen verdeeld. Zeflov en zijn zoon bleven natuurlijk in het ziekenhuis. Die wisten niks van jagen, die wisten enkel wat ze allemaal in het laboratorium moesten doen. Dus ze werd bij haar oom en tante ingedeeld, die de zorg op haar overgenomen hadden toen haar ouders vermoord werden door de vampieren. Weer hadden ze de schuld op Steffen en Duke afgeschoven. Freya wist niet beter dan wat haar nu verteld was geworden. Ietwat gespannen zat ze tussen haar oom en tante in, terwijl het busje weg reed van het ziekenhuis. Zodra de weg hobbeliger begon te worden wist Freya dat ze in het bos waren.
Zodra de busjes stopten, kwamen ze er een voor een uit. Met haar haren strak in een staart, voor dit alles zou ze haar haren het liefst altijd los gehad hebben, scande ze met haar bruine ogen de omgeving af. Nog niets te zien. Natuurlijk, de busjes schrikken de vampieren wel af. Ze luisterde naar de instructies en liep daarna met haar groepje mee. De buitenlucht deed haar goed, eindelijk, na al die maanden. Ze snoof de boslucht tussendoor goed op. De zon had ze gemist. Ze was wat bleker geworden door het binnen zitten en de tl-lichten. Na een tijdje lopen maakten de groep zich iets breder. Er was er een gevonden die zich aan het voeden was. Maar die was niet alleen. Het waren duidelijk nog jonkies, nog niet zo lang alleen en voelden zich oppermachtig, terwijl ze dat echt nog niet waren. Alsof ze alles konden maken. Freya kreeg de eer het eerste schot af te vuren met een speciale pijl. Ze vuurde de pijl af met haar kruisboog, raakte, andere jagers schoten op de andere 2 die er bij zaten, en daarna konden ze relatief veilig gaan kijken hoe hun buit er precies uit zag. De vampieren werden door een aantal jager opgepakt om mee te nemen. Wie weet kon Zeflov 'senior' er nog wat mee werd er gezegd. Freya liep met de laatste jagers mee terug achter 'de buit' aan. Ze dacht dat ze zich geweldig zou voelen, ze had hier zo naar uitgekeken, maar het viel haar tegen. Misschien omdat het te simpel was. De vampieren waren afgeleid, jong, wisten niet wat hun overkwam. Maar ergens voelde ze ook medelijden met ze. Waarom was dat? Freya snapte dat niet.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 5/11/2017, 13:54

Steffen Gregory

Uiteindelijk stopte hij met rennen en ging hij over naar gewoon wandelen. Geen druppeltje zweet stond op zijn voorhoofd, niets. Hij voelde zich eigenlijk ook echt niet moe of zo. Maar ergens had het wel zijn hoofd een beetje leeg gemaakt, hij voelde zich iets minder gestrest en iets meer onder controle.
Hij haalde even diep adem en snoof de geur van het bos op; daar genoot hij van. De stilte, het gekraak van takjes en bladeren onder zijn voeten. Heerlijk. Tot die stilte verbroken werd. Steffen stopte abrupt met lopen en luisterde geconcentreerd. Hetgeen wat hij hoorde was niet heel dichtbij, maar omdat het bos verder heel stil was kon hij het alsnog goed horen. Hij wist het nog niet helemaal zeker, maar het klonk alsof er vampiers in gevaar waren. Tenminste, hij kreeg een beetje een naar gevoel, wat meestal kwam door de geur van mensenbloed gemengd met verbena; wat afkomstig was van jagers.
Steffen schoot weg van zijn plek en rende zo snel als hij kon op het geluid af. En hoe wel dat aan de andere kant van het bos was, was hij er binnen een oogwenk. Hij hield nog wat afstand en keek nog wat onopvallend toe. Een stel jonge vampiers waren hier wezen jagen. Wat hij eigenlijk echt goed vond van ze, want jonge vampiers gingen meestal jagen in de drukke stad omdat ze gewoonweg geen controle hadden. Echter waren de vampiers niet meer aan het jagen, maar werden ze belaagd. Beschoten. Steffens vermoeden klopte dus: Jagers. Hij balde zijn vuisten toen hij zag hoe drie de vampiers geraakt werden zonder enige moeite. Ze wisten waarschijnlijk nog niets over jagers. Steffen gromde zacht van woede en schoot nu weer verder richting de vampiers die meegenomen werden door een groepje jagers. Hij overwoog eerst even zijn kansen voor hij er was: Het groepje jagers leek te bestaan uit een stuk of vijf personen. Wel zwaar bewapend. Maar Steffen was snel en wendbaar en gaf zichzelf wel een reële kans. Niet wetend dat er nog meer groepjes jagers aanwezig waren. Die had hij nog niet gehoord, omdat hij hierop gefocust was.
In één klap stond hij voor de jagers en trok de jonge vampiers los. Hij wist wat hen te wachten stond en wilde hen dat niet aandoen. Omdat hij zo razendsnel was, had hij slechts binnen een paar seconden beide vampiers losgetrokken en verderop neergelegd. Daarna was hij terug bij de jagers en stond hij weer voor hun neus, vol spanning en volledig alert.
"Zielige figuren," gromde hij sissend naar hun, terwijl zijn blik over de jagers ging, hij leek ze allemaal wel te herkennen, er leken geen nieuwe bij te zijn. Of wacht.. Maar.. Hoe dan?
"Freya...?" vroeg hij nu zachtjes en verbaasd.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 5/11/2017, 14:13

Freya Marshall

Ze was wat verward toen er opeens 2 vampieren misten. Ze wist dat ze snel konden zijn, zeker de oudere vampieren. Maar dit ging heel snel. Er moest een vierde vampier in het spel zijn, want die drie wat hun bij zich hadden waren te verzwakt en te jong. Twee stuks opeens weg. Iedereen was gelijk alert, ze hadden er nog eentje bij hun. Opeens stond Steffen voor hun. Freya herkende hem van de foto's, wat haar geleerd was nadat ze mentaal helemaal gebroken was geworden en ze nieuwe herinneringen aangeleerd had gekregen.
Als eerste beledigde Steffen hun sissend, ze rees net als de rest het geweer om de laatste van de drie in ieder geval nog bij hun te houden, zodat ze niet met lege handen thuis kwamen. Toen Steffen haar naam uit sprak, keek ze even op. Die verbazing in de stem, de manier waarop haar naam uitgesproken werd, dat had ze niet verwacht. De anderen leken ook af te wachten wat haar reactie was. Ze snapte niet waarom. Hij was degene die haar toegetakeld had, dat hadden ze haar verteld. Snel herpakte ze zich en maakte haar geweer schietklaar. De rest volgde, maar het bleef stil. Ze rolde met haar ogen, blijkbaar was het een test hoe zij er mee om zou gaan. 'Je krijgt deze keer nog de kans te maken dat je weg komt. Je hebt er 2 terug, deze houden wij. Volgende keer kom je hier niet zo makkelijk mee weg.' waarschuwde ze Steffen. De rest liep al verder naar de busjes, alert, maar blijkbaar tevreden met Freya's besluit, terwijl Freya tussen de groep en Steffen in bleef, haar geweer op Steffen gericht en klaar om af te vuren. Al probeerde iets ergens ver weg in haar achterhoofd deze actie te voorkomen, voorkomen dat ze echt zou gaan schieten. Maar voor nu stonden haar huidige training en herinneringen aan de macht en had haar vroegere zelf nog geen schijn van kans terug te keren.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 5/11/2017, 15:53

Steffen Gregory

Het verbaasde hem des te meer dat Freya haar wapen op hem richtte, zonder enige vertwijfeling. Als ze nu geschoten had, was het klaar geweest, want hij wat totaal afgeleid. Maar ze zei dat hij deze keer nog de kans kreeg om weg te komen, ze zouden de derde vampier houden en de volgende keer zou hij hier niet zo makkelijk mee wegkomen.
Steffen bleef verbaasd staan kijken, hij begreep er werkelijkwaar niets van. Hoe kon dit mogelijk zijn? Was ze toch weer overgestapt naar haar familie en jager geworden? Daar leek het wel op.. Maar dat kon niet.. Zo was ze niet.. Het paste niet.. Het klopte niet.. Steffen klemde zijn kaken op elkaar. Verstrooid staarde hij Freya aan. Langzaam schudde hij zijn hoofd. Zijn blik ging naar de vampier die meegenomen werd en naar de andere jagers. En op dat moment werd hij overspoeld door woede. Alle stress, bezorgdheid en onzekerheid leek er nu uit te komen in de vorm van pure frustratie en woede. Tegenover de jagers. Die altijd maar weer, keer op keer zijn leven moesten vergallen.
Binnen een paar seconden schoot hij om Freya heen, op de groep af. "Wat hebben jullie met haar gedaan?" klonk zijn stem lichtelijk wanhopig, voor hij aanviel. Zonder genade sloeg hij de eerste twee jagers tegen de grond en smeet ze door de lucht heen. Daardoor kwam de vampier ook weer vrij.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 5/11/2017, 16:07

Freya Marshall

Ze vond het raar dat Steffen haar zo verward aan keek. Dat hij niet wist wat te doen. Hij was toch degene die haar zodanig mishandeld had dat ze een deel van haar geheugen kwijt was nu, dat ze alles opnieuw heeft moeten leren? Waarom deed hij dan zo raar. Logischer was geweest als hij haar weer als slachtoffer uit koos. Wat eigenlijk ook weer onlogisch was dat de andere jagers haar zo alleen lieten met hem, eigenlijk. Ze was slim genoeg om te weten dat er meer aan de hand was. Dingen klopten niet, er was iets waar zij niks van af wist.
Toen Steffen dan eindelijk wel aanviel, was dat niet op haar af, maar op de rest af. En niet perse om die andere vampier te bevrijden, maar om te vragen wat ze met haar gedaan hadden. Met haar, met Freya-haar? Ze had een lichtelijke déjà-vu gevoel zelfs. Alsof ze zoiets eerder had meegemaakt. Er was iets aan de hand en andere jagers kwamen toegesneld. De groepen probeerden weer bij elkaar te komen blijkbaar, het jacht-uurtje zat er op. Iets in haar zei dat ze er tussen moest springen, voor ieders veiligheid. Wat ze dan ook deed. Ze stond recht voor Steffen. 'Ga!' zei ze vastberaden. Ze moest dingen gaan uitzoeken, deze ontmoeting met haar 'mishandelaar' was alles behalve logisch. En het zorgde voor hoofdpijn. Hele vervelende hoofdpijn wat voor vochtige ogen zorgde. Maar ze hield zich groot. 'Ga, alsjeblieft.' herhaalde ze nog zachtjes.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 5/11/2017, 16:23

Steffen Gregory

De eerste twee jagers leken voor nu even uitgeschakeld, dus stortte hij zich op de resterende drie. Toen hij druk aan het vechten was met die drie, verschenen er nog veel meer jagers. Te veel om het van te winnen in zijn eentje. Uit pure frustratie en onmacht greep hij de jager die hij nog vast had bij zijn keel, tilde hem zonder enige moeite op en smeet hem meters de lucht in tot hij tegen een boom terecht kwam. Daarna staarde Steffen naar de grote groep jagers, zijn instinct zei hem hard weg te rennen, dit kon hij nooit winnen. Maar hij wilde tegelijkertijd Freya niet achterlaten. Hij had haar gevonden. Al was het niet helemaal waarop hij gehoopt had. Maar hij wilde haar niet weer kwijtraken..
Verward en vol emotie staarde hij Freya aan, die voor hem was gesprongen en hem zei te gaan. Hij bleef staan. Later herhaalde ze het nog eens zacht. Het leek alsof de echte Freya nu toch doorschemerde. Steffen bleef haar aankijken, stak voorzichtig zijn hand uit en streelde zachtjes over haar wang. "Ik hou van je, oké?" fluisterde hij zachtjes, zodat alleen zij het kon horen. Daarna moest hij aan de kant springen omdat er op hem geschoten werd en vloog hij weg. Meerdere pijlen en kogels werden op hem afgevuurd, maar hij wist ongedeerd de plek te verlaten.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 5/11/2017, 16:47

Freya Marshall

Eerst bleef Steffen staan, daarna stak hij voorzichtig een hand uit. Alsof hij haar expres niet aan het schrikken wilde maken, of iets in die trant. Maar ze hield de beweging wel goed in de gaten, tot het haar wang raakte. Die aanraking alleen al leek haar helemaal te ontspannen. Wat was dit? Hij fluisterde dat hij van haar hield, en daarna was hij weg. Nu was zij degene die verward bleef staan kijken. Vlak voordat ze een soort kortsluiting kreeg en ze in elkaar stortte.
Ze werd een tijd later wakker. Ze was weer in haar kamertje, alleen, tenminste, daar leek het eerst op. Waarom zouden ze haar alleen laten, nadat ze buiten bewustzijn gevallen was. Een naar gevoel bekroop haar. Dit was geen gewoon kamertje.

Na weer twee weken mentaal verbouwd te zijn geworden, werd ze voor haar verjaardag door haar oom en tante getrakteerd op een avondje uit eten. Daarna zou ze nog met Zeflov junior mee gaan naar een bioscoop voor een filmpje en daarna weer direct naar huis. Ze was blij weer de deur uit te mogen, ook al was het etentje nog onder streng toezicht. Junior, zoals hij eigenlijk ook door iedereen genoemd werd, had het bioscoop-uitje nog geheim gehouden. Maar op een of andere manier, hoe aanlokkelijk het idee ook was, kon ze zich niet meer zo aan hem binden als voor ze Steffen weer teruggezien had bij de jacht. Ook al hadden ze dat in haar geheugen weten te verbouwen tot een bedreiging, ze had geen interesse meer in Junior. Tot ergernis van iedereen leek het wel, misschien dat daarom dit geheime uitje ook zo goed lukte.
De film was afgelopen en met een kleine gepaste afstand van elkaar liepen zij en Junior weer zwijgend terug naar het ziekenhuis. Ze stond er op om te lopen, en niet een taxi te nemen. Zo groot was de afstand niet en ze kon wel een frisse neus gebruiken.
Junior pakte opeens haar arm vast en nam haar mee een steegje in, waar hij haar tegen de muur drukte en probeerde te zoenen. Ze ontweek, duwde hem weg en gaf nog een mep na in zijn gezicht. 'Als je dat nog een keer in je hoofd haalt, dan heb je een groot probleem.' siste ze tegen hem, waarna ze van hem weg liep. Ze werd tegengehouden door zijn greep op haar arm, waardoor ze weer kwaad omkeek. 'Onze ouders vinden het geen probleem als we iets hebben.' hintte Junior. 'Jouw vader is de enigste levende persoon van onze ouders en ik heb hem blijkbaar iets misdaan. Mijn ouders zijn morsdood, weet je nog? Dat mijn oom en tante mij verder opgevoed hebben, betekend niet dat ze mijn ouders zijn.' siste ze nog een tegen woord, waarna ze zich weer los trok en met stevige pas naar het ziekenhuis begon te lopen. Ze kon niet wachten weer alleen op haar kamer te zitten. Haar 'familie' die alleen maar hun ego konden voeden en Junior die achter haar aan zat en haar zo behandelde alsof ze dankbaar moest zijn dat hij interesse in haar had. Ze kon zich haar andere verjaardagen niet goed meer voor de geest halen, maar die moesten toch beter verlopen zijn dan vandaag.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 5/11/2017, 17:01

Steffen Gregory

Er ging weer behoorlijk wat tijd voorbij en Steffen vond het vreselijk om weer niks te horen en niks te weten. Hij had Duke ook alles verteld en Duke had gezegd dat ze misschien maar weg moesten gaan hier, weer naar een andere stad ver weg. Omdat het flink veel op vroeger begon te lijken, het leek met de dag gevaarlijker te worden voor de vampiers in deze stad. De groepen jagers leken ook steeds groter te worden en de algemene bekendheid onder de 'normale' bevolking werd ook groter, wat betreft vampiers. En dat was niet in hun voordeel.
Maar Steffen vertikte het om te vertrekken. Dit was zijn huis, zijn woonplaats, hij had het hier enorm gemist en hij wilde niet weer weg. En daarbij wilde hij Freya niet achterlaten, dat kon hij echt niet. En dat had hij Duke ook gezegd.
Vandaag was Steffen toe aan wraak. Hij voelde zo veel woede, en hij wilde niet gaan flippen en dan onschuldige mensen wat gaan aandoen. Daarom was hij, hoe onverantwoord het ook was, richting het ziekenhuis gegaan. Daar was hij zonder twijfeling de gangen door gelopen richting de geheime afdeling van de jagers. De laatste keer dat hij hier was geweest was vreselijk geweest en waren er niet heel veel jagers geweest. Nu leek het wel een mierennest, enorme groepen jagers. Steffen balde zijn vuisten en haalde diep adem, terwijl hij zich nog even schuilhield achter een muurtje. Zijn ogen waren vuurrood en zijn tanden waren vlijmscherp. Hij zag er werkelijk bloeddorstig uit. Hij wist dat hij echt moeite moest gaan doen om niet per ongeluk een jager te bijten. Dat zou geen slimme zet zijn met wat voor troep die allemaal in hun bloed hadden zitten.
Hij sloot zijn ogen even kort, en toen hij die weer opende schoot hij achter het muurtje vandaan de menigte in en begon zijn slag te slaan. Enorm krachtig was hij, zonder enige moeite smeet hij mensen tegen de muren op en wurgde hij er een paar. Bij andere brak hij met een simpele handbeweging de nek gewoon. Het was een flink bloedbad aan het worden. Er klonk gegil en geschreeuw. En tot Steffen zijn verbazing zag hij later Duke ook verschijnen en meedoen. Het was een grote chaos, iedereen rende door elkaar en probeerden zo gauw mogelijk aan wapens te komen. Uiteindelijk vlogen er pijlen en kogels door de lucht en ging er een soort alarm af.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 5/11/2017, 17:17

Freya Marshall

Zodra het ziekenhuis in beeld kwam, merkte ze dat er iets mis was. Ze begon wat sneller te lopen, totdat ze uiteindelijk aan het rennen was. Junior volgde. Het ziekenhuis zelf had de gebruikelijke vrijdagavond chaos. Drinkende mensen die het weekend in wilden luiden, ieder weekend weer. Maar in de verte klonk een alarm, waardoor de chaos in het ziekenhuis ook een ander sfeertje had gekregen. Freya twijfelde niet en rende er op af, de jagers-afdeling in.
Ze opende de laatste deur die ze door moest, en kwam midden in een gevecht terecht. Ze school gelijk achter een muurtje in en probeerde iets te vinden waarmee ze kon schieten. Ze was totaal niet gekleed op een gevecht. Ze had een jurkje aan, met een vestje er over. Veel bleef er niet over om meer dan een mesje te verstoppen. Ze zag een geweer liggen, eentje die iemand vast had laten vallen toen die weggeslingerd werd. Ze dook er op af, pakte het geweer op, wilde overeind komen, maar zakte gelijk weer met een kleine kreet in elkaar. Ze was geraakt, en goed ook. De schutter leek bewust van zijn fout en rende weg, terwijl zijn wapen viel. Het was een nieuwe jager, eentje die enkel lid was geworden om te kunnen schieten. Enkele jagers waren afgeleid, wisten blijkbaar even niet goed hoe dit nog er bij te plaatsen, hoe ze moesten reageren. Ze was blijkbaar een belangrijk project, een stervend belangrijk project, letterlijk. Haar donkerrode jurkje kleurde op haar buik nog wat donkerder. Haar hand die ze op de wond hield begon rood te kleuren van het bloed dat ze verloor. Ze probeerde ondertussen zichzelf naar een muur te verplaatsen, denkend dat dit het dan was. Ze kon zich misschien op z'n minst verheugen dat ze haar eigen ouders weer zou gaan zien en van alle ellende op deze aardkloot af was. Ook al vocht ze toch nog een beetje om in leven te blijven. Zo makkelijk zou ze ook weer niet opgeven. Ze kreeg niet veel meer mee, geluid van het alarm en de schoten leken weg te vallen.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 5/11/2017, 17:35

Steffen Gregory

Hij ging krachtig door met vechten terwijl sommige jagers het juist op hem gemunt hadden. Toen de jagers ineens afgeleid leken te zijn sloeg hij er nog een aantal knock-out voor hij zelf ook even opkeek naar waarom het ineens stil viel. Bloed liep langs zijn gezicht en zijn armen. Bloed van anderen, maar ook van zichzelf. Zijn blik ging naar de plek waar iedereen naar keek. En daar zag hij Freya, liggend op de grond. Geraakt. Zijn hart klopte in zijn keel en hij schoot naar haar toe. Duke greep zijn arm vast en hield hem tegen.
"Niet doen, dat wordt je dood," siste hij naar hem. Maar Steffen trok zich los en negeerde zijn woorden terwijl hij door rende. Duke verdween, hij nam het hazenpad.
Steffen knielde bij Freya neer en pakte haar handen vast, concentreerde zich en probeerde haar pijn weg te nemen. Tranen stonden in zijn ogen. Zo mocht dit niet eindigen, echt niet..
Een oorverdovende knal klonk. Steffen voelde een kogel zijn rug in boren en slaakte een pijnlijke kreet. Hij kwam overeind en draaide zich om, en werd toen geraakt door een pijl, in zijn borstkas. Hij legde zijn handen om de pijl, keek ernaar en zakte op zijn knieën. Langs hem renden wat mensen richting Freya, en begonnen haar te helpen. Steffen's rode oogkleur verdween langzaam en zijn angstaanjagende tanden trokken ook terug. De wereld begon om hem heen te draaien en hij deed verwoed nog een poging om op te staan en weg te komen, maar hij struikelde alleen maar en viel uiteindelijk met een doffe plof op de grond.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 5/11/2017, 17:54

Freya Marshall

Het bloedverlies maakte alles wazig voor haar. Ze kon zich nog maar op 1 ding concentreren, en op dit moment was dat haar handen op haar buik houden, op de wond. Geluid was vaag, beeld was wazig. Ze ging dit verliezen. Ze voelde het aan alles. Fijne verjaardag, Freya.
Er knielde iemand bij haar neer, en het duurde even voor ze doorhad dat Steffen degene was die haar handen vast hield. Maar dat moment duurde niet lang, voor er nog een schot klonk en Steffen haar los liet, overeind kwam en weg draaide. Na nog een schot, een ander geluid, dus waarschijnlijk een pijl, zakte Steffen in elkaar. Ze voelde andere handen haar optillen, terwijl ze zich los probeerde te maken.
Ze kreeg haar zin, ze lieten haar los en ze zakte bij Steffen neer. Ze sloeg haar armen om hem heen, terwijl ze haar ogen dicht kneep en haar lichaam schokte. Schokken door het huilen, maar ook door de pijn die bij iedere beweging door haar heen schoot. Ze begon het ook koud te krijgen. De jagers namen afstand. Blijkbaar had het geen zin meer een van hun nog weg te slepen, gingen ze er van uit dat het een kwestie van enkele minuten was voor ze beiden dood zouden zijn. Of enkelen hadden nog een greintje gevoel over en hielden de rest tegen om het te laten voor wat het was. Ze wist het niet. Enigste wat ze wist was dat ze nu samen was met Steffen, en dat ze door alles nu weer opnieuw wist dat hij niet slecht was, niet voor haar.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 5/11/2017, 18:09

Steffen Gregory

Hij gromde gedempt, de pijn was verschrikkelijk. Vooral van de pijl. Ademen ging haast niet meer. Hij probeerde de pijl nog uit zijn borst te trekken, maar het lukte niet, het deed te veel pijn en het leek muurvast te zitten. Bloed liep via zijn lichaam naar beneden. Er liep zelfs een straaltje uit zijn mond.
Freya had haar armen om hem heen geslagen. Het voelde goed. Hoewel de situatie alles behalve goed was. Hij vocht, zijn lichaam vocht. Tegen de bewusteloosheid, tegen de dood. Maar uiteindelijk verloor hij het eerste gevecht. Zijn ogen vielen dicht en hij zakte als een slappe vaatdoek in elkaar.

Langzaam opende hij zijn ogen. Fel, wit licht was er om hem heen. Het deed pijn aan zijn ogen. Leefde hij nog? Hij knipperde met zijn ogen, die langzaam begonnen te wennen aan de lichte omgeving. Veel viel er niet te zien, behalve een zeer kleine witte ruimte. Hij lag op een soort tafel.
Steffen kreunde zachtjes toen er een steek door zijn borstkas ging en deed een poging om overeind te komen. Maar het lukte niet. Niet door de pijn of omdat zijn lichaam niet meewerkte, maar omdat hij met zowel zijn armen als benen vastgeketend zat. Dat zorgde meteen voor een lading adrenaline. Grommend begon hij te spartelen, wat een flink lawaai maakte door de rammelende kettingen. Alleen hielp het helaas niet.
Alles wat er gebeurd was drong weer langzaam tot hem door. Meteen dacht hij aan Freya. Waar was ze? Zou ze nog leven? Een ongerust gevoel ging weer door hem heen en hij trok nogmaals aan de kettingen. Hij wist niet eens hoeveel uren er waren verstreken. Of misschien wel dagen, of weken. Zijn tijdsbesef was volledig weg en hij was ontzettend van slag en in de war.
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 5/11/2017, 18:43

Freya Marshall

Zodra het er op leek dat ze beiden de strijd tegen het bij bewustzijn blijven opgegeven hadden, werden ze van elkaar weg gehaald. Freya werd met spoed naar een operatiekamer gebracht. Wat er met Steffen ging gebeuren wist ze niet, en kreeg ze ook niet mee.
Ze overleefde de operatie, nog maar net op het nippertje. Ze bleef echter afwezig, reageerde niet op de bezoekers die langs kwamen. De artsen gaven haar niet veel kans op nog een lang leven als ze zo afwezig bleef. Ze had geen levenslust. Enigste wat ze uit kon brengen was dat ze Steffen wilde zien. Ze wilde weten waar hij was, hoe het met hem was. Elke vraag, opmerking of bezorgde woorden die haar eigenlijk dwongen een reactie te geven, gaf ze dat antwoord op. Enkel en alleen dat antwoord.

Na een tijdje kreeg ze haar zin. Ze kon weer lopen, met hulp van krukken voor extra steun, maar voor het gemak zat ze nu nog in een rolstoel. Ze was verder compleet nutteloos geworden voor de jagers. Ze zou nooit meer zonder te veel stress kunnen leven. Alles was heel fragiel binnen in haar.
Ze werd naar de kamer gebracht waar ze Steffen vastgeketend hadden. Blijkbaar hadden ze hem enigszins proberen op te lappen, maar niet van harte. Ze werd er naar toe gereden en pakte zijn hand vast. Ze glimlachte kleintjes, maar het was duidelijk aan haar te zien dat ze er niet heel goed aan toe was.
Ze draaide zich om, voor zo ver haar lichaam dat toe liet, en draaide dan de rolstoel maar een stukje om. 'Laat ons gaan, alsjeblieft.' smeekte ze. 'Ik heb niet lang meer, dat weten jullie. Net als dat jullie weten als ik laat horen wat jullie mij allemaal aangedaan hebben de laatste maanden, dat jullie er veel slechter voor staan dan als jullie Steffen en mij deze ene keer gewoon laten gaan. Hij is lang niet zo gevaarlijk voor de wereld als we gewoon bij elkaar zijn, hoe lang dat ook nog mocht zijn.' voegde ze er daarna nog aan toe. Ze wist heel goed hoe ze onder invloed van hun leugens stond, en van de doktoren mocht dat ook zeker niet nog een keer geprobeerd worden. Dat zou te veel stress geven. Ze kon er zelf aan onderdoor gaan als ze het allemaal zou proberen te verwerken. Iedere nacht was weer gevaarlijk met alle nachtmerries.
Even werd er kort overlegd, waarna een jager de opdracht kreeg om Steffen los te maken. Ze hield bijna meteen een hand van Steffen vast om duidelijk te maken dat hij niet gelijk op de rest af moest vliegen, hoe verleidelijk het ook zou zijn om zijn wraakgevoelens te uiten. Ze moesten deze kans pakken en gaan, rustig, zonder geweld.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 6/11/2017, 00:12

Steffen Gregory

De pijn in zijn lichaam begon steeds meer tot hem door te dringen, maar hij verbeet het. Ook zijn hoofd bonkte als een gek. Concentreren op vaste dingen lukte niet goed. Maar dat was niet heel gek, aangezien hij een hele lange periode buiten bewustzijn was geweest.
Op zijn pols zag hij een aantal prik-plekken. Infuus? Of hadden ze hem geïnjecteerd met iets? Steffen zou ze nooit vertrouwen. Ook al hadden ze hem blijkbaar laten leven.
Hij keek rond in de ruimte en vroeg zich af wat hij hier nog deed. Waarom was hij hier? Wat wilden ze van hem? Zeflov zou hem willen hebben, dat wist hij wel zeker. Maar die leek hier niet aanwezig te zijn.
Op een gegeven moment hoorde hij geluiden en even later ging de deur open. Hij stopte met het trekken aan de kettingen; waar hij zichzelf alleen maar meer mee verwondde. Zijn blik ging naar Freya. Ze leefde!
Freya sprak tegen de mannen in de ruimte. Steffen kon het niet heel goed volgen, wanneer hij het probeerde werd het wazig voor zijn ogen en begon zijn hoofd als een gek te bonken.
Uiteindelijk werd hij losgemaakt. Eerst zijn voeten, daarna zijn handen. Freya pakte zijn hand vast en hij keek haar even kort aan. Langzaam kwam hij overeind. Hij zag de jagers hun wapens schietklaar maken, voor als hij hen toch aan zou vallen. Maar hoe graag Steffen dat ook zou willen; Hij zou het nu lichamelijk niet eens trekken.
Moeizaam sloeg hij zijn benen over de rand van de tafel en kwam verder overeind. Hij plaatste zijn voeten op de grond en stond langzaam op. Zijn benen voelden raar en tintelden vreselijk. Hij leek er amper gevoel in te hebben en lopen ging de eerste passen voor geen meter, waardoor hij steunend tegen de muur aan belandde. Uiteindelijk ging het iets beter, maar goed was het zeker nog niet.
Wantrouwend staarde hij naar de jagers. Hoezo lieten ze hem zomaar gaan? Er moest een addertje onder het gras zitten. Alleen wist hij nog niet zo direct wat dat zou zijn...
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara 6/11/2017, 05:59

Freya Marshall

Steffen leek moeite te hebben met opstaan en ze liet hem los om te voorkomen dat ze hem om zou trekken als ze vast zou houden.
Natuurlijk hadden ze haar aanbod aangepakt. Als zij het nieuws naar buiten zou brengen hoe zijn hier keer op keer mentaal helemaal kapot gemaakt was, zodat ze gevormd kon worden naar iemand die hun wel aan stond, dan hadden ze een probleem. Waarom zouden ze haar zo mishandelen als ze zo veel vrijwillige jagers hadden? Dan werd alles onderzocht, kwamen geheimen naar boven. En daarnaast gaven doctoren haar slechts een week nog. Dan konden de jagers zich een week voorbereiden en daarna weer de jacht openen op een rouwende Steffen. Of Steffen en haar. Dood is dood, op wat voor manier ook, met of zonder veranderen.
Maar Freya vertrouwde de wankele passen van Steffen ook niet helemaal. 'Wat hebben jullie hem ingespoten?' vroeg ze. 'Iets om hem rustig en slaperig te houden tot we uitgevogeld hadden wat we met hem zouden doen.' werd er geantwoord. Dat antwoord klopte wel met deze ruimte. Soort opslag voor 'projecten' tot ze wisten wat er mee ging gebeuren. Ze hoopte maar dat ze deze keer de waarheid spraken Ze rolde haar rolstoel voor Steffen in, zodat hij daar op kon steunen en makkelijker mee kon lopen. 'Jullie gaan voorop, ik vertrouw jullie niet achter ons.' zei ze nog tegen de jagers, waarna die in beweging kwamen en de deuren open hielden.
CassyKiara
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 32
Woonplaats : Heytse

http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Celiine_Famke 7/11/2017, 21:49

Steffen Gregory

Samen met Freya was hij weggevlucht uit het ziekenhuis. Hij voelde zich alles behalve fit en had ook steeds behoorlijke steken in zijn rug. Waarschijnlijk de plek waar de kogel ingeslagen was. Hij ging er vanuit dat dat wel weer over zou gaan, zoals alles over hoorde te gaan bij vampiers. Vooral wanneer hij wat bloed zou innen.
Maar op dit moment hield hij zich meer bezig met Freya. Hij was er echt nog niet klaar voor om haar te verliezen, maar haar vampier maken was een no-go voor hem. Dat zou problemen alleen maar nog véél groter maken. Maar hij wist dat hij nog een optie had, waar ze ook veel aan kon hebben.
Zonder iets te zeggen- omdat hij gewoonweg niet wist wat hij moest zeggen- tilde hij haar op en rende hij op vol tempo de stad door, naar de volgende stad, en nog verder. Na een behoorlijke tijd rennen stopte hij bij een klein dorpje en klopte hij aan bij een oude boerderij. Door het harde rennen en zijn zwakte stond hij wat wankel op zijn benen, maar hij negeerde het en hield zich staande aan de deurpost.
"Hier woont een oude kennis van mij," vertelde Steffen nu gedempt. "Hij kan ons helpen. Jou, vooral. Samen met mij."
Celiine_Famke
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3779
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Alkmaar

http://www.faceliphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vampiers enzooo  - Pagina 36 Empty Re: Vampiers enzooo

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 36 van 43 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37 ... 39 ... 43  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum