Vampiers enzooo

Pagina 41 van 43 Vorige  1 ... 22 ... 40, 41, 42, 43  Volgende

Ga naar beneden

Re: Vampiers enzooo

Bericht van CassyKiara op 8/2/2018, 23:12

Freya Marshall

Duke was verbaasd het boekje te zien. Mooi zo, dan waren ze iets op het spoor. Of het spoor dood ging lopen of niet, daar kwamen ze vanzelf wel een keertje achter.
Blijkbaar was het precies hetzelfde, en het zou heel sterk zijn dat ze familie zouden zijn, dat zou niet mogelijk zijn. 'Ik heb wel al iets kunnen ontcijferen van die oude taal, maar nog lang niet alles. Kwam nog hier en daar wat tussen voor ik er aan verder kon gaan. Maar wie weet kan ik meer ontcijferen.' zei Freya eerst. 'Dan denk ik dat we terug naar jouw huis moeten voor de boeken van je tante. Misschien dat ik er meer wijs uit kom hoe die eerste verandering van Steffen gebeurd is en vanuit daar kan ik misschien uitvogelen wat ze dan gedaan hebben dat Steffen zich zo gedraagt en hoe we dat terug kunnen draaien. Hoe meer we nu weten voor we Steffen weer tegen komen, hoe minder tijd we kwijt zijn om dat later nog uit te vogelen.' stelde Freya voor. Ondertussen pakte ze een tas waar ze enkele boeken in deed. De computer sloot ze weer zorgvuldig af en ze maakte de kast open. Het was een lomp geval qua grootte, die computer, maar ideaal voor de informatie die er op stond. Voor de zekerheid haalde ze wel de zijwand van de computerkast los en maakte de harde schijf los, zodat ze die ook mee kon nemen. Niemand die dit zo maar in handen mag krijgen zo lang dit huis nog verlaten er bij zou staan. Hopelijk niet voor lang, maar je wist maar nooit hoe lang het uiteindelijk kon gaan duren.
CassyKiara

Aantal berichten : 1237
Registratiedatum : 10-02-14
Leeftijd : 26

Profiel bekijken http://cavalaphotography.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Celiine_Famke op 8/2/2018, 23:22

Duke Gregory

Freya vertelde dat ze wel al wat dingen had kunnen ontcijferen van de oude taal. Alleen nog lang niet alles. Maar misschien kon ze het opnieuw oppakken en kon ze meer gaan ontcijferen. Dan zouden ze wel even terug naar het landhuis moeten gaan voor de boeken van zijn tante. Daar zou ze misschien wijzer van worden. Duke knikte alleen maar. Hij vond het idee prima en hoopte dat het ook wat ging opleveren. "Is goed. Er liggen als het genoeg is zat van die boeken, dus ik hoop dat je er wat mee kan," liet hij weten. Hij wachtte even tot Freya alles ingepakt had en liep toen samen met haar naar buiten. Vervolgens pakte hij haar vast en zonder enige aankondiging begon hij te rennen. Binnen no-time waren ze bij het landhuis aangekomen en wandelde Duke naar binnen. Er van uit gaande dat Freya wel zou volgen, liep hij naar de zolder en schoof het schot opzij. Daarachter was een flink grote ruimte en het stond helemaal vol met kartonnen dozen. Duke trok een paar dozen naar voren en opende ze. Kaarsen.
"Hier, al die verrekte kaarsen. Dat mens had er nooit genoeg," sprak hij. Hij trok nog wat dozen naar voren en opende die. Daar waren de boeken. Twee dozen volledig vol met boeken. Oude, en wat nieuwere. Er stonden ook jaartallen op.
"Dat zijn ze," liet Duke weten.
Celiine_Famke

Aantal berichten : 3727
Registratiedatum : 28-11-13
Leeftijd : 21

Profiel bekijken http://www.faceliphotography.weebly.com

Bericht van CassyKiara op 8/2/2018, 23:40

Freya Marshall

Duke vertelde dat er genoeg boeken bij hem op zolder lagen en dat hij hoopte dat ze er wat aan gingen hebben. Freya hoopte dat ook. Anders was het verspilde tijd en moeite.
Toen ze buiten waren, tilde Duke haar zonder waarschuwen op en begon te rennen. Ze waren zo een heel stuk sneller bij het landhuis. Freya had even nodig om te oriënteren, voor ze Duke naar binnen volgde. Het was al weer even geleden dat ze nog eens zo van a naar b gebracht was.
Toen ze op zolder kwam had Duke net het schot weggehaald en begon de dozen er uit te trekken. Ze grinnikte even toen Duke zijn irritatie over de kaarsen uitsprak. Zelf keek ze wel even in de doos en haalde een paar kaarsen er uit om ze te bekijken. Ze leken niet anders dan normaal eigenlijk. Sommigen hadden een symbool, maar de meeste waren gewone wittige kaarsen. Daarna liep ze naar de dozen met boeken. 'Jezusmina, daar ben ik wel even zoet mee. Ik denk dat ik voorlopig op jouw zolder woon.' Zei ze, terwijl ze het eerste boek al oppakte en er door heen bladerde.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 9/2/2018, 00:09

Duke Gregory

Freya bekeek de kaarsen ook even, maar daar leek niet veel mee aan de hand te zijn, behalve gewoon dat het kaarsen waren. Duke zocht nog even tussen de anderen spullen en vond nog een stapel los papierwerk, wat hij ook richting Freya schoof. Misschien waren het slechts prulletjes, maar hij wilde geen bruikbare dingen vergeten, dat zou immers zonde zijn.
“Succes met hier wonen dan maar,” zei hij grijnzend. “Er is beneden een waterkoker en een koffiezetapparaat dus dat kan je altijd gebruiken, net als water uit de kraan. En als je honger krijgt... Tsja, misschien vind heb nog wat in de keuken en anders bestel je maar wat. Mijn pinpas ligt in de bovenste lade in de keuken.” Duke knikte nog even kort naar Freya en besloot haar toen alleen te laten, zodat ze zich goed kon concentreren en zodat hij haar niet zou afleiden.
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 9/2/2018, 06:18

Freya Marshall

Er werd nog een stapel papieren haar kant op geschoven. Daarna wenste Duke haar succes met hier te wonen. Een waterkoker, koffiezetapparaat en water was bruikbaar. Voor eten moest ze bestellen en dat mocht op Duke's kosten. 'Wat aardig van je, dankjewel.' bedankte ze hem. Ze keek even rond en zag een oude tafel op z'n kant liggen. Ze zette die recht en zette er een stoel bij, zodat ze zo meteen kon zitten om te lezen en te schrijven. Ze schoof nou ook de dozen met boeken die kant op en legde de stapel papieren boven op de tafel. Daarna viste ze een laptop uit haar tas, zodat ze via het internet ook nog het een en ander kon opzoeken, als het op viel te zoeken.
'Ik heb nog een vraagje.' zei Freya, voordat Duke haar echt alleen liet. 'Hoe is die tante eigenlijk gestorven?' vroeg ze Duke. De oom was leeggedronken door Steffen. Maar die tante, daar had ze verder niets over gehoord. Was die gevlucht, ook op diezelfde dag overleden, was er iets anders mee gebeurd? Dat ze inmiddels niet meer leeft, dat leek haar logisch na honderden jaren. Maar als ze misschien iets bovennatuurlijks tegenkwam, was het misschien wel handig om te weten met wiens werk ze te maken had. Normaal geloofde ze niet in vloeken en gekke dingen, maar aangezien ze al een aardige tijd met vampieren om ging, eigenlijk zelfs een relatie met een heeft, kon het best zo zijn dat er meer bovennatuurlijks leefde en waren de verhalen over geesten en vloeken misschien niet zo maar enge kampvuurverhaaltjes.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 9/2/2018, 19:22

Duke Gregory

Hij knikte nog even kort naar Freya en wilde toen naar beneden lopen, maar voor hij de trap af kon dalen zei Freya dat ze nog een vraag had, waardoor hij weer terug omdraaide en haar weer aankeek. Ze vroeg hem hoe zijn tante gestorven was. Hij had natuurlijk wel verteld over zijn oom, maar niet over zijn tante. Over haar dood tenminste.
"We weten niet hoe ze is overleden. Ze is op een dag dood gevonden in het midden van een krans brandende kaarsen en met een paar van die boeken," liet Duke weten. Hij keek nog even van Freya naar de boeken, maar begon toen de trap af te dalen naar beneden. Eenmaal beneden plofte hij op de bank neer en zette hij de televisie aan.
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 9/2/2018, 19:38

Freya Marshall

Blijkbaar was die tante dood in het bos gevonden met kaarsen en boeken om haar heen. Dat was vreemd. Ze besloot Duke niet langer te vervelen over dit onderwerp en liet hem zonder meer vragen te stellen naar beneden gaan.
Freya begon de boeken te sorteren, voor zo ver dat lukte aan de kaften te zien. Ze startte ook haar laptop op en begon vervolgens te onderzoeken wat in de boeken stond. Waar het over ging, wat je zou moeten bereiken met de uitvoering en al het andere.
Ze was er enkele dagen zoet mee voor ze het grootste deel klaar had. Tussendoor nam ze wel pauze voor wc, eten, drinken, slapen en even frisse neus halen. De rest van de tijd bracht ze door op zolder. Ze vond het aan de ene kant heerlijk. Aan de andere kant stoorde het haar ook lichtelijk dat ze verder niks van de Daniel oa hoorde. Ze werd blijkbaar niet gemist, zo belangrijk was ze voor hun. Dat was dan ook de laatste keer dat ze er nog eens in trapte.
Ze vond ook enkele onschuldige spreuken en werd nieuwsgierig. Het lokte haar. Eerst al die onderzoeken en geneesmiddelen en apparaten. Maar dit liet bijna letterlijk haar vingers tintelen. Ze legde een boekje aan de kant en ging eerst nog naar de winkel. Er was blijkbaar bijna altijd zout of een mix met zout nodig om een kring af te zetten. Dus kocht ze een paar goeie zakken zout. Daarna liep ze met het boekje en het zout de tuin in van Duke's landhuis. Ze maakte een kleine cirkel van het zout, hield haar hand er boven en sprak 3 woorden uit het boekje herhaaldelijk uit. Langzaam kwam een klein bloempje uit de grond. 'O mijn god.' Mompelde Freya. 'Duke! Ik weet wat dit zijn.' Riep ze terwijl ze weer naar binnen rende. 'Ik denk dat jouw oom heel weinig met Steffen gedaan had toendertijd, maar je tante des te meer.' Vertelde ze er nog bij.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 9/2/2018, 19:45

Duke Gregory

De volgende dagen liepen voor hem niet heel anders dan normaal. Hij was uren thuis maar ook uren weg van huis om te jagen of gewoon rond te wandelen in het bos of in de stad. Het enige wat anders was, was dat Freya in zijn huis woonde nu, tijdelijk. Maar dat vond hij best oké.
Steffen had hij niet meer gezien, maar hij wist dat hij nog wel in de buurt was want hij had meerdere dode vampieren gevonden in het bos en op het nieuws waren ook een aantal moorden te zien, waarbij het slachtoffer een staak door z'n hart had zitten.
Op dit moment zat Duke op de bank, met zijn voeten op het kleine tafeltje en in zijn handen een glas bloed. Rustig dronk hij ervan en hij staarde wat voor zich uit. Tot hij ineens Freya hoorde roepen vanuit de tuin dat ze wist wat het waren. Duke zette zijn glas weg en liep naar haar toe, nieuwsgierig over waar ze achter was gekomen.
"Nou?" vroeg hij, toen hij bij haar kwam staan en met opgetrokken wenkbrauwen keek naar het cirkeltje zout op de grond met een bloempje ertussen.
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 9/2/2018, 19:53

Freya Marshall

Duke kwam naar buiten en vroeg wat het was, op zijn manier. 'Het zijn spreuken. Kleine spreuken kan ik blijkbaar uitvoeren. Ik heb geen idee of grotere ook lukken.' Vertelde ze. 'Nou wil ik wel even testen of mijn moeder iets te maken heeft met eventuele aanleg voor mij, of dat iedereen dit voor elkaar kan krijgen. Er wordt gesproken over heksen en krachten, maar voor ik dat zeker weet of dat waar is wil ik eerst kijken of jij hetzelfde voor elkaar kan krijgen.' Legde Freya haar plan uit. Ze gaf een pakje zout aan Duke. 'Hier moet je een cirkel mee maken, je had er boven houden en dan deze 3 woorden een paar keer achter elkaar zeggen. Mij lukte het binnen 3x herhalen een bloem te laten groeien.' Vertelde Freya, waarbij ze ook de woorden in het boekje aangewezen hield die Duke mocht uitspreken.
Als het waar was dat hekserij echt bestond en slechts bepaalde mensen er aanleg voor had, dan kon Freya al een heel stuk verder komen. Als dat niet zo was, dan liep dit spoor misschien wel dood en had ze dagen energie en moeite verspild
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 9/2/2018, 19:59

Duke Gregory

Freya vertelde hem dat het spreuken waren. En zij kon ook kleine spreuken uitvoeren blijkbaar. De frons op Duke zijn gezicht werd alleen maar groter. Aan zijn gezicht was te zien dat hij hier weinig van geloofde.
"Ik?" mompelde hij gedempt toen Freya wilde dat hij het ook even deed, om te kijken of iedereen het kon doen of dat zij er een bepaalde aanleg voor had. "Misschien was het gewoon toeval.." klonk zijn stem nog even protesterend. Maar het pakje zout werd al in zijn handen gedrukt en hij kreeg te horen wat hij moest doen. Na een luide zucht strooide Duke wat zout over de grond, hield zijn hand erboven en sprak de woorden die in het boekje stonden hardop uit. Hij voelde zich net zo stom als dat het eruit moest zien. In het cirkeltje gebeurde niets.
"Oké, ik geef het op, dit gaat niet werken. Ik voel me echt heel dom nu."
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 9/2/2018, 20:23

Freya Marshall

Ze had wel verwacht dat Duke hier liever niet aan mee wilde werken, maar ze moest het echt even weten of iedereen dat kon of niet. Maar bij Duke gebeurde er niets. Toen Duke stopte, probeerde Freya nog een keer en nou kwam er weer een bloem omhoog vanuit de grond. 'Ik geloof dat ik half jager, half heks ben.' Zei ze tegen Duke. 'Dit zijn boeken voor heksen en er zijn meerdere clans van blijkbaar. Maar ik heb nog nooit eerder van ze gehoord en ik zou ook echt nog niet weten waar jouw tante en waar mijn moeder bij hoorde. Er zijn in ieder geval verschillen in de clans door de specialiteiten. Op welk gebied ze sterker zijn. Jouw tante lijkt mij dan meer richting het echte duistere soort te gaan.' Vertelde ze nog. 'Maar dat zul jij denk ik minder interessant vinden om te weten wie wat het beste kan.' Vulde ze alvast voor hem in. 'Maar wat jij wel interessant zult vinden is dat ik welk wezen, hoe krachtig die ook is, kan opsluiten in zo'n cirkel met de juiste spreuk en kracht. Het houdt dan ook ongewenste gasten buiten.' Zei ze tot slot nog, doelend op het feit dat ze met wat training na het het maken van connectie met de voorouders Steffen kan vasthouden op 1 plek. Dan konden ze in ieder geval beter tot hem door dringen als hij niet weg kon en niet op hun af kon komen. 'Dus ik zal mij zo maar eens klaarmaken om de voorouders van mijn moeders kan te leren kennen.' Zei ze tot slot nog.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 9/2/2018, 21:37

Duke Gregory

Freya nam het van hem over en out of the blue ontstond er nu weer een klein bloempje. Duke wilde het eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven, maar ja, vampiers bestonden ook... Dus waarom heksen niet? En misschien bestonden heksen dus nog wel eerder..
"Ik leef al ruim zeshonderd jaar en heb nog nooit een heks gezien.." klonk Duke zijn stem nu, wat verontwaardigd. "Of nou ja, niet bewust gezien of gemerkt. Als mijn tante een heks was heb ik er dus wel een gezien." Hij schudde zijn hoofd even en merkte daarna de aanwezigheid op van een andere vampier. Hij kneep zijn ogen even samen en keek om zich heen, maar zag nog niemand.
"Klinkt interessant. Zou je dat wellicht nu al kunnen proberen?" vroeg Duke nu. "Of moeten we het nog even tijdelijk anders oplossen?" Hij keek weer even om zich heen maar zag nog steeds niemand. Toch wist hij zeker dat er een andere vampier aanwezig was. En hij wist zelfs bijna zeker dat het Steffen was.
Het volgende moment vloog Steffen op Duke af. Hij gooide Duke met een simpele beweging tegen de muur van het huis aan en drukte daarna zijn tanden in zijn nek. Duke vocht terug, maar Steffen was gewoonweg een stuk sterker. Uiteindelijk liet Steffen zijn broer los en haalde hij een geslepen stuk hout onder zijn jas vandaan. Er leek een hele korte twijfeling te zijn bij Steffen, wat al vooruitgang was want de vorige keer had Duke dat niet gezien. Hij kon in Steffen zijn blik zien dat hij tegen zichzelf vocht. Maar vlak nadat er een druppeltje bloed uit zijn neus liep, stak hij de staak weer vol in Duke's borstkas. Duke kreunde even en pakte de staak vast terwijl Steffen hem ook nog vast had.
"Waarom niet gewoon recht in m'n hart, Steff?" mompelde Duke moeizaam. "Zoals bij de andere vampieren die je vermoord heb.." Duke verbeet de pijn en keek zijn broer aan. "Zie je, je heb nog wel gevoelens. Voel het, Steffen. Weet je nog hoe je je voelde toen ik ervandoor ging met je vorige vriendinnetje?"
Steffen's knokkels werden wit en hij duwde de staak dieper in Duke. Duke kreunde gedempt. "Woede, voel je het? De makkelijkste emotie om als eerst terug te krijgen.."
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 9/2/2018, 21:57

Freya Marshall

Duke vroeg of ze nu al kon proberen een vampier vast te zetten. Ze wist dat dat een hint was dat er een in de buurt was. Ze bladerde gelijk driftig in het boekje. Eerst moest ze een vampier tijdelijk uitschakelen uiteraard, anders kon ze nooit snel genoeg zo'n zoutcirkel om de vampier heen leggen en een spreuk uitspreken. Ze had net de bladzijde gevonden, werd Duke tegen de muur gegooid en stond Steffen een staak door hem heen te steken. Twee secondes was ze verbluft door wat ze zag, voor ze weer in het boekje keek en stilletjes de woorden alvast herhaalde om de uitspraak goed te krijgen. Daarna kwam ze dichterbij, hief haar hand op en maakte een simpele draaibeweging met die hand, terwijl ze haar blik focuste op Steffen en die woorden wat harder uitsprak. Zo draaide ze Steffens nek om, waardoor hij tijdelijk uitgeschakeld zou zijn, omdat vampieren op die manier nou eenmaal niet dood kunnen gaan, of blijven. Net hoe je het wou zien. Ze legde trok Steffen wat verder van de muur vandaan en maakte gelijk weer zo'n zoutcirkel om Steffen heen. 'Sorry voorouders, maar ik heb jullie nodig voor ik mij netjes voorgesteld heb.' Mompelde ze nog, al was het meer om haarzelf moed in te praten dat dit moest lukken. Ze hield beide handen boven de cirkel en begon weer een spreuk op te lezen en te herhalen. Maar ze merkte dat ze niet krachtig genoeg was. 'Ik misbruik je even als je dat niet erg vind, anders wordt die blokkade net als een slecht gemetseld muurtje.' Zei ze tegen Duke, waarna ze zonder op reactie te wachten zijn hand pakte en weer de spreuk begon uit te spreken. Dit voelde gelijk een stuk sterker aan. Hopelijk was dit ook gelijk de juiste sterkte om Steffen in die cirkel te houden. Toen ze het idee had dat ze klaar was, liet ze Duke los en tastte voorzichtig af of er echt een onzichtbare muur stond. 'Ik kan er in ieder geval niet zo maar door heen lopen.' Zei ze toen ze merkte dat op de lijn van de cirkel helemaal rondom een onzichtbare muur stond.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 9/2/2018, 22:15

Duke Gregory ~ Steffen Gregory

Steffen sprak geen woord. En eigenlijk had Duke wel medelijden met hem. Op het eerste gezicht leek Steffen gewoon een gruwelijke moordenaar nu, zonder emoties. Maar nu hij hem zo in zijn ogen bekeek merkte hij duidelijk dat Steffen flink hard tegen zichzelf vocht, maar gedwongen werd door iets.
Bloed liep langs Duke's buik naar beneden, maar hij was eigenlijk best kalm. Het leek erop dat Steffen hem toch niet zou vermoorden en Duke wist dat hij gewoon binnen een paar uur weer genezen zou zijn wanneer de staak uit hem verwijderd zou zijn.
Het volgende moment viel Steffen op de grond neer daardoor zakte Duke ook door zijn benen. Hij trok met een snelle beweging het stuk hout uit zijn lichaam en smeet dat naast zich op de grond, terwijl hij even met een pijnlijk vertrokken gezicht naar zijn borstkas keek. Daarna keek hij naar Steffen en vervolgens ietwat verbaasd richting Freya. Had zij dit nou gedaan?
Het duurde niet lang voor Freya ook opeens zijn hand vastpakte omdat ze hem blijkbaar nodig had. Daarna leek het gebeurd. Hetgeen waar ze het over gehad had eerder. Een muurtje. Doorzichtig blijkbaar, dat wel. Want Duke zag niks.
"Dus... Hier moet nu een muur zijn?" vroeg Duke ietwat ongeloofwaardig. Hij grijnsde even kort en stapte vol overtuiging naar voren, om vlak langs Steffen te stappen. Echter botste hij keihard tegen iets hards aan en viel hij daardoor bijna weer op de grond, maar wist zichzelf net aan overeind te houden.
"Oké.. Ik denk dat ik je maar moet geloven.." mompelde hij nu gedempt. Duke keek richting Steffen, die langzaamaan weer bij leek te komen. Toen hij zijn ogen opende waren ze pikzwart gekleurd en hij sprong overeind. Hij wilde opnieuw op Duke af vliegen, maar werd tegen gehouden door de doorzichtige muur en raakte daardoor zichtbaar gefrustreerd en haast wanhopig. Doordat hij nu zo tegenover Duke stond maar hem niet aanviel, begon zijn hoofd enorm te kloppen en te bonken, steeds heftiger. Steffen smeet zichzelf een paar keer tegen de onzichtbare muur in de hoop dat hij erdoor zou komen, maar liet zich daarna op zijn knieën vallen en pakte zijn hoofd vast met zijn handen omdat het gewoon ondraaglijk werd. Pikzwart bloed sijpelde uit zijn neus en later ook uit zijn oren.
Duke stond pal naast de onzichtbare muur toe te kijken en begreep niet goed wat er nou allemaal gaande was nu. Hij keek even opzij naar Freya.
"Doe jij dit?" vroeg hij haar, aangezien het er echt op leek dat Steffen door iets of iemand flink gekweld werd, steeds erger zelfs. En Duke zelf deed het niet, en hij zag niemand anders in de buurt, daarom dacht hij aan Freya. Al zou hij niet weten wat voor doel dit zou kunnen hebben.
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 9/2/2018, 22:32

Freya Marshall

Duke geloofde haar eerst niet, dat dit Steffen tegen moest houden. Maar Freya hoopte er wel op dat het sterk genoeg was. Duke testte het door er behoorlijk lomp tegenaan te botsen. Ze sloeg tevreden haar armen over elkaar heen. 'Niet slecht voor een beginnertje, hè.' Zei ze met een grijns op haar gezicht.
Daarna werd Steffen wakker. Die zou het pas echt gaan testen zoals hij net zijn zinnen op Duke had gezet. En dat deed hij. De spreuk hield goed stand en ze was daar blij om. Toen Steffen in elkaar stortte zette ze 2 stappen naar hem toe, maar bedacht zich dat ze hem niet aan kon raken. Niemand kon er door, ook zij niet. Tenzij ze de spreuk op zou zeggen, maar dan zou Steffen waarschijnlijk sneller weg zijn dan dat zij in de buurt kon komen.
Duke vroeg of zij dit deed. Ze schudde haar hoofd. Ik doe niets. Pas als ik goed in contact sta met de voorouders en hun magie en ik flink geoefend heb, dan pas kan ik geluidloos op gebaren spreuken uitvoeren. Dit kan niet mijn werk zijn.' Vertelde ze Duke. Ze bladerde weer driftig in het boekje dat ze bij haar had, in de hoop dat ze iets kon vinden waarmee de muur ook andere spreuken zou tegenhouden de gevangen persoon lastig te vallen. 'Misschien werkt deze, maar ik weet niet of ik hem sterk genoeg kan maken als zich er een krachtigere heks mee aan het bemoeien is.' Zei ze tegen Duke toen ze wat gevonden had. Ze pakte weer Duke's hand vast voor extra kracht en energie en begon de spreuk uit te spreken.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 9/2/2018, 22:43

Duke Gregory ~ Steffen Gregory

Duke keek even hoofdschuddend naar Freya, toen ze grijnzend zei dat het niet slecht was voor een beginner. "Niet te gauw blij worden. Het blijft Steffen, die komt wel vaker uit onverwachte hoeken," sprak Duke nu, die het nog altijd niet helemaal vertrouwde.
Steffen zat op zijn hurken en de aders in zijn hoofd leken allemaal opgezwollen te zijn. Duke kon ze zien kloppen. Steffen kneep in zijn hoofd in de hoop dat de vreselijke pijn weg zou trekken, maar het werd alleen maar heftiger en maakte hem gek. Hij kwam weer even ietwat moeizaam overeind en gooide zich nog een paar keer tegen de onzichtbare muur aan, maar hij kwam er gewoon echt niet doorheen.
Plotseling kwam er tussen de bomen vandaan een oudere vrouw naar voren stappen. "Ik had al zo'n idee dat er wat dingen gaande waren," klonk haar stem. Ze kwam dichterbij en met een simpele handbeweging en wat zacht binnensmonds gemompel zorgde ze ervoor dat Steffen eerst volledig stil stond- haast verstijfd- en daarna bewegingloos op de grond neer klapte. Duke keek even verbluft toe, maar stapte toen op de vrouw af.
"En wie ben jij dan? Wat moet je van ons?" gromde hij zwaar geïrriteerd. De vrouw hief opnieuw haar hand op en Duke greep nu kreunend naar zijn hoofd en deinsde achteruit.
"Ik ben bereid om dit alles op te heffen, aangezien ik ook niet perse aan de kant van de Zeflovs sta- ik moest gewoon even iets van ze hebben, maar dan moeten jullie je wel gedragen," klonk de stem van de vrouw terwijl ze de druk van Duke's hoofd weer afhaalde.
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 9/2/2018, 23:29

Freya Marshall
Ze kreeg het niet voor elkaar. Iets blokkeerde haar poging Steffens gemartel te stoppen. Ze zag hoe Steffen er zelf tegen probeerde te vechten, zonder succes. Daarna kwam een vrouw tussen de struiken uit hun kant op. Ze had blijkbaar vermoedens en schakelde daarna Steffen uit. Hoe je het ook wendt of keert, op deze manier had hij wel wat meer rust. En bloedde hij niet meer.
Duke schoot in de verdediging en werd op zijn beurt gemarteld. Deze vrouw wist wat ze deed, zo uit het hoofd. De vrouw legde uit waarom ze dit bij Steffen gedaan had, al wist ze nog niet precies wat ze dan gedaan had. Welk deel precies. 'Welk deel heeft u dan gedaan voor de Zeflovs?' Vroeg Freya. De vrouw glimlachte even, waarschijnlijk dat ze wel lichtelijk trots was op haar werk, ook al was het voor de Zeflovs. 'Alles om hem in de gaten te blijven houden en terug het zogenaamde juiste pad op te sturen als hij te ver afdwaalt of probeert te ontsnappen.' Vertelde de vrouw. 'Dat hij anders reageert is niet door mij, maar voor al dat gif is wel een manier om er langzaam uit te komen dat hij weer gewoon zijn normale dieet kan volgen, maar dat is wel een lange en lijdzame weg.' Voegde de vrouw er nog aan toe. Freya had gelijk haar oren gespitst, maar bedacht zich dat die vrouw zoiets niet zo maar zou aanbieden. 'Wat wilt u er voor in de plaats?' Vroeg Freya dan ook. 'Dat jij je aansluit bij de clan waar jouw moeder ook toe behoorde en daarbij een klein offer afgeeft.' Was wat de vrouw er voor terug wou, waarbij ze een klein knikje naar Freya's buik had gemaakt. Freya wist waar ze op doelde. Ze twijfelde eerder nog of ze het zou laten weghalen of niet, maar die twijfel is nu weg dan. Als dit hielp om Steffens toestand al minder heftig te maken, dan graag.
'Kom maar gelijk mee dan.' Zei de vrouw met uitgestoken hand. Freya pakte de hand vast. De vrouw verstevigde Freya's doorzichtige cocon van Steffen nog wat meer. 'Ze zal voor het donker weer thuis zijn.' Verzekerde de vrouw Duke nog, voor ze beiden verdwenen en op het kerkhof weer te voorschijn kwamen. Daar gingen ze een afgesloten deel binnen waar geen andere bovennatuurlijke wezens binnen konden komen om vervolgens in een van de vele mausoleums binnen te lopen en zo ondergronds te gaan voor de rituelen en spreuken die Freya stonden te wachten.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 9/2/2018, 23:42

Duke Gregory

Ietwat verbluft bleef hij alleen achter. Of nou ja, Steffen was er ook nog, maar daar had hij weinig aan want die lag bewegingloos op de grond en kon sowieso niet verplaatsen. Duke haalde zijn schouders even op en neer en draaide zich toen om, waarna hij het landhuis binnenwandelde en zichzelf trakteerde op een glas bloed, aangezien zijn lichaam daar wel aan toe was na het bloedverlies. Hij liet zich op de bank neerploffen en staarde wat voor zich uit terwijl hij rustig wat slokjes nam. Rustig wachtte hij af tot Freya weer terug zou keren en wat er dan zou gebeuren. Hij kon nu toch niks doen, dus waarom zou hij dan proberen iets te doen? Hij zat hier prima. En hij had geen zin om die gekke vrouw nog een keer tegen te komen. Het feit dat ze haar krachten tegen hem had gebruikt viel hem niet zo goed, zoals altijd eigenlijk. Bij Duke was sowieso niet snel iets goed.
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 10/2/2018, 00:02

Freya Marshall

Ze onderging het ritueel om contact te hebben met de voorouders, waardoor ze zelf ook krachtiger zou worden en alles meer vanzelf zou gaan. Ze kreeg er zelfs een soort snelcursus bij hoe ze wat moest doen en wat absoluut niet mocht en al dat soort dingen. Ze maakte kennis met enkele andere heksen en hoorde verhalen over haar moeder die ze nog van niemand gehoord had. Het was eigenlijk best gezellig. Ze moest alleen nog 1 ding doen, en dat was dat offer brengen. Afgeven. Ondergaan? De kleine zat in haar, dus hoe het precies zou gaan wist ze zelf eigenlijk niet. Dat wist niemand eigenlijk, want niemand van de aanwezigen had diezelfde keus gemaakt ooit. Maar dit was ook geen kind waar ze naar uit keek. Zodra de zwangerschap bekend zou raken bij de Zeflovs, of bij vampieren die te horen kregen wie de vader was, hoe veilig was ze dan nog met het kind? Het was beter er vanaf te komen voor het uit de hand zou lopen en als ze daarmee een eerste offer ruimschoots volbracht, dan was het een win-win-situatie.
Tegen het schemeren aan werd ze naar een andere ruimte gebracht waar ze op een soort stenen bed moest liggen. Er werden spreuken en woorden genoemd die ze niet helemaal kon volgen. Ze voelde zelf alleen een helse pijn. Ze probeerde wel rustig te blijven liggen, maar door de pijnscheuten ging dat lastig. Zodra het over was, was ze suf van de energie en het bloed dat het haar gekost had. Er werd nog even gewacht met haar terug te brengen tot het bloeden gestopt was en ze weer iets meer bij zinnen was. Daarna werd ze door anderen met een auto terug gebracht naar het landhuis van Duke.
Daar werd aangebeld door een van de brengers tot Duke open deed. Freya werd afgegeven. 'Ze moet goed rusten. Morgen is ze er weer een heel stuk beter aan toe. Het beste is om morgen die ander in de tuin binnen op te sluiten, voordat de jagers door hebben waar hun project is en wat er mee gebeurd. Maar dat kan Freya morgen wel weer aan.' vertelde een van de brengers tegen Duke, voordat ze weer gedag zeiden en weer vertrokken.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 10/2/2018, 00:09

Duke Gregory

Toen er aangebeld werd liep hij met zijn handen in zijn zakken naar de deur toe en deed die open. Twee personen stonden naast Freya en brachten haar blijkbaar terug hierheen.
"Is ze mijn huisdier dan?" vroeg Duke- een echte Duke opmerking weer. Hij rolde even met zijn ogen en zuchtte. Daarna pakte hij Freya vast en hielp haar richting de bank. Toen hij terug liep om de deur te sluiten waren de andere personen alweer weg. Duke keek even richting Steffen die nog altijd op de grond lag, en trok toen de deur achter zich dicht.
De rest van de avond keek hij televisie en dronk een fles whisky leeg. Midden in de nacht besloot hij dat hij zichzelf wel mocht belonen voor het positieve gedrag van de laatste tijd. Straks werd hij nog een Steffen 2.0. Daarom verliet hij het huis en ging hij jagen en zichzelf vermaken door mensen te manipuleren en te gebruiken, waarna hij ze weer liet gaan. Pas tegen de ochtend kwam hij weer terug thuis en keek hij even naar Freya, die nog lag te slapen op de bank, waarna hij aan de keukentafel ging zitten met een nieuw glas whisky.
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 10/2/2018, 00:23

Freya Marshall

Ze kreeg niets mee. Ze sliep te diep. Degenen die haar gebracht hadden waren wel lichtelijk in shock over de opmerking van Duke. Maar zelf had Freya er op gestaan 'thuis' uit te rusten.
Ze kreeg dan ook niks mee over Duke's uitstapje en werd pas later in de ochtend wakker. Ze bleef eerst nog plat liggen en rekte zich wat uit. Daarna ging ze voorzichtig recht zitten en keek ze rond of er iemand was. Of Ze zo kon zien of ze niets ernstigs gemist had. Ze zag Duke aan de whisky aan tafel zitten verderop. 'Genoten van je vrije tijd?' Vroeg ze hem. Ze moest nog even zitten blijven voor ze zou proberen op te staan en te lopen. Ze kende Duke goed genoeg om te weten dat hij niet gelijk aan zou komen snellen om haar overal en nergens naar toe te ondersteunen. Dus kon ze beter eerst zeker weten dat ze kon opstaan, voordat ze te snel probeerde en onderuit ging.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 10/2/2018, 00:30

Duke Gregory

Hij had net zijn glas weer bijgeschonken toen hij merkte dat Freya wakker werd. Hij hoorde het aan de geluiden en aan haar ademhaling. Rustig nam hij nog een paar slokken en keek pas op toen Freya vroeg of hij genoten had van zijn vrije tijd.
"Zeker, het was een fijne nacht zo," knikte hij. Hij gooide het glas whisky achterover en draaide zich toen om op de stoel, zodat hij richting Freya zat.
"Dus.... What's next? Wat zijn de plannen?En hoe zit het met Steffen? Ik bedoel, ik heb het beste met hem voor hoor, maar ik heb niet zo veel zin om dag en nacht te gaan babysitten. En hem kennende.. Tsja.. Wordt het heftig als zijn emoties weer terug komen," zei Duke nu. Ze waren broers en hun band was best sterk, diep vanbinnen, maar Duke was gewoon geen zorgzaam en sociaal type. Hij hielp wel, maar het werd hem gauw te veel. En niet omdat hij het niet aan kon qua emoties, maar gewoon omdat hij gewoon wilde gaan en staan waar hij wilde en geen schoothond wilde zijn van anderen.
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 10/2/2018, 07:34

Freya Marshall

Duke draaide naar haar toe vanaf de stoel waar hij zat. Hij had een fijne avond gehad. Daarna werden meerdere vragen op haar afgevuurd over wat ze met Steffen gingen doen.
'Het eerste wat moet gebeuren is dat hij verplaatst moet worden. Dus moet weten even beslissen waar hij verder behandeld gaat worden.' Antwoordde Freya. 'Welk huis nemen we daarvoor en welke ruimte in dat huis.' Voegde ze er nog aan toe. 'Ik denk dat we dan als eerste weer tot hem door proberen te dringen. Of alleen ik. Je hebt al veel gedaan voor hoe ik jou ken als persoon. Die boeken moeten ook allemaal mee, net als de kaarsen. Ik heb denk ik wel iets gezien, meerdere dingen eigenlijk, die zouden kunnen helpen. Dus dan moet ik het een en ander aan mengsels en spreuken proberen.' Vertelde ze daarna nog. 'Ik denk, heel simpel gezegd, dat dit alles was wat we moeten doen. Verplaatsen, emoties terug krijgen en behandelen.' Vatte ze het kort samen.
CassyKiara

Bericht van Celiine_Famke op 10/2/2018, 09:47

Duke Gregory

Freya zei dat Steffen verplaatst moest worden en dat ze dus even moesten beslissen waar ze hem verder wilden behandelen.
“Die speciale kelder in jullie huis, is dat niet wat?” stelde Duke nu voor. Hij wist niet of hij het zag zitten als Steffen hier ‘vast’ zou zitten. Vooral omdat Steffen af en toe het bloed onder zijn nagels vandaan haalde. En omdat Duke gewoon zijn gang wilde gaan zonder er al te veel rekening mee te houden.
Vervolgens zei Freya dat ze dan tot hem door moesten gaan dringen. Dat zou zij wel op zich nemen. “Oké,” knikte Duke. Hij vulde zijn glas weer bij en nam wat slokken. “Moet ik hem even voor je verplaatsen?” vroeg hij daarna. “En wat betreft zijn emoties heb ik denk ik al een beginnetje voor je gemaakt.”
Celiine_Famke

Bericht van CassyKiara op 10/2/2018, 11:09

Freya Marshall

Duke stelde voor dat ze Steffen het beste bij haar konden behandelen. Dat was ergens ook wel handiger. Dan hadden ze meer spullen bij elkaar. 'Als ik wat materiaal aan de kant schuif dan kan ik er idd net zo'n cel voor maken als hij nu heeft. En dan heb ik meer bij de hand mocht ik wat nodig hebben.' Was ze het eens met Duke.
Duke voor aan dat hij wel Steffen kon brengen. 'Dat zou fijn zijn. Ik schakel hem dan lang genoeg uit dat hij zich rustig houdt.' Zei Freya daar nog over. 'Zullen we zo eerst de boeken alvast brengen, of breng je die later nog na als we Steffen gebracht hebben?' Vroeg ze wel nog voor de zekerheid. 'En de kaarsen heb ik dan ook nodig. Alles van de tante het liefst.' Voegde ze er nog aan toe. 'En ja, hij was behoorlijk pissig al. Daar kan ik wel.op verder gaan denk ik.' Zei ze nog, doelend op het losmaken van emoties.
CassyKiara

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 41 van 43 Vorige  1 ... 22 ... 40, 41, 42, 43  Volgende

Terug naar boven